Onko kukaan käyttänyt Propralia?
Kommentit (15)
Migreenin estoon ja toimii hyvin.
käytät migreenin estoon?
sydämeen tiheälyöntikohtauksia, saan ne menemään nopeasti ohi kun otan propalin, en syö sitä säännöllisesti.
annoksella esiintymisjännitykseen? ja missä vaiheessa lääkkeen otat?
käytin monta vuotta, koska suvussamme on käsien tärinää ja propral auttaa siihen jonkun verran. Kannattaa ottaa vähintään puolituntia ennen esiintymistä (jos esiintyessä jännittäää, joku täällä kysyi)
Lopetin käytön koska olen raskaana
sydämentiheälyontisyyteen ja jännitystiloihin. 20mg
Siitä on jo niin kauan, etten annoksia muista, melko pieniä kuitenkin. Ei auttanut kamalasti migreeniin, mutta jo niillä annoksilla sain epämiellyttäviä sivuoireita (mm. palelin jatkuvasti ja tunsin että kunto romahti, esimerkiksi tavallinen kävely tuntui hirveän rankalta) joten lopetin muutaman kuukauden jälkeen. Niin, ja paras oli että tämä estolääkitys ei sopinut yhteen kohtauslääkitykseni (Maxalt 10 mg) kanssa, tuli aivan kamala olo. Toisella lääkärillä selvisi että tämä on ihan tiedossa oleva asia, eipä vain eka lääkäri sitä huomannut.
Sen jälkeen kokeilin jotain toista betasalpaajaan migreeniin, sillä ei ollut yhtä pahoja sivuoireita. Vaikka eipä sekään migreeniä pahemmin estänyt.
jatkan vielä: eli ennen esiintymistä kannattaa ottaa puolikas tai kokonainen 0,04g.
Vinkki: useista Euroopan maista saa tätä apteekista reseptittä, koska lääkettä voi ns. väärinkäyttää
olen ottanut esim puoli tuntia ennen esiintymistä. Henkinen jännitys säilyy mutta ruumiillinen (vapina, tiheäsykkeisyys, punastuminen, hikoaminen) häipyvät.
Propraliin saa helposti reseptin, ei sitä tarvitse hakea muualta Euroopasta.
Annos on 40 mg kolmesti, enintään neljästi päivässä. Olen käyttänyt sitä yli 10 vuotta, ja verenpaineen takia saan siitä erikoiskorvauksen, vaikkei se kallista ole muutenkaan. Kätevää, kun sama lääke käy moneen vaivaan.
jatkan vielä: eli ennen esiintymistä kannattaa ottaa puolikas tai kokonainen 0,04g.
Vinkki: useista Euroopan maista saa tätä apteekista reseptittä, koska lääkettä voi ns. väärinkäyttää
tarvittaessa jännitykseen. Eli jos joutuu esiintymään tai olemaan muuten vaan kovin paljon äänessä ja esillä.
Mulla auttaa toi 20mg. Tosin vaikutus ei kyllä tolla määrällä kestä kauaa. Tunti ennen esiintymistä kun ottaa niin hyvin menee :)
Auttaa muuten myös punastumiseen tosi hyvin!
40mg tablettipurkin sain. Yhden otin puoli tuntia ennen ja olin haastattelussa kuin tyyneyden perikuva :)
Ilman tuota olisi sydän hakannut sikana, olisin sekoillut sanoissani yms.
Migreenin estoon ja toimii hyvin.