Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos koulun joulujuhlassa on joulukuvaelma?

Vierailija
21.12.2009 |

Minä olen hyvilläni ja kiitollinen että sitä on vielä sallittu esittää :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voi olla erikseen lapsille joulukirkko ja koululla tonttu-juhla, puurojuhla, kuusijuhla jossa on muutak uin joulukuvaelma.

Vierailija
2/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran nyt ihan perinteen vuoksi hyväksyn.

Kunhan ei vaan aleta opettamaan että jotain enkelitä tms. on oikeasti olemassa niin menkööt nyt sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulujuhlasta, jonka olen saanut lasten kanssa kokea, Uudellamaalla.

Vierailija
4/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaelma menee siinä kuin tonttuleikitkin.

Sen sijaan ylimääräiset virret ja etenkin loppuhuipennus, jossa lasten ja vanhempien pitäisi virttä laulaessa nousta seisomaan ja kunnioittamaan Jumalaa ja Jeesusta, tuntuvat minusta epämiellyttäviltä. Sellainen kuuluu seurakunnan tilaisuuksiin - ei koulun.

Jos menen ystäväni häihin kirkkoon, voin nousta seisomaan siksi, että kunnioitan ystäväni vakaumusta, ajatusmaailmaa ja häätilaisuutta. Sen sijaan kaikille yhteisessä koulun juhlassa ei mielestäni pitäisi olla tällaisia uskontunnustuksia. Kirkko voisi järjestää uskonnollisemman juhlan omissa tiloissaan jonakin iltana.

Vierailija
5/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan perinteinen joulukuvaelma virsineen päivineen. Koulu on erittäin monikulttuurinen, mutta kuvaelmasta ei ole kuulunut valituksia. Hki.

Vierailija
6/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaelmaa voin kyllä katsella muiden ohjelmien seassa, mutta en halua osallistua. Enkä tykkää jos kaikki tilaisuuden yhteislaulut ovat uskonnollisia ja synkkiä, jos on paljon lapsia mukana. Tyyliin "laps hankeen hukkuu, unhoittuu". Vasta olin lapsen kanssa sellaisissa joulujuhlissa (ei siis koulun eikä kirkon), eikä hän varmaan ymmärrä ko laulun todellista sanomaa vielä. En siis kuulu seurakuntaan, enkä käy kirkon tilaisuuksissa. Lapset saavat käydä jos haluavat, mutta menevät ET-opetukseen.

Vierailija
7/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitys oleellista joulujuhlassa.

Vierailija
8/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että aina joulu- ja kevät juhlissa painotetaan sitä kuinka nämä ovat vanhoja suomalaisia perinteitä. Ja aivan varmasti joulujuhlassa on joulukuvaelma ja kevätjuhlassa lauletaan suvivirsi.

Moni joululaulukin oli uskonnollinen.

Olen hyvilläni ja kiitollinen asiasta, vaikka meidän lapset käyvätkin et:ssä ja emme ole uskovaisia.

Perinteet on tärkeitä ja niistä ei pidä luopua.

Vierailija
9/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että koska tuo kielletään ja toivon että se hetki koittaa PIAN !

Ajattelen myös että ei olisi pitänyt osallistua koko juhlaan ja ensi vuonna ei osallistuta.

Vierailija
10/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Seiska-vastaajaa !!

Vierailija
11/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni sen teen, kaikesta huolimatta se on nostalgista ja haluan kristittynä osoittaa kunnioitustani täten olen onnellinen että se on yhä mahdollista. Surullista jos meiltä viedään kaikki omat traditiot pois. En voi hyväksyä että meidän omat tapamme ja käytäntömme olivatpa ne sitten uskontoon sidottuja eli ei vietäisiin meiltä suvaitsevaisuuden nimissä mitä suvaitsevuutta se on että luopuu omastaan toista miellyttääkseen?

Vierailija
12/14 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina sain juuri siitä nauttia, oma lapsi oli enkelinä :)

Vierailija
13/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo enää ainakaan minulle mikään "joulujuhla" sanan varsinaisessa merkityksessä.

Perinteet kunniaan! ;)

Vierailija
14/14 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt lasteni joulu- tai kevätjuhlissa. He kyllä osallistuvat, kunhan ei tarvitse kirkkoon mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi