Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juurihoito ilman puudutusta:/ pelottaa:(

Vierailija
16.12.2009 |

Viikko sitten kävin hammaslääkärissä säryn takia, hammaslääkäri laittoi kolme puudutuspiikkiä avatakseen hampaan. Leuka ja kieli kyllä puutui, mutta hammas ei, joten kipu oli jo siinä melkoinen. Tänään on sitten juurihoito edessä ja pelottaa jos ei nytkään saa sitä puudutusta toimimaan, sama lääkäri kyseessä:(

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoiko hml viimeksi lääkepaikan? Todennäköisesti laittoi. Se rauhoittaa tulehduksen ja puudutuskin tehoaa jatkossa. Ei hml voi alkaa puuduttamatonta hammasta juurihoitamaan, kipu on sellainen, että potilaan paikallapysyminen tuskin onnistuu. ja onhan se kidutusta...

Vierailija
2/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muummoassa potkaisin vahingossa sen välinetelineen helvettiin kun juilas saatanallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä edes pienen pienen reiän paikkaamista ilman kunnon puudutusta, kuolisin jos olisin nyt sinun saappaissasi!

Rohkeutta!

Vierailija
4/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että nyt puudutus tehoaa. Ellei tehoa, niin eihän sitä voi tehdä kuin nukutuksessa! t: ap

Laittoiko hml viimeksi lääkepaikan? Todennäköisesti laittoi. Se rauhoittaa tulehduksen ja puudutuskin tehoaa jatkossa. Ei hml voi alkaa puuduttamatonta hammasta juurihoitamaan, kipu on sellainen, että potilaan paikallapysyminen tuskin onnistuu. ja onhan se kidutusta...

Vierailija
5/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muummoassa potkaisin vahingossa sen välinetelineen helvettiin kun juilas saatanallisesti.

Vierailija
6/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin huonot hampaat, että niissä ei ole enää tuntohermoja. Se nukkuu juurihoidossa :)

Vierailija
7/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sattunut yhtään. Kyllä se puudutus jo tehoaa kun pahin tulehdus on taltutettu.

Vierailija
8/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että tossa piti lukea mummolassa :DDDDDDD

Vierailija
9/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olin myöskin todella kauhuissani, kun minulle jouduttiin tekemään juurihoito ilman puudutusta. Se vei täysin hammaslääkäripelkoni. Tiedän, että hammaslääkärissä ei voi tapahtua mitään, mitä en kestäisi.

Kipu oli kyllä kova, mutta ei kovempi kuin kova, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Ei tarvinnut potkia eikä huutaa.

Vierailija
10/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin et johtui huonosta lääkäristä! t: ap

Vierailija
11/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuduttaa koska hampaan ydin ja hermot ovat poistettu.

Vierailija
12/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olin myöskin todella kauhuissani, kun minulle jouduttiin tekemään juurihoito ilman puudutusta. Se vei täysin hammaslääkäripelkoni. Tiedän, että hammaslääkärissä ei voi tapahtua mitään, mitä en kestäisi.

Kipu oli kyllä kova, mutta ei kovempi kuin kova, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Ei tarvinnut potkia eikä huutaa.

Vierailija
13/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kerran oli sen verran pahasti tulehtunut, ettei tosiaan puudutus auttanut hampaaseen, vaikka puoli suuta oli muuten tunnoton. Silloin se lykkäsi väkisin sinne ytimeen ensin piikin, jossa oli puudutusainetta ja sen jälkeen ei enää sattunut. Se vaan, kun eka piti porata jonkin verran ja sitten sen piikin lykkäys -> edes synnytyksen pahimmat hetket ei vastaa sitä tuskaa.

Toisella kerralla hammas oli jo ihan ok ja ei mitään kipuja. Olen ap aika varma, ettei tällä toisella kerralla tunnu enää mitään!

Vierailija
14/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime käynnillä vasta tsekattiin tilanne..joten mahdollisesti tuskainen käynti, mutta se on kestettävä kuin nainen! t: ap

Vierailija
15/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti puudutteet tehoaa.

Kaverille vähän aikaa sitten tehtiin juurihoito eikä sillä puudutteet tehonneet toivotulla tavalla. Nyt sille on jäänyt takaraivoon pelko viiltävästä kivusta hammaslääkärillä.

Mä itse taasen välttelen hammaslääkäriä niin pitkään kuin mahdollista :p Onneksi löysin vähän aikaa sitten hyvän lääkärin, joten voi hyvillä mielin mennä vastaanotolle :)

Vierailija
16/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas heilui valtavan mätäpaiseen päällä, joten puudutus ei olisi toiminut - eikä se toiminut ensimmäisellä kerrallakaan samasta syystä. Hammaslääkäri ei uskaltanut enää jättää sitä silleen odottamaan antibiootin vaikutusta, vaan eteni juurihoidon kanssa. Oli kuulemma ihan hilkulla että olisi jouduttu tekemään leukaleikkaus. Mutta tämän jälkeen hammas rauhoittui ja seuraavalla kerralla voitiin taas puuduttaa.

Ongelma johtui siitä, että noin 15 vuotta aiemmin tehdyssä juurihoidossa oli jäänyt juuren kärkeen jotakin, joka vaikutti poranterän palalta. Se sitten tulehtui otollisen tilanteen tullen – luonnollisesti jouluviikolla.

Vierailija
17/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas heilui valtavan mätäpaiseen päällä, joten puudutus ei olisi toiminut - eikä se toiminut ensimmäisellä kerrallakaan samasta syystä. Hammaslääkäri ei uskaltanut enää jättää sitä silleen odottamaan antibiootin vaikutusta, vaan eteni juurihoidon kanssa. Oli kuulemma ihan hilkulla että olisi jouduttu tekemään leukaleikkaus. Mutta tämän jälkeen hammas rauhoittui ja seuraavalla kerralla voitiin taas puuduttaa. Ongelma johtui siitä, että noin 15 vuotta aiemmin tehdyssä juurihoidossa oli jäänyt juuren kärkeen jotakin, joka vaikutti poranterän palalta. Se sitten tulehtui otollisen tilanteen tullen – luonnollisesti jouluviikolla.

on päässyt tuohon tilanteeseen. Jessus sentään.

Vierailija
18/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. hammaslääkäripelkoinen, mutta juurihoito onnistui hienosti, eka kerta puudutuksella kun poistettiin juuret ja hermot, seuraavat kerrat menikin ilman mitään puudutuksia, elämäni miellyttävimpiä hampilääkärikäyntejä.

Ikävintä on ollut viisurin poistot, tulehtuneen verta vuotavan hampaan paikkaus, kun puudutusta ei ollut ihan just ja just kylliksi ehkä sittenkään, ja se piti kestää vain hetkisen, ja olla "helppo" hammas, mutta ei ollutkaan.

Vierailija
19/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi muuten että mätää voi kehittyä juureen vaikkapa vanhan iskuvamman seurauksena. Itselleni kävi näin aikoinaan (olin lyönyt leukani kouluiässä ja täysin terveen hampaan juuren kehittyi mätäpaise, yhtään reikää ei suussa ollut). Samoin minulla tulehtui viisaudenhammas ikeneen, kun se ei mahtunut puhkeamaan. Ja täysin ehjät ja hyvinhoidetut hampaat olivat. Näitä vaan voi huonolla tuurilla sattua.

Vierailija
20/41 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuun kertomaan miten kävi, jos jään henkiin..:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä