Varomatonta... :(
Kommentit (41)
Minusta kirjoituksesta saa sen käsityksen, että vauva oli mennyt kylpyhuoneeseen, jossa amme täynnä vettä (teksti: hankkikaa lukko oveen). Toivottavasti vauva selviää. Pahimmassa tapauksessa jää henkiin, mutta saa vaikean aivovaurion.
Onkohan ollut vanhempien lasten pesu tai vesileikit. Kun äiti on kuivannut tai auttanut isommat pois ja hakenut puhtaat vaatteet niille. Vauva on kontannut vannaan. Vanna pitäisi aina tyhjentää heti käytön jälkeen.
Toivottavasti vauva selviää ilman pysyviä vammoja.
Ja kivittäjille; kannattaa katsoa ne vaaran paikat siellä omassa kodissakin, niitä on yllävän paljon ja se on helppo olla jälkiviisas.
ei kai sellainen osaa vielä itse kontata ja kiivetä altaaseen? meillä ainakin tuo kesäkuussa syntynyt makaa kuin tatti paikallaan tuossa lattialla?
Vauva ja pienen lapsen pää on niin painava muuhun kroppaan nähden, että eihän niiden tarvitse kuin kurkata vaikka ämpäriin jossa on siivousvettä ja päälleen ovat siellä. Jopa pesuvati voi koitua taaperon kuolemaksi tai iso koiranvesikuppi, jos kaatuu siihen naamalleen.
Me ei olla enää konttausikäistä lasta pesty vauvanpesualtaassa vaan suihkussa.
Tuon vuoksi myös vauvauinti on mitä mainioin harrastus.
Jos tuollakin pienellä olisi ollut vielä sukellusrefleksi, niin ei olisi hukkunut.
ei kai sellainen osaa vielä itse kontata ja kiivetä altaaseen? meillä ainakin tuo kesäkuussa syntynyt makaa kuin tatti paikallaan tuossa lattialla?
joka ryömii, kiipeilee ja nousee tukea vasten. Pystyisi kyllä menemään vaikka mihin, en kyllä onneksi meillä tuollaista tilannetta voisi kuvitella, kun on kaksi henkeä aina kylvettämässä, toinen siivoaa kylppärin heti kylvyn jälkeen.. Ja meillä on ainakin kylppärin ovi aina kiinni, lapsi ei pääse sinne omin avuin.. Ei tietenkään kaikkea tule ajatelleeksi ennen kuin tapahtuu ja vauvoille käy vahinkoja hetkessä, mutta mietin ihan samaa, että miten hänellä oli aikaa ja halua kirjoittaa heti galleriaan..
Mäkin joskus ihmettelin kun tuttu (sairaanhoitaja) äiti nukutti lastaan pinnasängyn ylimmässä asennossa. Mun lapsi nousi siinä vaiheessa jo pinnoja vasten seisomaan ja konttausvauhti oli hurja. Lapsillamme on alle kaksi viikkoa ikäeroa. Lapset kehittyy niin eritahtiin, mutta kyllä jännitti ehtiikö vauva tulla päälleen alas sieltä pinnasängystä ennenkuin hänen äitinsä siirtää sen pohjan alempaan asentoon.
Kannattaa katsoa koti valmiiksi turvalliseksi. Se liikkellelähtö tapahtuu sitten oikeasti nopeasti.
"siis eikö vauva ollut syntynyt 2008 toukokuussa?
ei kai sellainen osaa vielä itse kontata ja kiivetä altaaseen? meillä ainakin tuo kesäkuussa syntynyt makaa kuin tatti paikallaan tuossa lattialla?"
Meillä 6kk nousi jo tukia vasten seisomaan. Käveli sitten 9kk:n ikäisenä.
kamalaa, mun poika on pienenä meinannut tukehtua kun löysi jostain jonkun karkin joka jäi kurkkuun, kyllä siinä menee tosi paniikkiin, onneksi sain pikkumiehen oksentamaan sen pois kun käänsin koko jätkän väärinpäin ja hakkasin selkään.
Älkää nyt pliis alkako haukkumaan kun ei asiasta tuon enempää tiedetä.. Toivottavasti vauva selviää
Meillä on kesäkuun lopussa 2008 syntynyt lapsi joka konttaa ja nousee itse seisomaan tukea vastaan. Punkee esteiden yli jo tosi hienosti.
kaikki hyvin
haluan nyt sanoa kaikille että en todellakaan jättänyt lastani vessaan vaan oltiin menossa pesulle ja laitoin valmiiksi lapsille veden vannaan ja saga oli vielä eteisessä kun menin herättämään isoa siskoa pesulle ja tällä välillä oli tyttö ehtinyt veteen...tuntuu tosi kurjalta nää turhat syytäkset...kaikki tekee joskus virheitä ja näin yksinhuoltaja äitinä mä yritin parhaani ja silti kävi näin Mutta nyt on tyttö toipunut ja lääkärit päästävät ilmeisesti tytön tänää kotiin...ja mä sain lääkäreiltä kehut siitä että olin alkanut toimimaan enkä mennyt paniikkiin se oli kuulema sitte loppujen lopuksi pelastanut tytön hengen...myös minulle sattuu joskus virheitä mutta voitte olla varmoja että tilanteesta opin ..joka päivä se pyörii mielessä muistuttamassa miten kavalaa vesi..kiitos kuitenkin kaikille niille jotka oikeesti halus mua tukea..huomenna meillä on kontrolli omalla neuvolalääkärillä mutta kaikki näyttäs olevan kunnossa saga on ilonen ja jaksaa hymyillä ja hokea äitiä:)<3333
vauva mukaan herättelemään isosiskoa. Hiukan on tuossa perheessä aikataulut oudot, jos iltapesulle mennään viideltä ja vanhin lapsista on siinä vaiheessa jo nukkumassa.
