Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan soseiden maustaminen

Vierailija
11.01.2010 |

Meidän 7kk lapsi on syönyt jo 3 kuukautta kiinteitä ja syö lähes mitä vaan, joten pikkuhiljaa olisi mukava saada myös vähän makuvivahteita elämään. Teen yleensä kasvis- ja lihasoseet itse, joten millä niitä voisi maustaa? Katsoin, että kaupan lohi-kasvissoseessa oli "mausteena" tilliä ja sipulia. Kerran ollaan myös kokeilumielessä maisteltu lapsen kanssa ruohosipulia, mistä tykkäsi kovasti. Ja joskus olen kuullut, että valkopippuria saisi alkaa käyttämään aika pienillä?! Muita ideoita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin minäkin tietää...

Vierailija
2/6 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä vaan käy. Kanelissa taitaa olla jotain vaarallista, joten sitä varovasti. Ja suola on tietysti vältettävä, sitä tulee muutenkin tarpeeksi.

Minä maustoin vauvan ruokia pippureilla, yrteillä, chiliäkin varovasti ;). SIpulia ensin kypsennettynä, mutta annoin maistaa myös raakana ja tykkäsi, vaikka irvistelikin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on rautaa.

Tein myös lapselle uunitomaatteja tässä eräs päivä, kun valmistin meidän vieraita varten sellasia parmesaanilla ja valkosipulilla jne. maustettuja tomaatteja. Lapsen tomaatteihin en mielestäni laittanut mitään. Kun eilen syöttäessäni vähän maistoin, maistui se mun mielestä kyllä valkosipulille. Olisko maku tarttuntut? Kai sitäkin voi pikkuisen laittaa.

Vierailija
4/6 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen käyttänyt valkopippuria, kokonaisia maustepippureita / laakerinlehti keitinliemessä, persiljaa, provencaleyrttiä, hieman paprikajauhetta, sipulia ja välillä laitan tuoretta tomaattia / paprikaa ruokaan, sillä saa myös kivasti makua.

Tomaatin ja paprikan käyttöähän ei suositella, mutta katsoin että tomaattia on käytetty valmiissa ruuissakin, niin kokeilin. Eikä meillä ainakaan lapsi saanut mtn vatsaoireita eikä tullut allergiaa.

Vierailija
5/6 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatin ja paprikan käyttöähän ei suositella,

Mistä olet tällaista kuullut? Puhutko nyt allergialapsista vai ihan tavallisista?

Meille neuvolassa th sanoi, että 8 kk iästä alkaen joka aterialle myös tuoreita (esim. raasteet, TOMAATIN PEHMEÄ SISÄOSA) aineita mukaan, että lapsi tottuu syömään myöhemmin ruoan yhteydessä myös salaatteja.

Vierailija
6/6 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä voisi kokeilla. Saattaa varmaan ollakin allergisoiva, mutta kun lapsi on jo 7 kk, niin kai sitäkin voi jo jossain vaiheessa kokeilla, kun ei mitään allergioita ole vielä ilmennyt. Ja olen tosiaan kuullut tuon saman, että viimestään 10kk pitäisi syödä vihanneksia raasteena ja paloina, niin kaipa siihenkin tomaatti luetaan mukaan. Ja valkosipulia ajattelin myös itsekin, kun käytetään sitä muutenkin paljon ruuissa, niin on lapsi saanut sitä varmaan haistella jo äidinmaidossakin :)

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi