Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinun lähipiirissäsi naisia, jotka antavat miehen hoitaa esim. kaikki pankkiasiat

Vierailija
12.01.2010 |

Tätä lukiessa tuli mieleen, että miten parisuhteessa oikein ajaudutaan tilanteeseen, jossa toinen hoitaa esim. yhteiset pankkiasat täysin ilman toista.

Tai naiset antavat ajotaidon ruostua täysin, kun mies kuskaa jne.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/01/vanhemmalla_ialla_eronnut_voi…

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harjoitellut tuota kirjanpitoa yrittäjänä 15 vuotta, joten se osaa sen sata kertaa paremmin kuin minä, joka olen vasta pari vuotta ollut mukana tässä hommassa. En minä tiedä miten meille lasketaan palkat ja miten verotukset sun muut järjestellään optimaalisesti. Joten nuo on kaikki miehen heiniä.

Enköhän minä ihan riittävästi ehtinyt oppia kotitalouden taloudenhoidosta sillä aikaa, kun asuin 15 vuotta omillani. Nyt on vähän mutkikkaammat kuviot. Toivon mukaan minä vielä joskus opin ne. Mies vaan on tosi surkea opettamaan, mun pitäis mennä johonkin ulkopuoliseen koulutukseen.

Vierailija
22/23 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole edes nettipankkitunnuksia, enkä ole reilusti yli kymmeneen vuoteen maksanut yhtään ainoata laskua.

Olen koulutettu, vaativassa asiantuntijatehtävässä työskentelevä ja työssäni vastaan isosta budjetista. Uskoisin selviäväni tarpeen vaatiessa myös laskujen maksamisesta :o)

Tällä hetkellä en tiedä edes tilimme saldoa (en edes suunnilleen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä liitossani mies hoiti kaikki raha-asiat. Minulla ei edes ollut nettipankkitunnuksia siihen aikaan. Ja mies käytti minunkin pankkikorttiani. Lopputulos oli se, että raha-asiamme olivat todella huonolla tolalla siinä vaiheessa kun erosimme (muista syistä). En vieläkään ymmärrä miten luisuin sellaiseen välinpitämättömyyteen ja sokeaan luottamukseen... Sen eron jälkeen päätin itse huolehtia talousasiat ja olen huolehtinutkin.

Nykyisessä liitossanikin rahat ovat yhteiset, mutta niistä huolehdimme yhdessä. Pääosin minä hoidan laskujen maksamiset, mutta suoraveloituksessa olevat lainojen lyhennykset ym. menevät miehen tililtä. Ruokakaupassa maksaa se, jolla on enemmän rahaa. Tärkeintä on se, ettää MOLEMMAT tietävät mikä taloustilanne on!