Ihan aiheesta saa syytöksiä, sillä vauva tai pieni lapsi voi hukkua pieneenkin vesimäärään.
"haluan nyt sanoa kaikille että en todellakaan jättänyt lastani vessaan vaan oltiin menossa pesulle ja laitoin valmiiksi lapsille veden vannaan ja saga oli vielä eteisessä kun menin herättämään isoa siskoa pesulle ja tällä välillä oli tyttö ehtinyt veteen...tuntuu tosi kurjalta nää turhat syytäkset..."
"kaikki tekee joskus virheitä ja näin yksinhuoltaja äitinä mä yritin parhaani ja silti kävi näin Mutta nyt on tyttö toipunut ja lääkärit päästävät ilmeisesti tytön tänää kotiin...ja mä sain lääkäreiltä kehut siitä että olin alkanut toimimaan enkä mennyt paniikkiin se oli kuulema sitte loppujen lopuksi pelastanut tytön hengen...myös minulle sattuu joskus virheitä mutta voitte olla varmoja että tilanteesta opin ..joka päivä se pyörii mielessä muistuttamassa miten kavalaa vesi..kiitos kuitenkin kaikille niille jotka oikeesti halus mua tukea..huomenna meillä on kontrolli omalla neuvolalääkärillä mutta kaikki näyttäs olevan kunnossa saga on ilonen ja jaksaa hymyillä ja hokea äitiä:)<3333"
Mutta vauvasta otettu kuva loppiaiselta, ja teksti: "viel on sulla leikin aika, aika armas lapsuuden sulle loistaa taivaan tähdet siintää saaret satujen<333rakkaudella äiti" ja tälle päivälle vauvan kuvaan jostain omasta pikku enkelistä... Puistattavaa!
*Lapset eivät ole mitään leluja!*
joku mies, jos kerran kyseessä on yh-äiti?
jos jollekin sattuu vanhinko?? Millainen ihminen toimii näin? Onko tämä joku psyyken puolustusmekanismi, vai mikä??? Se on varmaa, että vahinkoja sattuu kaikille. Tässä tapauksessa on varmaan jäänyt pesuhuoneen ovi raolleen, että lapsi on päässyt pujahtamaan huoneeseen liian aikaisin kohtalokkain seurauksin. Hyvä muistutus kaikille!
Miten muuten, osaisitteko elvyttää itse lasta?
tai ryömii, osa jopa kävelee. Jos ei mitenkään liiku on kehitys jäljessä tosi paljon. Kääntyä ja ryömiä pitäis ainakin.
Mutta vauvasta otettu kuva loppiaiselta, ja teksti: "viel on sulla leikin aika, aika armas lapsuuden sulle loistaa taivaan tähdet siintää saaret satujen<333rakkaudella äiti" ja tälle päivälle vauvan kuvaan jostain omasta pikku enkelistä... Puistattavaa!
*Lapset eivät ole mitään leluja!*
http://irc-galleria.net/view.php?nick=angels-mami&image_id=96273354
Hakee vaan sääliä ja pisteitä toiminnalleen. Miksi ei käytä illalla kylvyssä kun kaikki virkeitä. Varaa tarvikkeita ja lapsi valmiiksi ennen kuin laskee veden 5-vuotiaalle vauvan ammeeseen!
kaikki hyvin
haluan nyt sanoa kaikille että en todellakaan jättänyt lastani vessaan vaan oltiin menossa pesulle ja laitoin valmiiksi lapsille veden vannaan ja saga oli vielä eteisessä kun menin herättämään isoa siskoa pesulle ja tällä välillä oli tyttö ehtinyt veteen...tuntuu tosi kurjalta nää turhat syytäkset...kaikki tekee joskus virheitä ja näin yksinhuoltaja äitinä mä yritin parhaani ja silti kävi näin Mutta nyt on tyttö toipunut ja lääkärit päästävät ilmeisesti tytön tänää kotiin...ja mä sain lääkäreiltä kehut siitä että olin alkanut toimimaan enkä mennyt paniikkiin se oli kuulema sitte loppujen lopuksi pelastanut tytön hengen...myös minulle sattuu joskus virheitä mutta voitte olla varmoja että tilanteesta opin ..joka päivä se pyörii mielessä muistuttamassa miten kavalaa vesi..kiitos kuitenkin kaikille niille jotka oikeesti halus mua tukea..huomenna meillä on kontrolli omalla neuvolalääkärillä mutta kaikki näyttäs olevan kunnossa saga on ilonen ja jaksaa hymyillä ja hokea äitiä:)<3333
Tuon äiti väittää olevansa yh että saisi sääliä. Ei ole edes mikään teini ja toiminta tuollaista nukkumasta herätetään pesulle??? Ensin mennään pesulle, sitten nukkumaan. Ei vauvaa jätetä vahtimatta jos on vettä, eikä vauva siihen veteen sekunnissa huku... On täytynyt vauva olla kauan vedessä.
jos jollekin sattuu vanhinko?? Millainen ihminen toimii näin? Onko tämä joku psyyken puolustusmekanismi, vai mikä??? Se on varmaa, että vahinkoja sattuu kaikille. Tässä tapauksessa on varmaan jäänyt pesuhuoneen ovi raolleen, että lapsi on päässyt pujahtamaan huoneeseen liian aikaisin kohtalokkain seurauksin. Hyvä muistutus kaikille!
Miten muuten, osaisitteko elvyttää itse lasta?
Ensimmäinen huoli on mennä päivittämään irc-galleriaa!
Eikö ihmiset osaa enää elää ilman tuota rainaa? Ihan kuin koko olemassaolo on kiinni siitä onko profiili ajantasalla.