Perhepeti sopii perheisiin jossa kukaan ei käy töissä eikä koulussa
Kommentit (50)
Ei mulle tullut mitään ongelmia siinä tilanteessa kun sain oman huoneen ja sängyn sinne.
Vanhempiani näen 2-3 kertaa kuussa, soittelen kerran viikossa.
En ymmärrä yhtään miten vieressä nukkuminen liittysi siihen ettei osaa aikuisena olla itsenäinen.
asuinmaassani, kuinka lapset nukkuvat suomessa vielä 3 tai 5 vuotiaina aviovuoteessa, niin eivät varmasti uskoisi.
Ja ihan hyvässä mielessä! Mitä vikaa on laiskuudessa, jos se tekee elämän mukavammaksi koko perheelle? :D
vuosikaudet? Vai sitä ettei raaski laittaa lasta omaan sänkyyn?
perhepetiin jo puolentoista vuoden ajan. Nyt on siirtymässä isojen poikien sänkyyn omasta halustaan omaan huoneeseen. Perhepetiin kipittää sitten yöllä, jos ei ole illalla tahtonut perhepetiin nukahtaa.
Perhepetiä tuskin käyttäisimme, jos se lisäisi väsymystä. Meillä se on ollut toimivin ja pirteyttä edistävin tapa. Ei tietenkään sovi kaikille, niin kuin harva asia sopii.
Perhepetiä en pelännyt käyttää, koska tuttavapiirissäni ei ole yhtään kertomaasi tapausta.
Voisiko teidän perhepetinne olla seuraus jostakin ongelmasta, eikä ongelman syy?
Mitä tahansa asiaa voi käyttää väärin ja vääristä syistä. Oletko esim lapsena aistinut vanhempiesi ahdistuksen, ja siksi et ole voinut päästää vanhemmistasi irti ja itsenäistyä? Vanhempasi siis ovat esim olleet ahdistuneita menettämisen pelosta ja siksi pitäneet sinut lähellään ja sinä olet ottanut viestin vastaan, että maailma on pelottava paikka?
Ja joudutte varmaan koko perhe menemään sitten nukkumaan samaan aikaan kuin lapsikin?
Itse en aio nukuttaa lasta enkä nukkua lapsen vieressä. Siitä ei seuraa kuin ongelmia, olen sen itse lapsena kokenut.
T. se 7-vuotiaaksi vanhempien viekussa nukkunut, joka ei todellakaan ole provo vaan varottava esimerkki
kun olivat pieniä: nyt 3v. ja 5v. nukkuvat omissa sängyissä omassa huoneessa. Joskus kolmivuotias heräilee vielä ja haluaa viereen.
Pelkkä perhepeti tuskin on syy kenenkään läheisriippuvuuteen.
Voisiko teidän perhepetinne olla seuraus jostakin ongelmasta, eikä ongelman syy?
Mitä tahansa asiaa voi käyttää väärin ja vääristä syistä. Oletko esim lapsena aistinut vanhempiesi ahdistuksen, ja siksi et ole voinut päästää vanhemmistasi irti ja itsenäistyä? Vanhempasi siis ovat esim olleet ahdistuneita menettämisen pelosta ja siksi pitäneet sinut lähellään ja sinä olet ottanut viestin vastaan, että maailma on pelottava paikka?
Minä en saa nukuttua ollenkaan, jos joku potkii tai ähisee vieressä. Jos 5-v. tulee yöllä sänkyymme, hän menee aina reunan puolelle ja mies keskelle. Ja se liian lähellä tuhiseva mieskin pitää minut hereillä.
Kun nukun, kukaan ei saa osua minuun eikä pitää mitään ääntä!
Mielestäni vauvan nukuttaminen vieressä on mitä luonnollisin tapa ja ehdottomasti se kätevin! On todella tyhmää väsyttää itsensä ja koko perhe yöheräämisillä. Jos ratkaisu löytyy perhepedistä, on kyse kyllä fiksuudesta. Mutta kyse on valinnanvapaudesta! Kaikille se ei käy.
Nyt perhepedin haukkujilta unohtuu se tosiasia, että ei tarvitse mennä kuin pari sukupolvea taaksepäin, niin samassa vuoteessa oli monta nukkujaa. Se oli täysin luonnollista, vaikkakin usein tilanpuutteesta johtuvaa. Raha toi lisää tilaa, mutta vei samalla äideiltä yhtenäisen yöunen. Perhepedissä nukkujia alettiin pelotella sillä, että nukkuva vanhempi tukehduttaa vauvan...
Itse olen nyt nukkunut neljän lapsen kanssa niin, että ensimmäisen vuoden nukuin vauvan kanssa eri sangyssä. mies omassaan. Lapset siirtyivät "sivuvaunuun" vuoden vanhoina, kaksivuotiaina lastenhuoneeseen omaan sänkyynsä. Aamuyöstä lapsi saattoi hiipiä vielä alussa meidän sänkyymme, mutta kolme vuotias ei sitä enää tee (tai harvoin, ja isompi sisarus kelpaa myös).
Kritisoivatko muuten perhepedin vastustajat myös kantoliinailua? Siihän on kyse samasta asiasta, vauvan saamasta hoivasta, läheisyydestä ja turvasta.
Mutta, kukin nukkukoon tavallaan.
Ja joudutte varmaan koko perhe menemään sitten nukkumaan samaan aikaan kuin lapsikin?
Katsopa noita kuutta ensimmäistä viestiä tähän ketjuun ja kellonaikoja. ;)
vuosikaudet? Vai sitä ettei raaski laittaa lasta omaan sänkyyn?