Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Unirätti
13.01.2010 |
Olen kuullut, että monilla unirätin käyttäminen nukahtamistilanteessa on auttanut vauvoja nukahtamaan. Onko kellään kokemuksia? Meidän 3,5 kk ikäinen tyttö ei huoli tuttia ja on niin kovin huono nukahtamaan, joten olen miettinyt kaikkia mahdollisia keinoja, miten hänet saisi helpoiten nukahtamaan. Miten rätille "opetetaan"? Olen kyllä joskus imettämisen jälkeen jättänyt harson hänen olkapäänsä viereen, mutta ei tyttö ole ymmärtänyt mitä se siinä tekee. Imetän yleensä aina viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa ja nostan sitten tytön pinnasänkyynsä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
meillä unirätti toimii tosi hyvin, mutta piti siihen pari päivää totutella. jos vauva nukkuu vaunuissa hyvin, kannattaa aloittaa rätin käyttö siellä. teidän tyttö on jo sen ikäinen, että voit kokeilla tracy hoggin kirjaa "the baby whisperer solves all your problems". meidän poitsu oppi viikossa nukahtamaan itse ja näin siis yöheräilyt loppu. =) siinä on lempeä unikoulu, jossa ei huudateta lasta ollenkaan. =) kaikki tutut ovat kehuneet sitä ja se toimii. :D sen voi tilata netistä ja kirjastosta ilmeisesti saa suomenkielisen version (joka ei ole ihan sama, mutta hyvä sekin).
meidän vauveli ei varmaan osaisi nukkua enää ilman riepua. tuttia ei ole myöskään koskaan ottanut, mutta eipä sitä kannata enää opettaakkaan (6kk vanha). kannattaa laittaa rätti vauvan viereen tai päälle aina kun on nukkuma-aika, niin pian se alkaa sitä hypläämään ja imemään. hinkkaa rättiin omaa tuoksuasi ja siihen voi tipauttaa muutaman tipan maitoakin (ei liikaa, haisee muuten pahalle). oiskohan näistä vinkeistä yhtään apua.. (?) =) tuo kirja on hyvä!