Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ASUNTO ALTA????!!onko laillista?

Vierailija
10.01.2009 |

vuokranantajani ilmoitti että asunto on myyty. Minun tulisi hommata uudelle vuokranantajalle, joka tähän muuttaa itse viim.3kk päästä, takuuvuokraa kahdelta kuulta. Jos en suostu, niin hän purkaa sopimuksen. En siis ole vielä ollut yhteydessäkään ostajaan, koska en tietysti saa tietoja, ennenkuin kauppa on paperilla.

Nykyinen vuokranantajani vetoaa yhteen varoituslappuun jonka sain kesällä.(vieraani käyttäytyi häiritsevästi)

Joten kun vuokranantaja vaihtuu niin voiko hän tosiaan purkaa sopimuksen tämän lapun perusteella, jonka entinen v-antaja antoi????

Nyt olenkin sitten paniikissa, lasten kanssa taivasalle vai?=(

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin?

Katso vaikkapa huoneenvuokralaista. Sen mukaan mennään irtisanomisajoissa.

Vierailija
22/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiva se nyt esiin ja katso mikä siinä on irtisanomisaika vuokranantajan puolelta! yleensä 6 kk. ei kyllä mielestäni voi vedota mihinkään varoituslappuun, taitaa vaan pelotella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei niin se on muistaakseni silloin 6kk, mutta jossain vaiheessa on kuitenkin lähdettävä jos omistaja tarvitsee asunnon kerta omaan käyttöön.

Onhan niitä muitakin vuora-asuntoja kuin se missä nyt asutte.

Sinuna alkaisin heti tosissaan asuntoa hakemaan ja muuttamaan heti kun sopiva löytyy.

Vierailija
24/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnon ostanut haluaa asua itse asunnossaan hänellä on oikeus irtisanoa vuokrasopimuksesi.

Vierailija
25/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan voi olla lyhempi kuin tuo 3 kk.

Vierailija
27/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa saa myös täältä:

http://www.vuokralaistenkeskusliitto.fi/

AV:lla saat joskus (sattumalta) ihan oikeita vastauksia, mutta useinmiten vääriä...

Vierailija
29/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Vuokralaisen_ osalta irtisanomisaika on aina 1 kk, eikä sitä voi sopimuksella pidentää (tulee suoraan huoneenvuokralaista).

_Vuokranantajan_ osalta irtisanomisaika on _vähintään_ 3 kk, jos vuokrasuhde on jatkunut alle vuoden. Vuokranantajan osalta irtisanomisaika on kuitenkin _vähintään_ 6 kk, jos vuokrasuhde on jatkunut yli vuoden. Tämäkin on huoneenvuokralain pakottavaa sääntelyä eli sitoo vuokranantajaa. Jos olet asunut yli vuoden asunnossa, ei sua voida käskeä muuttamaan alle puolen vuoden kuluessa.

Mikä on vuokrasuhteesi tähänastinen pituus?

Vierailija
30/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa saa myös täältä:

http://www.vuokralaistenkeskusliitto.fi/

AV:lla saat joskus (sattumalta) ihan oikeita vastauksia, mutta useinmiten vääriä...

Vierailija
31/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralainen on vuokrasopimuksen nojalla vilpittömässä mielessä ottanut huoneiston hallintaansa, on muu sopimus, jolla sama huoneisto vuokrataan tai siihen muuten annetaan käyttöoikeus toiselle, vuokralaista kohtaan tehoton.

Vierailija
32/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta purkaminen, jota uusi vuokranantaja nyt ilmeisesti aikoo tehdä, tulee voimaan HETI...ei ole helppoa löytää asuntoa alueelta, jossa lapset käyvät koulua.

AP

Vierailija
33/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei myöskään tarvitse maksaa hänelle vakuuksia, ihan samalla sopimuksella jatkat kuin edellisenkin vuokranantajan kanssa.

Vierailija
34/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi omistaja on tulossa siihen asumaan mutta silti vaatii vuokratakuita? MInä teksin niin että en maksaisi missään nimessä koska joka tapauksessa joutuisin pihalle kämpästä. Sinä saat asua siinä 3kk joka on hyvä aika katsella uutta. Sinä aikana uudella omistajalla EI OLE OIKEuTTA muuttaa asuntoosi tietenkään.

Vierailija
35/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei mitään huomauttamisen arvoista olisikaan tapahtunut. Irtisanomisaika on 3kk, jos vuokralainen purkaa itse sopimuksen irtisanomisaika on 1kk.

Etkö sitä tiennyt?

Vierailija
36/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään sen kolmen kuukauden päästä, mikä on irtisanomisaikasi.

Vierailija
37/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen kyllä tietysti ymmärtänyt että minulla olisi aikaa katsella asuntoa vielä 3kk ajan. Mutta nykyinen vuokranantajani vaatii minua hommaamaan kahden kuukauden takuut uudelle omistajalle(joka vaihtuu ensi kuussa), ne pitää kuulema olla hoidossa.

En millään pysty tällä rahatilanteella asiaa hoitamaan, he muuttavat tähän 3kk päästä.

Nykyinen vuokranantajani sanoo että heillä on sitten oikeus purkaa sopimus, jos takuuvuokria ei ole annettu.ELI PIHALLE HETI.

painostus on kovaa mielestäni, koska vaatimus olisi että olen muuttanut pois jo ensi kuun alusta, joka olisi HEILLE helpoin tapa.

En tiedä miten etenen...

Vierailija
38/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinhan se sujuu ongelmitta kun vanha vuokranantaja maksaa sen suoraan uudelle vuokranantajalle ? vai mikä tässä kiikastaa?

Vierailija
39/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyiselle vuokranantajallesi? Hänen täytyy ainakin ne palauttaa sinulle.

Vierailija
40/46 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kysyt häneltä tuosta takuuvuokrasta.. ja etsi pian uusi asunto.

toivottavasti asiat järjestyy pian

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi