Tutun täydellinen lapsi
Mua risoo niin saakelisti yks tuttu, kun sen lapsi on joka asiassa maailman paras. Oli paaaaaljon pienempi kuin muut syntyessä, nukku 2kk iästä 12 tuntia yössä, syö kaikkea ruokaa ku hevonen, on paaaaljon pienempi kuin muut ikäisensä, sanoi 8 kk ekat sanansa, on nyt 7 vee ja puhuu kolmea kieltä sujuvasti, osaa lukea ja kirjoittaa, vaikka aloittaaa koulun vasta ensi syksynä jneeee lista jatkuu. Mitä tahansa jonkun toisen lapsi tekee tai osaa niin tämä lapsi on tehnyt sen jo vuosi sitten ja 10 kertaa paremmin!!! Kiitos että sain avautua! Tämä lähti taas siitä kun hieman nuutuneena törmäsin näihin kaupassa ja kun kerroin, että vauvamme on hieman valvottanut niin HÄNEN tyttärensä ei ikinä valvottanut!! Arrgghhhh!!
Kommentit (12)
Että lällistä lää, mun tyttärestäni tuleekin mallin mittainen.
Mulla on työkaverina nainen, jonka omat lapset ovat aikanaan olleet täydellisiä ja nyt paasaa täydellisistä lapsenlapsistaan.
Koko työyhteisö välttelee jo tätä naista, kun ei kertakaikkiaan enää jaksa kuunnella.
Kaikki muu on täydellistä, paitsi miniä.
Oli vähän nolona kun poika meni kouluun ja se ei oppinut, lukemaan, ei laskemaan yms.
Selvisi, että sillä on lukihäiriö ja se on asperger ja taitaa ÄÖ.kin olla aika alhainen.
Oli vähän nolona kun poika meni kouluun ja se ei oppinut, lukemaan, ei laskemaan yms.
Selvisi, että sillä on lukihäiriö ja se on asperger ja taitaa ÄÖ.kin olla aika alhainen.
Ja sitten pitää asioita suurennella. Mä en ymmärrä miksi aina pitää kuunnella valitusta, en mä voinut mitään sille että mun esikoinen ei valvottanut ja kyllä mä sen ihan suoraan sanoin jos tuli kyse yöheräilyistä. Jos joku otti nokkiinsa siitä niin ei voi mitään. Mutta suomalaiset nyt on tietty vähän tollasia ja tälläsiä, valittaa saa mutta kehua ei saa tai olla äänen tyytyväinen.
Ja kyllä Suomessa kuule sitäkin tutkitaan:)
tuollainen. Se mun koulukaveri oli kyllä ihan paskapää ja koulukiusaaja. Niin täydellinen äitinsä mielestä.
Tässä joululomalla kun kävin kotipaikkakunnalla, äiti kertoi, että tää täydellinen lapsi on nykyään narkkari ja myy itseään tuolla kotipaikkakunnalla.
Muahaaaa, vähän nauratti.
heillä kaksi erityisen lahjakasta ja neroa lasta. Jotka myös oppivat kaiken paljon muita aikaisemmin ja ovat huippuja kaikissa urheilulajeissa.....
Omia lapsiaan jaksavat kehua vaikka kuinka, mutta eivät jaksa koskaan kuunnella muiden lapsista mitään.
Ja sitten pitää asioita suurennella. Mä en ymmärrä miksi aina pitää kuunnella valitusta, en mä voinut mitään sille että mun esikoinen ei valvottanut ja kyllä mä sen ihan suoraan sanoin jos tuli kyse yöheräilyistä. Jos joku otti nokkiinsa siitä niin ei voi mitään. Mutta suomalaiset nyt on tietty vähän tollasia ja tälläsiä, valittaa saa mutta kehua ei saa tai olla äänen tyytyväinen.
Tahdikkuutta ja tilannetajua pitäisi kuitenkin olla. Jos kuuntelee, kuinka toinen on ollut väsynyt yövalvomisten takia, niin siihen voi kyllä kommentoida jotain muuta, empaattisempaa kuin sen, että itse ei ole vastaavasta kärsinyt.
Itse olen tyytyväinen siitä, että lapseni eivät ole sairastaneet juuri koskaan, ja sanonkin sen usein ääneen. Mutta en IKINÄ heti sen jälkeen, kun joku kertoo kahden viikon oksennustautikierteestä perheessään.
Jos sitten jossain asiassa jonkun muun lapsi on heidän lapsiaan taitavampi, alkavat selitellä kuinka ei olla tuota asiaa harjoiteltu tmv. Tosi kivoja tyyppejä muuten, mutta miksi niitä omien lasten taitoja pitää jatkuvasti kaikille kuuluttaa.
Ja silloin kun esim. lapselle tehdän psykologisiatestejä perheneuvolassa, iin kyllä vaan psykologille selviää myös lapsen ÄO. ÄO:ta vain ei yleensä koskaan kerrota vanhemmille.
Kun kertoo lapsensa olevan paaaljon pienempi kuin ikäisensä, sano hänellä että älä huoli, kyllä se siitä vielä kasvaa:)