Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelä afrikassa asunut haluaa sanoa

Vierailija
08.01.2010 |

Että lopettakaa nyt tuo tyhmien kysymysten kysely

En ole aiheuttanut afrikan ongelmia, olen suomalainen joka on asunut maassa. Minun elämäni ei teille kuulu.

Eksä tajuaa kuinka toykeältä kuullostaa teidän kysymykset? Jopa henkilot jotka eivät minua edes vaivaudu tervehtimään, ovat sitä mieltä että saavat kysyä minulta suoraan miksi me sinne muutettiin. Siis kysyvät ja eivät edes tervehdi ensin. Ei minun kuulu teille mitään selitellä.

Maan asiat eivät teitä edes kiinnosta, joten en aio siitä mitään sanoa.

Jos välttämättä haluat, niin pidä mua rasistina pelkästään sen takia että olen siellä ollut, jos sen takia tunnet olosi paremmaksi.

Mutta missään en ole tavannut niin tapa käsitystä vaille olevia ihmisiä kuin mitä nyt lähipiirissäni tunnen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sua melko tyhjäpäisenä tyyppinä. Ei yhtään kiinnosta sun näkemykset etelä afrikasta. Mee nukkuun / opettele suomea.

Vierailija
2/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet päätellyt ettei maan asiat ketään kysyjää kiinnosta?

Sillä perusteella että kysymykset ovat olleet tosi typeriä

Sillä perusteella että he voisivat itse saada helposti tietoa maasta jos vaivautuisivat

Sillä perusteella että heidän asenteesta huomaan että minua pidetään huonompana ihmisenä kun kerran olen siellä ollut.

Kansalaisen velvollisuus on pysyä pois maista joista on ongelmia.

Ja sen perusteella että minulle on nytkin jo sanottu että opi suomea

-- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän tyrkytit typerästi ja aggressiivisesti statustasi. Ketä kiinnostaa asuinpaikkasi.

Menen hoitoon!

Vierailija
4/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaa...

Ihan sama missä asut tai olet.

Vierailija
5/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tämän aloituksen? Ihan pyytämättä taisi tulla, kukaan ei kysynyt sinulta mitään.

Vierailija
6/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapseni on syntynyt siellä. Olisin vaan iloinen jos joku haluaisi mielipidettäni kysyä, tai keskustella. Ketään ei kiinnosta...

Vierailija
7/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tämän aloituksen? Ihan pyytämättä taisi tulla, kukaan ei kysynyt sinulta mitään.

Ei kukaan ole minulta mitään tällä palstalla kysynyt, mutta muualla kun kuljen, missä tahansa olen, minulta kysytään kaikenlaista.

En vain tiedä mitä ihmisten päässä liikkuu kun he saavat tietää. Itse en asiasta halua puhua.

Uusia tuttavuuksia tehdessäni muut menevät ja kertovat.

-- ap

Vierailija
8/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta fiksuilla suomalaisilla on ihan realistinen kuva maasta. Taidat olla tärkeilijä. Voithan sanoa ettei sinua huvita keskustalla.

Vierailija
9/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa ettei sinua huvita keskustalla.

Olen yrittänyt loytää kohteliaan tavan sanoa tuon. Se ei riitä.

Vaikka vihjailen keskustelussa että en halua puhua, niin ei se riitä.

Suoraan minulta on kysytty todella tyhmiä asioita.

Historian opettaja kysyi minulta onko siellä paljon mustia.

En tajua miten historiaa opettava ihminen sellaista kysyisi. Tai miten hänen mielestä se ei ole outo kysymys.

Vierailija
10/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaista, korkeakoulutettua ja muuten humaania ihmistä. Kummatkin on hirveitä rasisteja tai ehkä roturealisteja...? Mitään positiivista sanottavaa ei juuri mustista tai värillisistä (mulatit yms.) ole.

Vierailija
11/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö tunnu mukavalta kun voit 'kouluttaa ja valaista' tietämättömiä suomalaisia? minä mielelläni jakaisin tietoa muista maista/kulttuureista, harva siellä on käynyt, ja tuskin kukaan maasta median luomaa kuvaa kummempaa tietää.. ?

ei siitä kannata nokkiinsa ottaa, pitää ymmärtää lähtökohdat.

Vierailija
12/12 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaista, korkeakoulutettua ja muuten humaania ihmistä. Kummatkin on hirveitä rasisteja tai ehkä roturealisteja...? .

Ja millä perusteella minä nyt olen heidän kaltainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan