Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna esimerkkejä tuntemastasi aikuisesta, mutta lapsellisesta/naiivista ihmisestä?

Vierailija
08.01.2010 |

Tunnetko tällaisia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaillut oikeaa naiiviutta. Nro 22 siis. Kaikki muut puhuvat joko huonosti kayttaytyvista ihmisista, vastuuntunnottomista tai itsekkaista ihmisista. Ma taas kasitan, etta naiivius on eraanlaista viattomuutta, lapsenuskoa ja vahan simppelimpaa tapaa katsoa elamaa. Ja naiiveja ihmisia on helppo huijata ja vedattaa. Kun taas suurinosa naista tahan ketjuun vastanneista puhui vedattajista.

Siinäpä se ongelma onkin.

Lapsellinen käytös laajassa mittakaavassa on muuta kuin aikuisen, fiksun ja tervepäisen ihmisen käytöstä. Sen sijaan aikuinenkin voi olla mukavan lapsekas ja vilpitön olematta lapsellinen. Sekään ei kyllä mielestäni ole oikeastaan naiiviutta, vaan jotain lapsenkaltaisen elämänilon säilyttämistä. Tuo 22 kuitenkin sanoi myös, ettei ole vedätettävissä ja omaa siis normaalin aikuisen kriittisen tavan analysoida ympäristöään.

Mulla on tuttavapiirissä mm. tällainen:

Loukkaantuu melkein kaikesta, ja erityisesti siitä, että häntä ei ole tajuttu Erikoisesti huomioida. Hän siis odottaa olevansa jollain tavalla erikoisasemassa samoin, ihan kuten pieni lapsi. Ei osaa ajatella muiden tunteita ja kuvittelee, että kaikki liittyy aina häneen.

Termistä en tiedä, mutta ainakin muista ihmisistä hänen kanssaan toimiminen tuntuu samalta, kuin koittaisi selvitä 5-vuotiaan kanssa. Eli hän tuntuu perhanan lapselliselta. Tällaiset ihmiset ovat usein myös kateellisia ja moraalittomia. Ilmeisesti siis joku kehitysvaihe on jäänyt pahasti kesken, joka aiheuttaa muille, järkevämmille ihmisille olon lapsellisesta, rasittavasta ihmisestä.

Vierailija
2/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 40 ja äitini jo eläkkeellä.

Yhdessä käytiin kylässä ja hän sai joululahjaksi emännältä 2 kirjaa.

Lahjan antajan edessä sanoo että tuon kirjan olen jo lukenut ja pakottaa minua ottamaan sen.

Ja olin hiellä yotä heidän pienessä asunnossaan, tavaroita oli mukana paljon koska oli lapseni kanssa

Sitten sukulaisten edessä kertoo että sängyn alta loysi alushousut ja ne ovat Calvin Klein merkkiset ja hänellä ei ikinä ole sellaisia ollut ja ehti jo epäillä miestään

Tämä vaikka hän oli maininnut minulle asiasta jo aikaisemmin.

Ja nyt sukulaisten ja perhe tuttujen edessä hänen oli pakko kertoa tarina uudelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että en ole aikuinen. En tiedä miksi, naiivi en ainakaan ole, vaan kyyninen. Itkeskelen kyllä usein, olen kai masentunut, mutta itkeminen on vissiin lapsellisuuden merkki.

Vierailija
4/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee jotain, pyytää rahaa isiltä. Omat rahansa kuluttaa saman tien kun ne tulevatkin. Ottaa velkaa jos on tarve, ja isi maksaa ne velat.

Vierailija
5/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan useinkin nukahtaa Saran sohvalle ja minulle useinkin tulee viestejä tuntemattomilta (miehiltä tai naisilta) kun en aina tallenna kaikkien nimiä heti puhelimeen. Mm. ex-mieheni on puhelimessani "tuntematon", kun en ole saanut aikaiseksi tallentaa (toki hänet mieheni tuntee numerosta jos haluaa puhelimen tutkia).

Vierailija
6/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten veljeni 38-vee joka ei ole koskaan kunnolla itsenäistynyt, opiskelee yli kymmenennettä vuotta samaa tutkintoa, elää äitini rahoilla... ja tekee kaiken ymmärtämättömyyttään, ei pahuuttaan. Ei ole vammainen, mutta joku nappula taitaa aivoista puuttua. Elää omassa kuplassaan, katselee videoita youtubelta, innostuu salaliittohömpötyksistä jne. eikä ole kiinnostunut ns. tosielämän asioista.

Hänelle olisi varmaan kamala shokki, jos tietäisi, miltä hänen elämänsä seuraaminen äidistämme ja minusta tuntuu.

Vierailija
7/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en siedä "normaalista" poikkeavaa ihmistä/käytöstä,esim.appiukkoni on täläinen.en siedä "alamaan" ihmisiä,siis juoppoja,rakkareita jne,en vaan tajua miten jotku ei osaa käyttäyy ja kirotaan ja keskaria heilutelaan ja ryypätään rahat.

Vierailija
8/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan leluja. En voi olla käymättä lelukaupoissa ja joitakin lelusarjoja esim. Playmobileja keräilen. Joskus tulee leikittyäkin, ei tosin yksin.

Tykkään piirretyistä ja satuelokuvista ja saturomaaneista ja kuvakirjoista.

Osaan olla asioista lapsellisen innostunut ja utelias.

Rakastan pulkkamäessä laskua, keinumista, pelejä, leikkejä, huvipuistoja, lapsille sunnattuja teatteriesityksiä.

Meillä tosin myös vanhemmat tykkää leluista. Tänäkin vuonna sain isältä lahjaksi kauko-ohjattavan jeepin, jossa Mikki ja Aku kyydissä. :)

Vierailija
9/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsellisuutta on nimenomaan sellainen tunne-elämän kypsymättömyys. Esim eletään sellaisessa maailmannapa-kuvitelmassa, eikä ymmärretä vaikkapa sitä, että toisillakin ihmisillä on tunteet, oma elämänsä ja omat ajatuksensa. Itse kestän lähes mitä tahansa muuta lapsellista käytöstä, mutta sellaista "minäminäminä, minä olen maailman napa, minä en ymmärrä muita, enkä sitä, että oma käytökseni vahingoittaa muita, tai että muut eivät ajattele minua koko ajan taukoamatta. Näistä on kokemusta, ja poikkeuksetta he ovat niitä ihmisiä, jotka tekevät muiden elämän hankalaksi. Muiden pitäisi mm. osata lukea ajatuksia. Ja sellainen, jos joku on lapsellisuutta, eli jonnekin alhaiselle kehitystasolle jäämistä. Perinteisesti nuorilla ihmisillä nähdyt harrastukset eivät tee kenestäkään lapsellista. Kysehän on vain aikuisten rajoittuneesta ja luutuneesta maailmankatsomuksesta, jos ajatellaan, että sitä tai tätä ei voi tehdä kun täyttää esim. 30-v.

että tällaiset ihmiset ei OIKEASTI ymmärrä miten asiat on. Eivät he tee sitä vittumaisuuttaan tai haluaan vahingoittaa toisia. He eivät KYKENE näkemään asioiden eivätkä tiedä etteivät kykene. Esim. tuo idea etteivät he "ymmärrä miksi muut eivät ajattele heitä koko ajan taukoamatta". Nääs kun he itse ajattelevat muita ihmisiä koko ajan taukoamatta! Ja luulevat että niin sen kuuluu ollakin ja että kaikilla ihmisillä on samalla lailla. Heillä ei yksinkertaisesti ole rajaa muihin ihmisiin.

Vierailija
10/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tuo idea etteivät he "ymmärrä miksi muut eivät ajattele heitä koko ajan taukoamatta". Nääs kun he itse ajattelevat muita ihmisiä koko ajan taukoamatta! Ja luulevat että niin sen kuuluu ollakin ja että kaikilla ihmisillä on samalla lailla. Heillä ei yksinkertaisesti ole rajaa muihin ihmisiin.

miettii miten ihmisestä tulee sellainen, että hän koko ajan ajattelee muita ihmisiä ja odottaa heidän ajattelevan itseään. Kaikki tällaset toimintamallit on aikanaan ollu sillä ihmisellä tarpeeseen. Kotona on ollut jotain, jonka takia on koko ajan pitänyt olla varuillaan, valppaana, tuntosarvet pystyssä haistelemassa teenkö oikein, oenko oikein, tunnenko oikein. Jos hellitän tarkkailemasta, tapahtuuko jotain ahdistavaa, pelottavaa? Ajan mittaan tuosta tulee tapa, lopulta ainoa tapa olla, reagoida ja hahmottaa maailmaa. Joku toisenlaisessa ympäristössä elänyt voi yrittää selittää ongelmaa tällaiselle ihmiselle mutta se on kuin yrittäisi selittää kuulemista kuurolle. Pahimmillaan siis.

Vierailija
11/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken suihkussa rupesin miettimään elämääni ja tajusin että olen täysi lapsi vielä. Tästä kertoo mm. vanhempien ihmisten paheksuminen itseäni kohtaan niin livenä kuin netissäkin- ihmettelin ensin mistä oli kyse mutta nyt tajuan.

Lisäksi harrastan kaikkea tosi teiniä esim. animea ja mangaa ja videopelejä ja...

Vierailija
12/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni naimisiin miehen kanssa, jolla on lapsia edellisestä avioliitosta. Harkitsee eroa kun sanoi että häntä on johdettu harhaan, ettei kukaan kertonut että ne lapset vaikuttavat hänenkin elämäänsä.. Joopa joo.

Vierailija
13/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

61-v nainen, sai nimipäivälahjaksi ruukkukukan ja sanoi tympeästi että olisin halunnut leikkokukkia... Ja antajana vähävarainen poikansa.

Vierailija
14/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että av-mammojen mielestä juuri lapsettomat naiset ovat niitä kaikkein lapsellisimpia. Äitiyshän tekee teistä kaikista niin aikuisia että!

Vierailija
15/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että av-mammojen mielestä juuri lapsettomat naiset ovat niitä kaikkein lapsellisimpia. Äitiyshän tekee teistä kaikista niin aikuisia että!

on aika järkkyä, että aikuisella ihmisellä on oma vuorokausirytmin säännöstely ylitsepääsemätöntä ja että elämä hankaloituu sen vuoksi (tuo mainitsemani talonrakennuksen viivästyminen, kun valitetaan sitten että jotuu elämään vuokralla, kun ei ole sitä taloa saatu rakennettua jne.)

Vierailija
16/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naista. Kertovat silmät kirkkaina "Jari ei tullu viime yönä kotiin kun se oli nukahtanut Kallen sohvalle" tai "Antille tuli viesti joltain naiselta eikä Antti edes tunne sitä"

Nämä molemmat vielä "ihailevat" miehiään ja katselevat heitä ylöspäin kuin mitkäkin spanielit. Eivät varmaan koskaan uskoisi, jos joku heille kertoisi totuuden miestensä puuhailuista.

Vierailija
17/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein se antaa aikuisuuteen kuuluvaa perspektiiviä asioihin. Sitä että osaa katsoa asioita vähän jonkun muunkin näkökulmasta eikä vain mustavalkoisesti omastaan.

Vierailija
18/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttävät muita kaikesta. Tai vaihtoehtoisesti haluavat kaiken HETI ja käyttävät muita ihmisiä hyväkseen saadakseen asian.

Vierailija
19/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein se antaa aikuisuuteen kuuluvaa perspektiiviä asioihin. Sitä että osaa katsoa asioita vähän jonkun muunkin näkökulmasta eikä vain mustavalkoisesti omastaan.

on tuo kyky ihan sisäsyntyisesti ilman lapsiakin.

Vierailija
20/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikissa asioissa, mutta olen etenkin ihmissuhteissa ja oikeudenmukaisuudessa säilyttänyt jonkinlaisen lapsellisen viattomuuden. Olen aina syvästi järkyttynyt kun kuulen muutaman tutun ihmissuhdesekoiluista (pettämistä ym.), tai esim. työelämässä sellaisesta minusta kaksinaamaisesta oman asian ajamisesta (yritetään saada muut näyttämään huonommilta kuni todellisuudessa ovat jossa omat tulokset näyttäisi paremmilta tms).

Saan myös iloa monista lapsellisista asioista kuten lehti- tai lumikasoissa kahlaamisesta, kiipelytelineesäs keikkumisesta ja olen ainakin yhtä innoissani tyttären tarroista, pinneistä ja nukkekodista kuin lapsi itse :)

Muuta ei tule mieleen, en siis ole esim. herkkäuskoinen esim. lehtijuttujen tai politiikan suhteen, osaan hoitaa raha-asiat hyvin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä