Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa somalitutuillenne että kotimaassa on 60 astetta lämpimämpää.

Vierailija
07.01.2010 |

Ja sinne pääsee täältä -30 asteen pakkasesta vaikka heti jos haluaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietävät tuon ihan ilman sinua tai minuakin.

Vierailija
2/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)ne eivät osaa lukea

b) ne eivät osaa suomea eivätkä viitsi opetella

c) ne eivät katso suomalaista televisiota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän aamu alkaa ihanasti: herätys klo 11, aamukahvi tulelle ja kone auki. Aika kirjoittaa aamun ensimmäinen mamuviesti AV:lle! Sillä tavalla saa kivasti sellaisen tunteen, että on tosi tärkeä henkilö, kun voi kuvitella, että maailmassa olisi häntä itseä huonompia ihmisiä.

Tunnen muuten joitain somalialaisia, mutta he ovat kaikki Suomen kansalaisia.

Vierailija
4/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tietoisia sääeroista, tosin monilla ei ole paikkaa mihin palata.

Vierailija
5/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuntemat somalit osaa lukea, puhuvat ja kirjoittavat suomea sekä katsovat suomalaista telkkua. Tosin sä varmaan tunnet näköjään paremmin ja enemmän somaleja, noi on vaan mun työkavereita.

Vierailija
6/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja b) en ole työttömänä, vaan äitiysvapaalla.

c) suurinosa somalimiehistä ei hae suomenkansalaisuutta ennenkuin on liian iäkäs joutuakseen armeijaan

d) kyllä määkin voisin verorahoilla lomailla pari kuukautta siellä Somaliassa, kun täällä on nyt niin vitun kylmä.

Vierailija
7/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja b) en ole työttömänä, vaan äitiysvapaalla. c) suurinosa somalimiehistä ei hae suomenkansalaisuutta ennenkuin on liian iäkäs joutuakseen armeijaan d) kyllä määkin voisin verorahoilla lomailla pari kuukautta siellä Somaliassa, kun täällä on nyt niin vitun kylmä.

Vierailija
8/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja b) en ole työttömänä, vaan äitiysvapaalla.

c) suurinosa somalimiehistä ei hae suomenkansalaisuutta ennenkuin on liian iäkäs joutuakseen armeijaan

d) kyllä määkin voisin verorahoilla lomailla pari kuukautta siellä Somaliassa, kun täällä on nyt niin vitun kylmä.

Mistä sä tunnet noin hyvin kaikkien Suomen somalien asiat?

Vierailija
9/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

somalin kotimaa, joka on syntynyt Suomessa? Ap:lla on varmaan tähänkin joku "älykäs" vastaus.

Vierailija
10/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mun tartte somaleita tuntea, mää vaan haluan auttaa niitä kertomalla että niiden kotimaassa on nyt +35 kun täällä on -30 astetta.

Olen somalien ystävä.

Vierailija
11/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mun tartte somaleita tuntea, mää vaan haluan auttaa niitä kertomalla että niiden kotimaassa on nyt +35 kun täällä on -30 astetta. Olen somalien ystävä.

Vierailija
12/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt mää lähden sossunrahojani tuhlaamaan loppualennusmyynteihin. Minä en pikku pakkasta

-30 säikähdä kun isoisänikin karaisivat itseään talvisodassa.

Vierailija
13/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja, että ne somalit oikein HALUSI tulla juuri tänne meidän ihmeellisen ihanaan Suomenmaahan ihan vapaaehtoisesti. Poishan sieltä oli päästävä äkkiä, mutta tuskin kukaan heistä ensimmäiseksi halusi kylmään ahdasmieliseen Suomeen.

Kaikki tuntemani somalit ovat työssäkäyviä, suomenkielentaitoisia, Suomessa syntyneitä tai tänne lapsuudessaan tulleita koulutettuja ihmisiä.

Missä oikein elätte jos ette ole heitä nähneet työtä tekemässä?

Mua ottaa päähän tämä ihmisten asenne " menkää sinne mistä tulittekin". Ei osata tipan vertaa asettua muiden asemaan ja ymmärtää, että kotimaan jättäminen ja sota EI OLLUT HELPPOA, vaikka meilläkin on ollut sota joitakin vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
14/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä huolimatta että kuolema vaanii?

Vierailija
15/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliassa, siellähän ne ravaavat muutenkin harva se kuukausi. Jos ei kukaan somali halua lähteä, niin antakaa se sossun maksama lentolippu mulle, kyllä mulle pikku loma lämpimässä maassa kelpaa, varsinkin kun tietää että ulkoministeriö hommaa minut sieltä myös poiskin jos tulee jotakin häikkää.

Vierailija
16/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliassa, siellähän ne ravaavat muutenkin harva se kuukausi. Jos ei kukaan somali halua lähteä, niin antakaa se sossun maksama lentolippu mulle, kyllä mulle pikku loma lämpimässä maassa kelpaa, varsinkin kun tietää että ulkoministeriö hommaa minut sieltä myös poiskin jos tulee jotakin häikkää.

Kanarialle naapurin kanssa, sossurahoilla sinnekin moni menee. Sopisi paremmin sinulle.

Vierailija
17/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin korvaukset sitten jaettavaksi maahanmuuttajien kesken. Ja ihan kiva vuokra-asuntokin vapautuu, kyllä varmaan turvapaikanhakijalle kelpaa.

Vierailija
18/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta? Mää voin jäädä kyytistä jo puolimatkassa, vaikka tuossa Pariisin tai Rooman.

Vierailija
19/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)ne eivät osaa lukea

b) ne eivät osaa suomea eivätkä viitsi opetella

c) ne eivät katso suomalaista televisiota

a) osa todellakin on luku- ja kirjoitustaidottomia.

b) osa ei ole oppinut suomea, mutta ei kylläkään laiskuuttaan tai haluttomuuttaan (ks. a). Suuri osa näistä suomea osaamattomista ei myöskään ole koskaan päässyt minkäänlaiselle kurssille kieltä oppimaan. Ja kokeileppas itse opetella itsellesi vieras kieli aikuisena (kokeile vaikka kiinaa, jotta pystyt kokemaan sen lukutaidottomuudenkin). Miksi myöskään opetella kieltä, kun suomalaiset eivät kuitenkaan halua puhua kanssasi...

c) miksi katsoa suomalaista tv-tarjontaa, kun sitä kieltäkään ei osaa? Tai pakotetaanko suomalaiset katsomaan tiettyjä kanavia?

Ap on kyllä melkoisen tyhmä luullessaan etteivät somalit (tai muut maahanmuuttajat) tiedä oman kotimaansa säätilaa! Varmasti sen tuntevat paremmin kuin ap.

Vierailija
20/39 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti lomailevat verorahoilla, mutta siellä muka liian vaarallista jäädä loman jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi