Joka viides lapsi elää päihdeongelmaisessa perheessä
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joka+viides+lapsi+el%C3%A4%C3%A4+p%C…
ehkä osalla tämän viestin lukijoistakin on päihdeongelma. Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää?
Kommentit (11)
joissa lapsi joutuu ottamaan aikuisen vastuuta vanhemman päihtymyksen vuoksi.
Ja omat lapseni kuuluvat varmaan myös tähän ryhmään, koska juomme viikonloppusisin alkoholia. Olemme usein jopa hiprakassa illalla kun lapset jo nukkuvat.
mukaan ilmeisesti 5%:lla äideistä on viidesosa lapsista, jos kerran 5%:lla äideistä on päihdeongelma ja silti joka viides lapsi elää päihdeperheessä.
Tuntuu tuo joka viides kyllä hieman suurehkolta luvulta...
nyt puhutaan lapsista, ei äideistä. Samassa perheessä (esim. juuri siinä päihdeperheessä) on useampi lapsi, siksi korkea luku.
nyt puhutaan lapsista, ei äideistä. Samassa perheessä (esim. juuri siinä päihdeperheessä) on useampi lapsi, siksi korkea luku.
pitäisi juuri päihdeäitien saada muita enemmä nlapsia, jos viidennes kaikista lapsista olisi heidän. Siis 5% äideistä saisi 20%lapsista.
En mä nyt ihan tohonkaan usko. Sen sijaan ilmeisesti noin kolmanneksella isistä on päihdeongelma, joka VOI selittää tämän asian.
Itse mä en oikein kykene uskomaan koko tilastoon, sillä en henkilökohtaisesti tunne ketään, jolla olisi päihdeongelma.
useamman eri miehen kanssa, kertoohan päihdeongelma jo itsessään oman elämänhallinnan puutteesta.
yli 40% pienten lasten isistä käyttää alkoholia yli kohtuukulutusmäärän, eli sen 21 annosta viikossa vai mitä se nyt on - aika iso määärä kuitenkin.
Minusta tuo on aivan karseaa. Ei ihme, että perheissä voidaan huonosti. Eikä tuo päihdeongelma koske vain jotain syrjäytyneitä, marginaalisia perheitä, vaan myös monia ns. hyviä perheitä, joissa on koulutusta ja asemaa. Meidänkin naapurustossa on tällaisia tapauksia useita, vaikka asumme yleisen mittapuun mukaan ihan hyvällä alueella (alueen keskimääräinen varallisuus- ja koulutustaso sekä asuntojen koko ja hinta).
missä otetaan vain se saunakalja ja lasi viiniä iltaisin rentoutukseen.
Eli äijä vetää sixpäkin kaljaa vähintään illassa ja nainen puoli pulloa vinkkua illassa.
Sitten ihmetellään kun nukutaan huonosti ja paino nousee ja aamulla aina väsyttää ja masentaa.
Mutta voi kyllä olla totta. Surullista. Pitäisi enemmän siirtää resursseja näille lapsille, jotta eivät syrjäytyisi.
koko vietävän alkoholille!!!! Kuka sitä tarvii??? Tulee hakkaamisia, onnettomuuksia, eroja jne tuon mokoman litkun takia!!!!!
Itse olen kasvanut päihdeperheessä, vanhempani kävivät töissä. Naapurit tiesi, tuskin kukaan muu. Itse tiedän 2 perhettä missä käytetään alkoholia ihan kohtuuttoman paljon.