Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko masennuslääkkeen teho vähentyä, vaikka sama annostus?

Vierailija
09.01.2010 |

Olen kohta vuoden syönyt efexor depotia masennukseen ja annostuksella 150mg olo on ollut hyvä. Nyt kuitenkin parin kuukauden ajan on tuntunut siltä kun masennus olisi uusimassa, samoja oireita kun ennen lääkitystä. Voiko olla, että annostusta pitäisi nostaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se teho vähene, vaan masennus tulee pahempana päälle. Itsellä oli joskus sama tilanne, annostusta nostettiin, mikä auttoi. 7kk kuluttua, kun kesä alkoi ja olo oli hyvä, pudotettiin vanhaan annostukseen, se oli ok. Mene lääkäriin, kerro että oireet pari kk taas päällä, ja ehdota että kokeiltais annostuksen nostoa.Sellaista sattuu joskus. Mulla pienempi annos oli hyvä vuosia, kunnes stressi ja vaikeat asiat iskivät taas paniikin ja masennuksen päälle. Kävin samalla psyk. sairaanhoitajalla muutaman kerran, mutta nostettu annos auttoi nopeasti.

Vierailija
2/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lääkkeitä ei ole tarkoitus syödä loputtomiin. Oikeesti.

minä syön estolääkityksenä masislääkkeitä todennäköisesti loppuikäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea laajemmin tästäkin lääkkeestä.

Vierailija
4/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea laajemmin tästäkin lääkkeestä.

Mitä SYVÄSTI MASENTUNUT TEKEE, ilman noita lääkkeitä? Mulla ollut 5 erilaista, ap:n lääke kanssa. Cymbalta nyt ja kamalaa myrkkyä. Pakko syödä. Oisin tehnyt jo itsarin, mutta on noi lapset..

Kyllä mulla on kaikkien lääkkeiden annostuksia jouduttu nostamaan koko ajan masennuksen syvenemisen takia. Luultavasti se itsari olisi järkevin vaihtoehto.

Vierailija
5/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä ole mitään pahaa. Niin monia muitakin lääkkeitä käytetään, kun on pakko.

Vierailija
6/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön tätä efexoria ainakin 3-4vuotta, sitten katsotaan uudelleen voinko lopettaa.

Kiitos vastauksista, otan maanantaina yhteyttä lääkäriin.

ap

Näitä lääkkeitä ei ole tarkoitus syödä loputtomiin. Oikeesti.

Vierailija
7/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan loppuelämääsi, kannattas varmaankin lukea laajemmin tästäkin lääkkeestä.

vaan sepramia ja sitä olen käyttänyt pitkälti yli 15 vuotta. Mitä haluaisit minun tietävän siitä?

Vierailija
8/9 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lääkärille vointini huonontuneen ja hän vaihtoi lääkitykseni kokonaan uuteen valmisteeseen ja jo parin vkon kuluttua vointini koheni selvästi.

Vierailija
9/9 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monia muitakin lääkkeitä käytetään, kun on pakko.

juuri näin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan