Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko amisammattiin valmistuneelle ostaa mitään lahjaa?

Vierailija
12.01.2010 |

Kun valmistujaisjuhlakin on tyyliin kahvi-itse tehty täytekakku-dominokeksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiinvalmistumisjuhlia, joissa on tarkoituksena kerätä vaan mahdollisimman paljon lahjoja.

Mutta tuo oli hyvä vinkki että ammatin mukaan valitaan lahja. Mitähän juhlakalu tykkää uudesta harja-rikkakihveli-setistä?

Ne ei varmaan maksa kuin sen 10€, paitsi jos ostankin stockkalta ja käsken kääriä hienoon pakettiin.

Vierailija
22/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa missään amisammattiinvalmistumisjuhlissa käydä. Todennäköisesti jätän väliin, kun kumminkin valmistuneen naama on norsunvitulla jos en lahjaa vie.

villi veikkaus, että sulla itselläsi ei ole amistutkintoa eikä mitään muutakaan tai maksimissan se 10 vuotta sitten käyty lukio.

Uskomatonta miten idioottia porukkaa tällä palstalla on.

Kuten eräs jo edellä, minäkin ihmettelen miksi lukiosta valmistuneita lahjotaan kaliilla hienoilla lahjoilla ja isoilla juhlilla, kun he eivät vielä ole mitään. Lukiosta saa vain kasan yleissivistystä. Ilman jatko-opintoja ylioppilas soveltuu juuri sinne Siwan kassalle.

Sitten ammattikoulusta valmistunutta ei muisteta mitenkään, juhlia pidetään turhana ja vielä halveksitaan luuserina -kun on vaan amiksen käynyt.

Hei herätys, ihminenhän saa sieltä ammatin, vieläpä sellaisen, jossa voi tienatakin huomattavasti enemmän kuin mitä joku akateemisesti koulutettu tienaa.

Minusta on hienoa, että ihminen lukee itselleen ammatin, on se sitten putkimies tai Lakimies. Kunhan tekee töitä ja elättää itsensä.

Ja valmistuminen on aina hieno asia.

Ehkä olis sunkin kannattanut joku koulu käydä niin olisi edes kuohuviinipulloon ja korttiin (ihan hyvän kuoharin saa 10€ ja kortti 2€) eli olet kyllä todella persaukinen.

Mutta toisaalta jos asenne on tuo, niin ehkä sille valmistuneelle kivempi kun et ole siellä oman "norsunvittusi" kanssa patsastelemassa.

terveisin eräs korkeakoulutettu, joka osaa arvostaa muita ihmisiä ja koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki. Ilmeisesti täysin paska olento!

Turha tulla meikäläisen ravintolaan syömään sontaani. Tee itse omat evääsi!!

Kiitti kamalasti.

Ja mitä helvettiä tossa ap.n viestissä lukee? Saisko saman suomeksi, että tyhmäkin (minä, yksinkertanen amispaska) sen myös tajuaa.

Kertakaikkisen huonoa teksitä ap! Hanki edes joku koulutus. ;)

Vierailija
24/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista juhlitaan. Äitin ja isin pikku rinsessa ei olekaan kaiken keskipiste ja sitä on nyt ihan järkyttävän vaikea kestää.

Ihan mielenkiinnosta, mikä itse olet ammatiltasi?

joku kiva kynttiläkippo hintaan 1€ valmistujaislahjaksi. Eikö se ole pääasia että jonkun lahjan vie. Ei ole lahjahevosta suuhun katsominen vai miten se meni?

Vierailija
25/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti on valmistuneelle viedään joku lahja, varsinkin jos pitää edes jonkunlaiset juhlat.

Se täytekakku-dominokeksi voi olla parasta mitä opintojen jälkeen pystyy tarjoamaan vierailleen. Opiskelijoilla no nimittäin hirveän pienet tulot.

Ei sen lahjan ole pakko mitään arvokasta olla.

Vierailija
26/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse odottanut mitään erityistä, kun valmistuin yli 3-kymppisenä.

Vierailija
27/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse tulla!! Parempi kun ei jatkossakaan olla enää yhteydessä...

T: helmikuussa valmistuva (ennestään yo ja toinen ammatti jo olemassa), kahden pienen lapsen äiti ja kotihoidontuella, joten siitä ei pahemmin ilotulituksia järjestellä...

Vierailija
28/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi työkkärin kurssina käyty amistutkinto ja nyt olen äitiyslomalla kolmannen ammattini opiskelusta, mutta se on kans vaan merkonomitutkinto jos valmistun, niin en varmaan viitsi enää äitiyslomalta opiskelemaan palata. Ehkäpä opiskelen työkkärin korvauksilla jotakin kivaa.

Enkä ole yök-juhlien jälkeen kumpaakaan ammattiin valmistumistani juhlinut, kun ne olivat vaan amisammatteja eikä niitä mun mielestäni kannattanut juhlia. ap

Vierailija
29/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse tulla!! Parempi kun ei jatkossakaan olla enää yhteydessä...

T: helmikuussa valmistuva (ennestään yo ja toinen ammatti jo olemassa), kahden pienen lapsen äiti ja kotihoidontuella, joten siitä ei pahemmin ilotulituksia järjestellä...

En olisi mitään kummempaa lahjaa odottanutkaan kun että ystäväni olisivat kanssani iloisia kouluni päättymisestä, jonka suorittamisessa kahden pienen lapsen äitinä oli aikamoinen työ, vaikkei tuon kummoisempi ammatti olekaan...

Vierailija
30/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuulkaa se amiskin on juhlimisen arvoinen asia, valmistutaanhan sieltäkin, ja vieläpä samassa ajassa kun lukiosta! ja sivussa voi hyvät ihmiset lukea itsensä vielä ylioppilaaksikin jos tahtoo.. ajatelkaapa: lukiosta et saa kuin paperin jolla ei nykyään ole kamalasti merkitystä ellet aio jatkaa opiskelujasi vielä, amiksessa samassa ajassa saat itsellesi hyvän ammatin jos niin tahdot, ja pääset kunnon töihin tienaamaan sitä rahaa (joista suuri osa menee myös näille lukiopelleille tukina)

Ja sehän riippuu ihmisestä mitä haluaa tarjota.

T: Amiksesta valmistunut, hyväpalkkaisessa työssä,21-vuotias äiti ja asuu nyt omassa talossa

Vierailija
31/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veisin varmaan kukkia ja kuoharia, jos ei mitään erityistä olisi mielessä. Ei kai tyhjin käsin nyt mihinkään mennä kylään muutenkaan, saatika jos on syy onnitella...

Vierailija
32/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan mielelläni ostan vähistä rahoistani vaikka 50€:n lahjan, mutta se onkin lahjan saajasta kiinni kenelle huvittaa antaa kunnon lahja ja kenelle ei.

Vierailija
33/40 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä antaa lahja valmistui hän sitten lukiosta tai amiksesta, se kannustaa kohti itsenäistä elämää. Aikuinen tietää jo elämästä kaikenlaista, ja käy amiksen kenties vaihtaakseen ammattia. Ei siinä suuria juhlia ja lahjoja tarvitse. Kunhan vähän muistaa. Tai jätä suosiolla väliin ja onnittele seuraavalla kerralla kun tapaatte. Varsinkin jos vastaavia tapauksia on tiedossa useampia ja ne ovat sinulle tärkeämpiä. Ehkä juhlakalu itsekään ei ole halukas tekemään asiasta suurta numeroa, ja keittää kahvit vain koska olettaa muiden odottavan sitä.

Vierailija
34/40 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kun putkiteippiä tai muuta semmosta mitä tarttee töissä.

Minä annan yleensä joko latinan kieliopin tai runousoppia käsittelevän teoksen. Amisnuorelle arvokas tilaisuus päästä kurkistamaan myös akateemiseen sivistykseen.

Vierailija
35/40 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olet ammatiltasi?

Onko sinulla perhettä?

mitä teette vapaa-ajallanne?

Miten usein tapaat ystäviäsi?

Vierailija
36/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi työkkärin kurssina käyty amistutkinto ja nyt olen äitiyslomalla kolmannen ammattini opiskelusta, mutta se on kans vaan merkonomitutkinto jos valmistun, niin en varmaan viitsi enää äitiyslomalta opiskelemaan palata. Ehkäpä opiskelen työkkärin korvauksilla jotakin kivaa.

Enkä ole yök-juhlien jälkeen kumpaakaan ammattiin valmistumistani juhlinut, kun ne olivat vaan amisammatteja eikä niitä mun mielestäni kannattanut juhlia. ap

Ap viestistä se asennevamma jo paistoikin läpi mutta tämä nyt sitten todisti asian lopullisesti.

Jotain vikaa pitää olla jos on jo YÖK tutkinto ja silti roikkuu jossain kortistossa ja opiskelee työkkärituella lisää.

Mene duuniin välillä ja lopeta se muiden rahoilla eläminen ja kurssiseikkailu. On sitten varaa ostaa se 10€ lahja jos pitää juhliin mennä.

Vierailija
37/40 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan mielelläni ostan vähistä rahoistani vaikka 50€:n lahjan, mutta se onkin lahjan saajasta kiinni kenelle huvittaa antaa kunnon lahja ja kenelle ei.

Nythän ei ole näköjään kyse siitä amisjutusta vaan ihan siitä, ettet halua tuhlata rahojasi toiseen ystävääsi. Koska jos toiselle amikselle olet valmis ostamaan kalliinkin lahjan niin kysehän ei ole enää siitä amisjutusta vaan omista ystävyyssuhteistasi..

ts. aloitus olisi voinut olla "onko pakko mennä ystäväni valmistujaisiin, en pidä ko. ihmisestä"

Vierailija
38/40 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisammattiin vamistuminenhan tarkoittaa sitä, että ihminen on täysi luuseri. Ihme, että kehtaa edes kakkua ja dominokeksiä tarjota. Parempi olisi, kun ei juhlisi koko tapahtumaa, ettei tarvitsisi vieraiden hävetä. Ehdotan, ettet mene koko juhliin. Ilmoitat selkein sanoin, ettet moista pidä juhlimisen, saati lahjan arvoisena asiana, jos ei Amis-idiootti ole vielä moista tajunnut.

porukkaa kun kehtaa ammattiin valmistua ja vielä juhlia sitä...OMATEKOISELLA kakulla ja sominokekseillä...ei oo enään ihmisillä mitään käytöstapoja. Ja vielä kutsua ihmisiä juhlistamaan sitä että on saanut opiskeltua itselleen ammatin! Ei ei ei ei , ei missään nimessä kannata ostaa mitään saati mennä juhlimaan, pistä rahat vaikka alkoon tai muualle tärkeämpään paikkaan.

Voi jeesus mitä porukkaa....

Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Itseni mielestä kummassakaan koulussa ole mitään vikaa. Yhtälailla ammattikoulun opiskelija tenttaa ja tekee kovaa työtä valmistuakseen ammattiin. Ammattiin valmistujilla on se etu, että heillä on kokemusta työharjoittelujen kautta. Ja he valmistuvat juuri siihen ammattiin, mihin haluavat. Molemmat teistä ovat tainneet käydä lukion ja huomanneet, että ammattikoulu on yhtä paljon arvostettu. Itse olen juhlimassa, kun valmistuin ammattiini, ravintola kokiksi. Eikä minua ollenkaan haittaa, vaikka kukaan sukulaisista ei toisi lahjoja. Minulle riittää, että he tulevat käymään kahvilla ja kakulla. Onnittelevat ja juttelevat. Ideahan on tärkein!

Viestilläni ei ole tarkoitus loukata ketään, mutta on todella inhottavaa lukea keskusteluja, joissa lukio on arvostetumpi (ehkä onkin vielä) mutta pitäisi vielä haukkua suohon ammattikoulun ja niiden oppilaat. Itse sain työpaikan, armeija edessä, koulu käyty, ei mitään ongelmia, joten en taida olla aivan toivoton tapaus. :D

Vierailija
39/40 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksesta valmistuminen ei vaadi juuri mitään

Vierailija
40/40 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kun putkiteippiä tai muuta semmosta mitä tarttee töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi