Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte velka ja ulosotto"helvetissä"?

Vierailija
12.01.2010 |

Meillä asuntolainaa n. 100tonnia, kulutusluottoa 45tonnia (köntätty kaikki kulutusluotot nyt kerrankin yhteen). Siipalla jo ulosotossa pari tonnia. Itselläni luottotiedot puhtaat, mutta työttömyysuhka päällä ja paniikki miten HELVETISSÄ TÄSTÄ SELVITÄÄN! Kaikenlisäksi 2 lasta. Onko Teillä muilla näitä kokemuksia ja miten olette selvinneet/selviätte? Itse olen aika pihi, mutta tilanne vain vuosien saatossa karannut käsistä. Nyt kova yritys saada asiat kuntoon.

Kiitos ei moraalisaarnoja, niitä on tullut jo ihan tarpeeksi!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun ett pysty maksamaan elämään liittyviä menoja, 2500e tulo muuttu 450kk, älä elvistele voi joutu silloin ottaa lainaa kun maha kurnii nälkää.

Ei nämä velkaantuneet ihmiset tarvitse ruoskioita

vaan kannustavia ja selvittäviä vastauksia.

Yleensä nämä nenäkkäät vastailijat pelkäävät itse tippuvnasa köyhyys loukkuu.

Vierailija
62/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus ei kuitenkaan korvaa kuin äkillisestä putkirikosta tms. johtuneet viat, joten koko remontti meni omaan piikkiin. Ja asiaa selviteltiin jopa lakimiehen avustuksella, mikä sekään ei ollut ilmaista.

No mitään älytöntä velkakierrettä tuosta ei toki tullut, mutta lainaa oli pakko ottaa useampi tuhat remonttia varten.

jos vaikka pitää uusia silmälasit, hammaslääkäriin menee helposti paljon rahaa, jos pesukone tai auto hajoaa, jne. Sitä voi tulla ihan yllättäviä kalliita juttuja joista ei selviä kuin luotolla. Ja kaikkea ei voi ennakoida. Tai ei ainkaan voi jos on työtön ja pienituloinen tai joku muu tiukka tilanne elämässä juuri silloin meneillään. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä: Kun otitte kulutusluottoja, ettekö ollenkaan ajatelleet ett ne pitää maksaa joskus takaisin??

Anteeksi nyt vaan mut mä en tajua tällaisia ihmisiä jotka vakavissaan miettii miten selvitä ITSEAIHEUTETUSTA ulosotto tms helvetistä. Niin makaaa kuin petaa?

Mulla on luottokorttivelkaa 1000 euroa ja sekin ahdistaa, haluaisin maksaa heti poit (no, helmikuussa on varmasti jo maksettu). Asuntolainaa on tietysti pelkästään minulla 93 500 euroa, mutta enpä nyt koe olevani ylivelkaantunut. Asunnosta yleensä saa omansa takaisin.

Enpä voi muuta sanoa kuin että ihan olette itse hautanne kaivaneet.

Voit kaivaa viellä oman haudan kun ett pysty maksamaan asutolainaasi?

Voit joutua työttömäksi oletko silloin itse aiheuttanut velkaantumisesi kun et pysty maksamaan velkaasi pois!

työttömänä voit vuoden pärjätä kun saat ansisidonnaista päivärahaa, mutta kun joudut Kelan 450,e päivärahalle mitäs sitten!

Vierailija
64/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hakemaan velkajärstelyyn silloin selviätte

Vierailija
65/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta tapaa tulla velalliseksi. Toki tuo kuulostaa vähän omalaatuiselta, 45000 kulutusluottoa, mutta ei siinä mitään. Esimerkiksi meillä on opintolainaa molemmilla 3000€/naama lukioajalta ja toisella vielä siihen päälle neljän vuoden AMK lainat, 12000. Nämä pakollisia kun kukaan ei opiskelikoita palkannut, kotiväki ei tukemaan pystynyt ja sosiaalitoimi vaati lainanottoa ennen toimeentulotuen saamista. On kuulemma tuloa, otti tai ei. Eli nyt on 18,000€ maksettavana. Eniten ottaa päähän että niin sanottuina "sossutapauksina" ei olisi tuotakaan lainaa tarvinnut ottaa. Kaverilla luottohäiriömerkintä, ei tarvinnut ottaa lainaa ja kateellisena kattelen kun maksoi luottotiedoissa painaneen 750€ vihellellen pois ekana vuonna koulun jälkeen. Ja niin, sama rahamäärähän meillä oli käytössä, meillä tosin 2 ihmistä joten 350 per naama, hän yksinasuvana nettosi sossusta reipas 400+ menot.

"Opiskelkaa, sanoi vaari, sehän on täällä ilmaista". Niin on, niille joilla on varaa siihen.[/i

Miksi ette tehneet kesätöitä? Tai töitä opiskelujen ohessa? En minäkään saanut tukea vanhemmiltani, mutta tein töitä loma-ajat.

Vierailija
66/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 45 000 euron "kulutusluottoon" on pitänyt hurvitella ihan tosissaan.

Herätkää pahvit todellisuuteen !

[/quote]

Mitäs jos sä pahvi heräisit tähän meidän tavallisten kuolevaisten todellisuuteen? Onko ikinä käynyt mielessä, että ihmiset velkaantuvat - nykyisessä taloustilanteessa yhä enemmän - TYÖTTÖMYYDEN ja SAIRAUKSIEN takia, ihan vain esimerkiksi. VAIKKA kaikesta mahdollisesta olisi jo tingitty.

Ap, älä anna periksi. Helvetillistä on meilläkin. Mutta ollaan lujia ja rohkeita. Me selvitään kyllä. Voimia!!!

Vierailija
67/72 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljenpoika maksaessaan.

En tiedä itkeäkkö vai nauraa, talo myyntiin ja auto jne, muutatte halpaan vuokra-asuntoon ja lähdette miettimään elämää uudestaa ja kokeneempana!

Velkaisenakin voi elää jos sen on tehnyt hallitusti ja viisaasti, itsellä 130K€ velkaa ja yksin asun, tulot pienet, omistan auton jne. En törsäile tai kuluta turhuuksiin rahaa. Niin ja maksan yhdestä elatusmaksuja.

Vierailija
68/72 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvonta yksityisille

Oletko joutunut perinnän kohteeksi? Epäiletkö velkojan oikeutta saada maksua? Onko velka vahentunut? Katso kuinka sinä voit saada apua!

Meillä on erityisosaamista mm. pikavippien aiheuttamien velka-asioiden ratkaisuissa!

http://www.velkapuhelin.fi

Vierailija
69/72 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuittasin 25vuoden jälkeen ulosotot viime viikolla pois.Oli siinä maksamista,mutta siihen tottui ja elämä kulki.

Vierailija
70/72 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on asunnon arvo?

Mitä olette ostelleet kulutusluotoilla? Niiden tavaroiden myynti?

Vierailija
71/72 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asunnon arvo?

Mitä olette ostelleet kulutusluotoilla? Niiden tavaroiden myynti?

Yhdeksän vuoden jälkeen sillä ei taida enää kamalasti olla merkitystä. Mahtaako ap enää edes olla tällä palstalla.

Vierailija
72/72 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki mennyt, lisäksi äiti kuoli,nuori huostassa niin alistun vaan siihen että olen luuseri paska. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi