Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lisää itseluottamusta?

Vierailija
09.01.2010 |

Minä olen suurperheen (7lasta) äiti ja aikoinani olen ollut koulukiusattu, millon mistäkin syystä. Se murensi itseluottamukseni eikä se vieläkään ole mikään hyvä, vaikka jonkin verran parempi kyllä.

Olin ennen lapsia ylipainoinen ja pääsin melkein ihannepainooni, mutta sitten esikoinen ilmotti tulostaan ja raskauksien välissä ei vaan jaksanut alottaa laihista tai miettiä syömisiään paremmin. Kuopuksen syntymän jälkeen otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja tein (tai oikeastaan koko perhe teki, vaikkei lapsemme tai mies ylipainoisia olekaan) elämäntaparemontin ja sen avulla sain ylimääräiset kilot pois. Aloitin myös oman harrastuksen, jota minulla ei ole ollut aikoihin.

Raskaudet tosin on jättäneet jälkensä eikä iho ole enää niin kiinteä kun aiemmin, mutta ihan tyytyväinen olen, ainakin periaatteessa.

Oman perheen kesken kaikki onkin hyvin, mutta vieraammassa porukassa olen yhä se koulukiusattu, joka ei puhu juuri mitään paitsi kysyttäessä ja sillonkin mahdollisimman lyhyesti. Ihmiset saavat varmasti aivan väärän kuvan minusta, koska tuttujen ihmisten parissa olen aivan erilainen.

Onko kellään ollut samaa ja pääseekö tästä mitenkään eroon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan tiedä miten tuosta pääsisi eroon. Terapia nyt varmaan auttaisi, mutta haluaisin jotain muutakin kokeilla alkuun.

Vierailija
2/3 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voisi asettaa itselleen haasteita ja tavoitteita turvallisesti? Siis siten että voisi osoittaa itselleen: pystyin tähän, ohhoh, en olekaan aivan turha mimmi/jätkä. Kuitenkin niin että epäonnistuminen ei merkitsisi katastrofia, eli ei sellaista aktiviteettia jossa on vaakalaudalla vaikka terveys tai työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja j.e.myrphyn alitajuntasi voima