Raskaus ja migreeni
Oletteko saaneet mistään apua raskauden aikaiseen migreeniin? Minulla oli siis migreeniä jo ennen raskautta 1-2krt/kk ja käytin silloin Imigran nenäsuihketta. Nyt ei tietenkään sellaisia voi käyttää, joten mikä avuksi vai onko vain kestettävä? Panadol ei ole auttanut minulla juuri koskaan mihinkään vaivaan. Onko jollain auttanut Panacod? Toisaalta se on niin järkyn makuista juotavaa, että tällä hetkellä varmaan oksentaisin sen heti takaisin. Onkohan sitä tabletteina?
Työtkin on viivästyneet jo pari päivää migreenien takia.
Tällaisia pohtii Valvoja rv8+5
Kommentit (9)
Kokeilisin akupunktiota. minullakin vaivana raksuasajan migreeni johon ei voi ottaa normaalia lääkettä (Almogran). Panacod tekee minulle vain karmean olon ja Panadol ei vaikuta migreenikipuun mitenkään vaikka sitä söisi kuin karkkia. Akupunktiossa onlen käynyt nyt 3 kertaa ja ainakaan tänä aikana ei ole kohtausta tullut.
Moi,
Mulla alkoi migreeni 24.12.2009 ja jatkuu edelleen aaltoilevana, eli välillä pahempi välillä parempi :(
Mikään panacod ei siihen auta ja myöskään eivät minulle sitä jatkuvaan syöttöön edes suositelleet codeiinin takia ja panadol taas on sama kun purkkaa söisi :( Eli mikään ei auta!
Nyt siis kärvistelen päänikanssa luultavasti sinne synnytykseen asti johon on 3kk..
T. Tipzuli rv 27+2
kannata migreenituskissaan kärvistellä kuukausikaupalla! Ei varmasti tee sikiöllekään hyvää jos äiti on usein tuskissaan.
Kannattaa käydä migreeniä ymmärtävällä lääkärillä (esim. helsingissä Postitalossa olevaa Migreeniasemaa on pari kaveria suositellut) ja siiten sile akupunktiolle kanaattaa antaa mahdollisuus myös.
Mulla nyt toinen raskaus rv 32+2 ja aurallinen migreeni!Mitkään lääkkeet ei oikeen siihen ole auttanut.Molemmissa raskauksissa alkanut viimeistään rv 6 ja kestänyt yhtämittaisena n rv 17 loppuun. Ainut apu on löytynyt sairaalan sängystä,tipasta ja pahoinvointiläääkkeistä mitä on pistetty lihakseen!Primperan ja joku L:llä alkava lääke!Muista kipulääkkeistä tullut vain entistä pahempi olo!Alkuraskauden migreeniin edes sairaala hoito ei ole paljon auttanut mutta myöhäisempiin migreeneihin kyllä!Myöhemmin niitä esiintynyt vain noin 2-4 kertaa kuussa..Toivottavasti saatte apua,tiedän että tuo olotila on vihoviimeinen!!Voimia kaikille siitä kärsiville!Ja onneksi sitä ei enää pahemmin sitten muistele kun se käärö on sylissä:)
Minulla oli säästössä noita Panacod -poretabletteja ja joten kuten sain sellaisen alas pahimpaan migreeniin, ja se kyllä auttoi, ainakin pahimman terän vei ja jaksoin taas toimia ja lähteä jopa jumppaan :) Että mulle näyttäis olevan ihan hyvä lääke, eikä onneksi ihan jatkuvasti tarvi.
Valvoja rv9+0
Kävin ennen raskautta neurologilla, joka sitten määräsi niin, että ekalla kolmanneksella Panadolia, toisella kolmanneksella Buranaa ja viimeisellä kolmanneksella taas Panadolia. Nyt mulla on menossa toinen kolmannes, mutta vierastan tota Buranan syöntiä. Olen siis syönyt Panadolia pahimpaan kipuun. Se auttaa hetkellisesti, mutta mipu palaa usein takaisin vielä saman päivän aikana.
Olenkin miettinyt, että kuinka paljon tota Panadoliakaan uskaltaa syödä?? Reseptissä siis lukee 1-3 tablettia 1-3 kertaa vuorokaudessa. Mutta kun joka päivä on pää kipeä, niin ei sitä viittis joka päivä montaa päivää putkeen vetää... Onneks mulla on pian lääkäritarkastus ja pääsee keskustelemaan asiasta.
Fanni 14+6
reseptillä 1g panadolia ja buranaa mutta ei niistä ollu mitään apua!3xpäivässä mut ei mitään muutosta oloon eikä panacodestakaan!Panacodesta tuli vaan lisää pahaa oloa.. ja alkuraskaudessa sain jo tuon burana reseptin.
Kävin just lääkärillä, joka sanoi, että mun päänsärky ei ole migreeniä vaan jännityspäänsärkyä. Aikas erikoinen diagnoosi, kun viimeiset kymmenen vuotta olen kärsinyt migreeniä! :D No mutta lääkäri sanoi, ettei saa stressata ja pitää liikkua sen verran minkä kykenee. Sain sitten Panadol Forte- reseptin 1tabletti 3kertaa päivässä tarvittaessa. Lääkäri sanoi, että jotkut sanoo Buranan olevan ok keskiraskaudessa, mutta hänen mielestään Panadol on kuitenkin turvallisempi. Ja ei saisi ottaa Panadoliakaan kuin parina päivänä putkeen, sitten pakko pitää tauko, ettei totu liikaa lääkkeeseen ja tule päänsärkylääkepäänsärkyä. Oli ihan mukava lääkäri ja näillä neuvoilla mennään.
Fanni rv15+1
Minulla migreenin voi oikeastaan katsoa puhjenneen raskauden aikana, vaikkakin silloinkin onneksi vain muutamia kertoja. Lääkitykseksi määrättiin Panacodia ja nimenomaan tablettimuodossa. Kyseinen lääke on mulla auttanut siten, että olo on saatu ihan inhimilliseksi, täysin oireita se ei ole vienyt. Eli ei muuta ku neuvottelemaan lääkärin kanssa mahdollisesta Panacod tabletti reseptistä.
Anjutska 38+0