G: Mihiin valeammatteihin uskoisit pystyväsi?
Eli menisit pokkana hoitelemaan kyseistä ammattia sinne minne kuuluukin. Mistä ammateista ainakin selviäisit ilman koulutusta?
Kommentit (34)
Jotkut sanoivat ketjussa, että ei parjäisi kun ei osaisi tiettyjä ohjelmia tms. mutta sellaisethan oppii äkkiä. Sanoo vain, että olen ollut niin kauan kotona että en muista, tai että tämä on näköjään päivittynyt siitä kun viimeksi käytin tms. Ei tuollaista kukaan ihmettelisi.
se menee. Olen minäkin kauppiksen käynyt, mutta en siellä kyllä mitään kassajärjestelmiä opetellut. Kyllä se opetettiin minulle töiden alkaessa.
Voisitko vielä tarkentaa millaista työtä tarkoitat lähihoitajan työllä? Päivystyksessä tai sairaankuljetuksessa paljastuisit heti. Monella muullakin tuntuu olevan aika suuret luulot itsestään. Pärjättäisiin muka missä tahansa ammatissa ilman koulutusta. Aikamoinen psykopaatti saa olla ettei heti kättelyssä jää kiinni.
Mullakin tuli ekana mieleen pappi. Ja kai mä nyt aikuisenakin suoriutuisin valematikan opettajana lukiossa kun sitä sijaisenakin olen joskus tehnyt.
Ja eihän se valelekurikaan täydestä mennyt kun jäi kiinni. Vai olisiko jäänyt kiinni ellei olisi vohkinut lääkkeitä.
Selvitellessä asiaa kävi vain ilmi, että ko henkilö ei ollut lk.
Siivoojatkin tekee niin erilaisia hommia, mutta kyllä mä ihan siistiä ja puhdasta saisin aikaan useimmissa kohteissa.
Tarjoilijan hommat saattais sujua jotenkuten, ei nyt toki missään hienossa ravintolassa kuitenkaan.
Näyttelijä periaatteessa, mutta kun ei ole kokemusta kuin koulun näytelmistä niin en tiedä menisinkö "lukkoon".
Laulaja siinä mielessä, että olen ollut harrastebändin laulaja, kerran esiintynyt yleisölle ja kuorossa olin monta vuotta myös.
Päiväkodin tätinä ehkä myös, siitä on kokemustakin, vaikka ei ole koulutusta.
Muita ei tule mieleen.
Siivoojatkin tekee niin erilaisia hommia, mutta kyllä mä ihan siistiä ja puhdasta saisin aikaan useimmissa kohteissa. Tarjoilijan hommat saattais sujua jotenkuten, ei nyt toki missään hienossa ravintolassa kuitenkaan. Näyttelijä periaatteessa, mutta kun ei ole kokemusta kuin koulun näytelmistä niin en tiedä menisinkö "lukkoon". Laulaja siinä mielessä, että olen ollut harrastebändin laulaja, kerran esiintynyt yleisölle ja kuorossa olin monta vuotta myös. Päiväkodin tätinä ehkä myös, siitä on kokemustakin, vaikka ei ole koulutusta. Muita ei tule mieleen.
sekä ala- että yläkoulussa. Kahdeksan vuotta olen tehnyt niitä hommia ilman minkäänlaista koulutusta. Sen takia en edes koulutukseen halua pyrkiä kun kuka tahansa kadun mies tai nainen ammattiin käy.
Vain mahtavat työajat kiinnostavat tässä työssä. Opettajanoppaat ovat niin valmiita, että omia aivoja ja ideoita ei tarvitse käyttää jos ei halua.
Olen toiminut opettajana ilman pätevöittävää koulutusta yli 7 vuoden ajan.
lähihoitaja, siivooja, kaupan kassa/hyllyjen täyttäjä, keittäjä...
lähihoitaja, siivooja, kaupan kassa/hyllyjen täyttäjä, keittäjä...
Että osaisit käyttää kassaa ilman opastusta? Tai meinaatko, että keittäjä kuorii vain pottuja?
Oon käynyt niin monta vuotta terapiassa että olen pitkään havainnoinut miten psykoterapeutti työskentelee ;)))
kun pystyisi olemaan mm. pappi, puheterapeutti, toimintaterapeutti, lähihoitaja! :D Taidat "hieman" aliarvioida ks. ammatteja?!
Eihän kokenutkaan kassa voi tuntea kaikkien maailman kassamerkkien toimintaa, jos ei saa minkäänlaista käyttöopastusta.
kun pystyisi olemaan mm. pappi, puheterapeutti, toimintaterapeutti, lähihoitaja! :D Taidat "hieman" aliarvioida ks. ammatteja?!
henkilöstöpuolen, kerho-ohjaajan, lastenhoitajan, oppaan ja neuvolan th:n töitä.
Meillä taitaa olla vale-th nevolassa...