Mitä ajattelisitte äidistä, joka laittaa lapsensa 2-3päiväksi
yökylään ja lasten iät 5kk, 1,5v ja 5v? Siis jos ette tietäisi taustoja miksi näin tekee? Tuomitsisitko heti huonoksi äidiksi?
Kommentit (52)
ja että hänen lapsensa tulevat varmaan olemaan siellä joka toinen viikko.
tekee gradun/väitöskirjan loppurutistusta, tai se käy hautaamassa sukulaisiaan toisella puolen maata.
Syitä voi olla monia. Hyviä ja huonoja, ja se on subjektiivista.
kyllä lapset varmaan tarvitsisivat ihan päivähoitoa, jos gradua tekee.
jos ei nyt mitään omia sairaalahoitoja ajatella.
Minulla meni vuosi gradun tekemiseen, loppuvaiheessa merkattiin pitkä viikonloppu kalenterista etukäteen jolloin mies + lapset menivät mökille anoppilaan. Viitonen tuli arvosanaksi.
Toki voi olla mahdollisuus, että äiti menee vaativaan leikkaukseen, missä tapauksessa ymmärtäisin. Muussa tapauksessa en ymmärrä.
En edes voisi, koska me olemme jättäneet lapsemme hoitoon heidän ollessa 4kk, 1v 10kk ja 3,5v. Syynä tuohon se, että viimeisin raskaus oli kaksosraskaus, mutta toinen kaksosista eli vain pari viikkoa ja arki tuntui liian raskaalta ilman, että ois saanut muutaman päivän levät/surra.
Monikaan ei tuota ymmärtänyt, mutta eipä noille muksuille ole siitä mitään traumoja jäänyt.
...mitä tuomittavaa tuossa nyt sit olis?
Toki nuorin kovin pieni, mutta...ei todellakaan tee huonoa äitiä.
lapsi saa olla erossa vanhemmista niin monta yötä kun on ikää, siis 1v yhden, 2v kaks yötä jne.
...mitä tuomittavaa tuossa nyt sit olis?
Toki nuorin kovin pieni, mutta...ei todellakaan tee huonoa äitiä.
jos ei nyt mitään omia sairaalahoitoja ajatella.
Vain minä voin, kykenen ja haluan hoitaa omia lapsiani. Haluan olla heidän kanssaan aina ja koko ajan. Kaikki muut vaihtoehdot ovat tuhoontuomittuja.
Tottakai voit laittaa hoitoon pariksi päiväksi. Minua 4 lasta ja pari kertaa vuodessa otamme myös me mieheni kanssa irtiottoja lapsista ja vietämme laadukasta parisuhdeaikaa (lue seksiä) ja parisuhde kukoistaa (yhdessä jo 17v) koska muistamme pitää huolta myös toisistamme, emmekä keskity vain ja ainoastaan lapsiin.
Varsinkin tällaisissa vaikeissa tilanteissa. Mä ainakin ymmärrän hyvin, että rakkaimman ihmisen poismenon jälkeen saattaa tarvita omaa aikaa (kaikki eivät tarvitse, jotkut selviävät parhaiten juuri normaalin arjen pyörityksen voimalla, mutta ihmiset ovat erilaisia) ja varsinkin kun lapset varmasti muistuttavat isästään jo pelkällä läsnäolollaan - saati sitten kun varmasti vielä jatkuvasti kyselevät, että missä isi on, koska isi tulee kotiin?
Ainoa, joka asiassa saattaa mua häiritä, on se että kyseinen hoitaja ei ilmeisestikään ole sukua. Silloin lapsille saattaa ehkä tulla olo, että kaikki läheisimmät ihmiset ovat nyt kadonneet luota ja "vieraan" henkilön kanssa pitäisi pärjätä. Jos kyseessä olisi mummo/muu sukulainen, jonka kanssa lapset olisivat viettäneet paljon aikaa, niin se olisi varmaankin parempi... mummo paistaisi lettuja ja keskustelisi lapsentasoisesti siitä, miksi äiti on nyt poissa hetken, ja miltä se tuntuu?
TOISAALTA mummotkin ovat erilaisia, kaikkia ei välttämättä lastenlapset kiinnosta, jotkut ovat liian vanhoja hoitamaan noinkin nuoria, jotkut ovat kuolleita ja jotkut asuvat toisella puolella maata! Ei-sukulainen hoitaja voi loppujenlopuksi olla lapsille jopa läheisempi kuin mummot ja papat.
Luottaisin siis tässä asiassa ihan ap:n omaan arvostelukykyyn hoitajan valinnassa, sekä sen valinnassa, miten aikoo suruvapaallaan asioita käsitellä. Tietysti voi miettiä sitäkin, miksi tulla netissä kyselemään "lupaa" ventovierailta ihmisiltä tällaisesta asiasta (varsinkin jos on jo päätöksensä tehnyt) mutta haukkuminen ei silti hyödytä ketään.
Voimia ja jaksamista ap:lle!