mitä mieltä tästä talosta? (linkki)
Kommentit (29)
kiitos kommenteista! makuasioista ei voi kiistellä, mutta hyviä pointteja olette tuoneet esille. tontti on tosi pieni, vain hieman reilu 500 m2 joten naapurit ovat aika lähellä. paikka on kuitenkin rauhallinen ja naapureita vähän.
kaipaisin lisää kommentteja vuosaaresta asuinpaikkana.
tuossa hintahaarukassa löytyy kyllä jo vaikka mitä, mistä valita! Vuosaari on ihan ok, ja tiedän kokemuksesta, että Kallahden peruskoulu on ihan kiva ja "siisti" koulu, mukavan lämminhenkinen, koska ei ole liian iso (olen ollut siellä töissä). Itse muuttaisin kuitenkin mieluummin vaikkapa Etelä-Helsinkiin, jos tuollaisia rahoja on asumiseen laittaa (Lauttasaari, Munkka, kenties keskustankin tietyt alueet kuten Töölö, etenkin Etu-Töölö, Kaivari jne.).
- juuri muutettiin sieltä pois; hirveä liikenne = paljon pienhiukkasia (tietysti etuna että keskustan palvelut ovat lähellä, mutta juuri totesimme että pääseehän sinne keskustaan halutessaan, ei siellä tarvitse asua). Huonot leikkipaikat lapsille, jos vertaa uudempiin alueisiin (leikkipuistot nuhjuisia iltakaljoittelupaikkoja, leikkitelineet ikivanhoja ja nokeentuneita).
tuossa hintahaarukassa löytyy kyllä jo vaikka mitä, mistä valita! Vuosaari on ihan ok, ja tiedän kokemuksesta, että Kallahden peruskoulu on ihan kiva ja "siisti" koulu, mukavan lämminhenkinen, koska ei ole liian iso (olen ollut siellä töissä). Itse muuttaisin kuitenkin mieluummin vaikkapa Etelä-Helsinkiin, jos tuollaisia rahoja on asumiseen laittaa (Lauttasaari, Munkka, kenties keskustankin tietyt alueet kuten Töölö, etenkin Etu-Töölö, Kaivari jne.).
- juuri muutettiin sieltä pois; hirveä liikenne = paljon pienhiukkasia (tietysti etuna että keskustan palvelut ovat lähellä, mutta juuri totesimme että pääseehän sinne keskustaan halutessaan, ei siellä tarvitse asua). Huonot leikkipaikat lapsille, jos vertaa uudempiin alueisiin (leikkipuistot nuhjuisia iltakaljoittelupaikkoja, leikkitelineet ikivanhoja ja nokeentuneita).
en ymmärrä, miksi pitäisi muuttaa kerrostaloon kun tuolla summalla saisi jo ihan mukiinmenevän omakotitalon! tietty jos Kaivarista löytyisi joku oikein kiva pienkerrostalo, niin.. noh, ei sittenkään keskustaan!
kävin katsastamassa esim. kaivarin ja tällainen löytyi himpun alle miljoonalla:
http://www.etuovi.com/kohde/221644
naapurit aika lähellä, vai mitä?
tällainen eirassa, hintaa myös alle miljoona:
http://www.etuovi.com/kohde/7089584
tosin minuakin vähän mietityttää, miten tuon kokoinen keittiö soveltuu neljän hengen muonitukseen =)
Ei kai neljän hengen ruokkimiseen mitään teollisuuskeittiötä tarvii?
En tarkoita että tontin pitäisi olla 5000m2 vähintään, mutta kyllä tuon kokoinen talo tarvitsee alleen ainakin 800m2 maapalan.
onko helsingissä yleensäkään enää missään saatavissa suurempiakaan? vai pitääkö lähteä tooosi itään (=sipoo)
tosin minuakin vähän mietityttää, miten tuon kokoinen keittiö soveltuu neljän hengen muonitukseen =)
Ei kai neljän hengen ruokkimiseen mitään teollisuuskeittiötä tarvii?
no ei, mutta tuo keittiö on pienempi kuin nykyinen keittiömme. ja tällä pärjää kyllä ihan hyvin ainakin nyt, kun lapset ovat aika pieniä.
Itse tykkään kunnolla remontoidusta mummon mökistä ja rehevästä puutarhasta.