Mistä syistä olette aloittaneet äitiysloman varhennettuna?
Meillä laskettu aika heinäkuussa ja äl alkaisi kesäkuun alkupuolella. Eskari kuitenkin loppuu jo reilusti toukokuun puolella ja olenkin nyt miettinyt, että jos varhentaisi alkua sen verran, ettei eskarilaisen enää tarvitsisi jäädä hoitoon...
Kokemuksia!
Kommentit (26)
"vaaraton" epämukavuus, mitä raskaus voi tullessaan tuoda. Pahoinvoinnit, väsymykset, liitoskivut... kaikki hankalina versioina, mutta ei mitään vaarallista sikiölle... Eli työmoraali ei anna kovin herkästi jäädä sairaslomalle, kun alpsi on turvassa, joten otan sitten omalla kustannuksella varhennetun, niin ei tartte uuvuttaa itseään eikä miettiä, että onko saikkukunnossa vai ei
Koska äitiysloma kannattaa aloittaa kun työsopimus päättyy äitiysloman aikana? Työsopimukseni päättyy joulukuun lopussa. Ensimmäiset 3kk äitiyslomasta maksettaisiin palkkaa. Joten kannattaako jäädä varhennetulle marraskuun puolivälissä vai vasta viimeisenä mahdollisena päivänä joulukuun alussa?
Äitiysloman päättyessä olen työtön työnhakija. Osaako joku fiksumpi sanoa kummin kannattaa tehdä? Varhennettua olen ajatellut mutta kuitenkin mietityttää.
Älyttömät selkäkivut. Olin tuolloin koulussa mutta oli pakko jäädä pois aikaisemmin kun ei pystynyt edes 45min istumaan paikallaan kun 3 kertaa piti noustaa jaloittelemaan.
Muutimme toiselle paikkakunnalle miehen työn perässä ja en halunnut jäädä yksin asumaan vanhalle paikkakunnalle omien töiden takia. Varhennettu äitiysloma ratkaisi asian.
Typerää touhua, se on kuitenkin sieltä loppupäästä sitten pois.
Saikkua sitten ennemmin.
suoraan vanhempainvapaalta ja jo aika iso maha oli silloin kakkosesta(ikäeroa tuli lapsille 1v3vkoa), oli keskikesä ja työpaikalla ei ollut ilmastointia. Sisälämpömittari naytti 29-32 astetta, työ on fyysisesti keskiraskasta ja työvuorot on 12 tuntisia. Jalat turposi limpuiksi siinä helteessä ja kumartelun jälkeen silmissä meinasi musteta. Menin lääkäriin ja kerroin ettei meinaa kunto kestää työntekoa. Kysyi ivallisesti kirjoittaako mulle lomaa masennuksen vai burn outin takia. Minä jäin sitten varhennetulle äippälömalle.