Kysymys päiväkotien kuravaatekäytännöstä?
Pyydetäänkö lastenne päiväkodissa tuomaan lapselle kahdet kuravaatteet ja vievän ne kotiin pestäviksi päivittäin?
Kommentit (8)
Kunnallisella puolella ei niinkään tarvitse päivittäin viedä kotiin pestäväksi kuravaatteita.
Niitä voi riisua ennen kotiinlähtöä ja huuhdella siihen tarkoitukseen varatussa lavuaarissa ja jättää päiväkotiin.
Mutta yleensä viikonlopuksi kotiin ja tuodaan maanantaina hyvin pestyinä ja kuivina. Toki joustetaan kuivauksessa, voi laittaa pk:n kuivauskaappiin. Käännettynä nurin päin kuivuu yön aikana paremmin kuin kääntämättä.
Yksityisessä voi olla että päivittäin muovipussissa tai lapsen päällä lähtee kotiin ja aamulla saa puhtaat laitettua lapselle.
Sitten aamu-ulkoilun jälkeen huuhdellaan hoitopaikan voimin iltapäiväksi.
Olisi kurjaa pukea rapaa ja hiekkaa roiskuvia uudelleen päälle, siksi ehkä pytävät kahdet teille. Ei kai sitten ole aikaa huuhdella aamun jälkeen.
Ei ole aikaa huuhdella, koska avustavia henkilöitä ei enää ole vara pitää.
Mietin vain, että kestääkö huuhtelu loppujen lopuksi kauemmin, kuin pussiin sullominen??
Kura-aikaan on n. joka toinen tai kolmas viikonloppu pahimpien kurakelien aikaan pyyntö viedä kurakamppeet kotiin pestäväksi.
Heillä on sellainen kiva värssy siinä, jotain "nuuhkaisen varovasti lahkeen suuta" viitaten siihen, että yök, nyt on tosi likaista :)
Tuntuu tehoavan tuollainen nätisti muotoiltu viesti.
Huuhtelevat kyllä kurakamppeet käytön jälkeen, mutta likaantuvathan ne silti.
Jos vien lapsen iltapäivällä kurahousuissa kotiin niin pesen ne aina.
Yksityinen päiväkoti
Kunnallisella puolella ei niinkään tarvitse päivittäin viedä kotiin pestäväksi kuravaatteita. Niitä voi riisua ennen kotiinlähtöä ja huuhdella siihen tarkoitukseen varatussa lavuaarissa ja jättää päiväkotiin.
Kuulemma se lavuaari menee tukkoon, jos kaikki siinä huuhtelee.
Eikä pyydetä pesemään kotona. Olen pessyt kotona 2 kertaa vuodessa, joululomalla ja kesälomalla. Se on riittänyt. Kurarukkaset olen pessyt useammin, kun hikoavat.
ja kuravaatteita pyydetty viemään vain yhdet. Lisäksi toivotaan, että ne viedään viikonlopuiksi kotiin pestäväksi (tietysti, jos ei kovin kuraisia, niin ei tarvitse). Itse olen pessyt aina, jos niitä on käytetty viikon aikana niin, että käytön huomaa.