Vain tosi juntti kirjoittaa THAIMAASEEN!
Eikä peruskoulun 9 vuotta enää riitä äidinkielen oppimiseen, häh?
Kommentit (38)
Tuntuu, että tunnehäiriöiset kirjoittelevat tänne. Tai sitten hyvin nuoret henkilöt, sillä lapsellista tälläinen on.
Tai sitten hyvin ilkeää, minusta on aika alhaista ja vittumaista alkaa haukkumaan toisia jonkin kirjoitusasun, tai virheen takia. Hyvin epäkypsää ainakin.
olen ja ikääkin on 38 vuotta. Toi "Thaimaaseen"-muoto vain ärsyttää ihan pirusti. Ihan normaali kuules. Monia ihmisiä ärsyttää esim. yhdyssanavirheet, mitä näkee vaikkapa kauppojen lapuissa. Ihan normaalia on - ja ihan normaaleja ihmisiä. Et sellaista.
vittumaista leikkiä tälläisestä, tai luokittelee edes leikillään ihmisiä kertoo hyvin epäkypsästä lähes keski-ikäisestä naisesta.
Nykyisin monet ihmiset ovat niin välinpitämättömiä kielestä, että pieni kaunis huomautus tai korjaus ei tuota mitään tulosta, väärän taivutusmuodon käyttöä jatketaan, kuin ei olisi kuultukaan korjausta. Korjaajaa pidetään vain niuhottajana.
Ainut keino, jolla ihminen, jota kielen raiskaaminen ärsyttää, saa mielipiteensä kuuluville on tehdä kielen väärinkäyttäjä kunnolla naurunalaiseksi - valitettavasti.
Oi, minusta olisi niin ihanaa, kun pieni huomautus tai korjaus riittäisi, mutta ei. Sillä ei ole mitään vaikutusta!
Myönnän, että minua ärsyttää todella paljon tuo Thaimaaseen -muoto. Arvi Lindin kielioppaassakin sanotaan, että Thaimaahan on se oikea muoto ja Arvi on sentään oikeakielisyyden eteen tehnyt melkoisen paljon töitä.
Sen verran arvostan äidinkieltäni, että tuollaiset virheet särähtävät pahasti korvaan ja ottavat näköhermoon.
En minä ketään ala haukkumaan kielivirheiden vuoksi (sattuu niitä itsellekin silloin tällöin). Toki saatan huomauttaa asiallisesti, että voisikohan tuo kuitenkin olla... En kuitenkaan jää märehtimään, vaikka joka kerta kirpaiseekin, kun näitä "kielikukkasia" vastaan kompuroi.
painu vittuun. Tälläisiä tyyppejä voisi rehellisesti sanoen vetää turpaan ja kunnolla. Tippuisivat sitten maanpinnalle.
Itse en kirjoita Thaimaaseen, mutta koen, että lähtökohdistani kumpuava suora betonilähiö-asenne herää, todellakin. Päätä seinään tuollaisille.
lastentarha kokoontunut. Oletteko kaikki saaneet bannit Suomi24.fi palstoilta?
ymmärtänet, että ihmisiä ärsyttää eri asiat. Joitakin taivutusvirheet, joitakin sitten korjaukset. Sellaista se on.
Veljenne heräsi, menkää nyt istumaan syliin, ettei erektio laske.
Veljenne heräsi, menkää nyt istumaan syliin, ettei erektio laske.
Ei kun veli meni Thaimaaseen, siellä niistä erektioista pääsee erooseen helpommin.
tääl kukkaa mitenkää voi ymmärtää et jotku kirjottaa tämsil keskustelupalstoil puhekielel eikä kirjakielel. Et jos ny aikuiset ihmiset ette viittis puuttuu tommosii yhrentekevii pikkujutuihi!!!
Kiitos turkkulaine kun selvitit. 'Thaimaaseen' taipuu samalla tavalla kuin 'Turkkuseen'!
sano turkkuseen, oikee muoto turuks olis Thaimasse!
olen ja ikääkin on 38 vuotta. Toi "Thaimaaseen"-muoto vain ärsyttää ihan pirusti. Ihan normaali kuules. Monia ihmisiä ärsyttää esim. yhdyssanavirheet, mitä näkee vaikkapa kauppojen lapuissa. Ihan normaalia on - ja ihan normaaleja ihmisiä. Et sellaista.
Varmaan aika turhauttavaa ärsyyntyä tuollaisista asioista.
vittumaista leikkiä tälläisestä
Vittu se on TÄLLAISESTA!!!
Ahvenanmaaseen, Pohjanmaaseen, Pirkanmaaseen ja toivottavasti joskus sinne Swazimaaseenkin ;-)