jälleen todistettu juttu
eli työtä saa näin taantumankin aikana jos itse on aktiivinen. itse valmistuin viime keväänä tiedostaen sen ettei oman alani töitä ole tarjolla joten en jäänyt odottelemaan ihmettä vaan hakeuduin lähikauppaan kesätöihin näin aluksi. onnikin taisi potkaista sillä juuri kuin työsopimukseni oli lopuillaan minulle tarjottiin vakituista työtä. otin työn vastaan ja vasta nyt vuoden vaihteen jälkeen on työtunnit olleet kortilla noh en jäänyt surkuttelemmaan kohtaloani vaan aloin soitella muihin lähialueen kauppoihin ja tarjouduin tuuraajaksi ja nyt sitten pitääkin oikein kiirettä ja joudun välillä jopa kieltäytymään päällekäisyyksien vuoksi:) oma-aloitteisuus siis kannatti ja toiseksi työnantajani maksaa äitiyspäivärahaa kun olen jäämässä äippälomalle muutaman kuukauden kuluttua että sekin ihan kiva lisä verrattuna siihen 22e mitä kelasta olisin tienannut :)
Kommentit (6)
Olen soitellut kaikki alani paikat, lähettänyt kirjeitä ja hakemuksia. Olen edelleen työtön. Joten et ole todistanut yhtikäs mitään. Sinulla on käynyt tuuri.
oletko hakenut mitäänmuuta työtä kuin oman alasi? Vaikka ittelläni ei olisi oman alan töitä niin hakisin vaikka mistä (mm. mäkkäri, siivoja, jne.) jotta olisi jotain tuloja sillä aikaa kun hakisin aktiivisesti omalta alaltani töitä.
Tietyn koulutuksen saaneista ihmisistä on tälläkin hetkellä suorastaan pulaa. Sitten on niitä aloja, joilta ei nyt kyllä irtoa oikein mitään, vaikka olisi kuinka aktiivinen tahansa.
että töitä saa jos haluaa niitä tehdä!! ei aina kannata jäädä märeksimään jos oman alan töitä ei ole vaan niellä ylpeys korkeasta koulutuksesta ja hakeutua ns.matalapalkka aloille!!minusta on mukavampi tehdä työtä ( olise sitten mitä tahansa) kuin olla työttömänä ja surkutella maailmalle kuinka huonoa tuuria itselä on ja maata kotona!! tämä pointti ei nyt sitten koske niitä ns työttömiä jotka ovat kotona lasten vuoksi!!!!!!
Olen soitellut kaikki alani paikat, lähettänyt kirjeitä ja hakemuksia. Olen edelleen työtön. Joten et ole todistanut yhtikäs mitään. Sinulla on käynyt tuuri.
höh tuohon työhön ei mullakaan ollut minkäälaista koulutusta tai saatikka kokemusta , mutta silti menin suoraan kauppiaalta kysymään ja sain paikan vaikka hakemuksia oli tullut yli 100 ja varmasti suurella osalla oli kokemusta alalta...
ei niitä töitä saa vaan lähettelemällä hakemuksia ja soittamalla mees näyttää naamaas niin voivat alkaa kiinnostua kun muistavat miten innokas olet työnhakijana!!
että töitä saa jos haluaa niitä tehdä!! ei aina kannata jäädä märeksimään jos oman alan töitä ei ole vaan niellä ylpeys korkeasta koulutuksesta ja hakeutua ns.matalapalkka aloille!!minusta on mukavampi tehdä työtä ( olise sitten mitä tahansa) kuin olla työttömänä ja surkutella maailmalle kuinka huonoa tuuria itselä on ja maata kotona!! tämä pointti ei nyt sitten koske niitä ns työttömiä jotka ovat kotona lasten vuoksi!!!!!!
itsellä lakiopinnot yliopistossa takana. kun valmistuin, ei alani hommia kotiseudulta löytynytkään.. en halunnut muuttaa, joten kävin kierroksella yrityksissä joissa olisin voinut työskennellä. sain töitä yökerhosta ja siellä painan edelleen jo viidettä vuotta. nykyään toimin kyllä paikan ravintolapäällikkönä :) ihan olen tyytyväinen valintaani. ehkä seuraavaksi voisin heittää jotan koulutustani vastaavaa keikkaa.