Kertokaa somalitutuillenne että kotimaassa on 60 astetta lämpimämpää.
Ja sinne pääsee täältä -30 asteen pakkasesta vaikka heti jos haluaa.
Kommentit (39)
somalian säätilaa tiedä, mutta ihan vaan pikku vinkkinä äskenkin Prismassa 3 somalinaiselle vihjaisin kun niissä ohuissa hameissaan pakkasesta kauppaan änkäsivät. Minähän olen suorastaan somalien ystävä kun kehotan heitä lämpimään kotimaahansa verorahoilla matkaamaan, pois täältä palemasta.
Suurin osa tuli vielä Neuvostoliitosta. ei huvittanut sinne jäädä vaan piti päästä vielä rikkaampaan maahan.
ja b) en ole työttömänä, vaan äitiysvapaalla.
c) suurinosa somalimiehistä ei hae suomenkansalaisuutta ennenkuin on liian iäkäs joutuakseen armeijaan
d) kyllä määkin voisin verorahoilla lomailla pari kuukautta siellä Somaliassa, kun täällä on nyt niin vitun kylmä.
a)kuinka ihmeessä herätsi noin myöhään??? Itse heräsin klo 6 syöttämään vauvan
b) olet yhtälailla yhteiskunnan elätti (*btw-itse olen äitiyslomalla myös, palaan kylläkin töihin jo vauvan ollessa 4kk)
c) tämä väitteesihän sitten todistaa somalimiesten olevan pasifisteja!
d) jospa se somali onkin saanut veronpalautusta... Ja jos tuo kylmä sinua nyt niin häiritsee, että tarvitsee käyttää "teini-kieltä", voit vallan hyvin muuttaa vaikka sitten sinne Somaliaan (hengiltä pääsisit kyllä nopeasti, ellet osaisi hakeutua Somalimaan puolelle)
somalian säätilaa tiedä, mutta ihan vaan pikku vinkkinä äskenkin Prismassa 3 somalinaiselle vihjaisin kun niissä ohuissa hameissaan pakkasesta kauppaan änkäsivät. Minähän olen suorastaan somalien ystävä kun kehotan heitä lämpimään kotimaahansa verorahoilla matkaamaan, pois täältä palemasta.
hameiden alla on aika monta kerrosta, toinen hame jne., myös legginsit on suostittuja! ;)
Suurin osa tuli vielä Neuvostoliitosta. ei huvittanut sinne jäädä vaan piti päästä vielä rikkaampaan maahan.
Niistä 90-luvun alkupuolella tulleista suuri osa tuli Neuvostoliitosta tai sen kautta, mutta nämä ovat jo "long-gone". Mm. Joensuun somaleista suurin osa muutti jo todella varhain, ensin pk-seudulle, mutta nyttenmmin mm. Britteihin ja USA:han.
Ja mitä taas tuohon "huvittamiseen" tulee, kyllä Neuvostoliitosta heitä oltiin aktiivisesti poistamassa. Suuri osa siellä olleista oli maassa opiskelemassa, tai jopa juuri valmistuneita. Palaa siinä sitten kotimaahan kun vastasssa olisi ollut varma kuolema.
vapaaehtoisesti lomailevat verorahoilla, mutta siellä muka liian vaarallista jäädä loman jälkeen.
Ja mistä sinä tiedät, millä rahoilla?
Nyt sitä selittelet...
Nuorilla somalinaisilla on siellä alla peräti farkut, mummoilla toppahousut! Etkö itsekin ängennyt kauppaan kylmästä?
Ilmeisesti sinulla on pahoja ongelmia, joita tarvitsee purkaa muihin. Mutta niinhän rasisteilla yleensä onkin.
on ulkomaalaisilla salatileillä rahaa josta suomalainen sossu ei tiedä mitään. Ja vauvaani hoitaa vielä tämän viikon yöt isä, joka on talvilomalla ja yhteishuolto kun on niin se on fifty-sixty hoitovuorot.
Ja mää just harkitsen etten palaa äitiyslomalta paskapalkkaiseen työhön, kun sillä palkalla ei lomaile edes Tallinnassa. Ilmoittaudun kortistoon ja nostan sossun ja työkkärin korvauksia, kuten mun somaliystävänikin.
kunhan lämpimikseni kirjoittelen nyt kun mulla on aikaa kun isukki hoitaa vauvaa ja isompaa lasta fifty-sixty.
Paitsi että en kyllä somalien kanssa ala hengaamaan siks kun ne on muslimeja, muuten ehkä vois harkita.
nyt keksit että mää vaan provoilen. Ei oo kaikki muumit sulla laaksossa.
kunhan lämpimikseni kirjoittelen nyt kun mulla on aikaa kun isukki hoitaa vauvaa ja isompaa lasta fifty-sixty. Paitsi että en kyllä somalien kanssa ala hengaamaan siks kun ne on muslimeja, muuten ehkä vois harkita.
aloittaja, että ne somalit oikein HALUSI tulla juuri tänne meidän ihmeellisen ihanaan Suomenmaahan ihan vapaaehtoisesti. Poishan sieltä oli päästävä äkkiä, mutta tuskin kukaan heistä ensimmäiseksi halusi kylmään ahdasmieliseen Suomeen. Kaikki tuntemani somalit ovat työssäkäyviä, suomenkielentaitoisia, Suomessa syntyneitä tai tänne lapsuudessaan tulleita koulutettuja ihmisiä. Missä oikein elätte jos ette ole heitä nähneet työtä tekemässä? Mua ottaa päähän tämä ihmisten asenne " menkää sinne mistä tulittekin". Ei osata tipan vertaa asettua muiden asemaan ja ymmärtää, että kotimaan jättäminen ja sota EI OLLUT HELPPOA, vaikka meilläkin on ollut sota joitakin vuosikymmeniä sitten.
Mistä näitä aina löytyy??
Sinä siis väität ihan tosissasi, että jokainen somali palaisi heti kotimaahansa, jos siellä "olot rauhoittuisivat"?
Kerropa sitten, miksi monet somalit lomailevat kotimaassaan (kyllä, suomalaisten verovaroilla), jos siellä on niin kaameaa ja pelottavaa ja riski tulla tapetuksi?
Minä en ainakaan uskaltaisi.
mulla on jo 2 lasta, eli en somalimiestä edes siihen tarvitse ja seksiä saan yli tarpeen kotona. Kaupungilla ja elokuvissa käyn mieluummin yksin ja karaokebaarista löytyy aina sekä mies- ja naispuolisia kavereita jos niitä kaipaan.
Ja äiti-lapsi-kavereita en edes halua.
Somaliassa, siellähän ne ravaavat muutenkin harva se kuukausi. Jos ei kukaan somali halua lähteä, niin antakaa se sossun maksama lentolippu mulle, kyllä mulle pikku loma lämpimässä maassa kelpaa, varsinkin kun tietää että ulkoministeriö hommaa minut sieltä myös poiskin jos tulee jotakin häikkää.
Konsulikyytien aika on ohi. Nimimerkillä tiedän mistä puhun. Mutta mene toki kokeilee=)
minunkin korvaukset sitten jaettavaksi maahanmuuttajien kesken. Ja ihan kiva vuokra-asuntokin vapautuu, kyllä varmaan turvapaikanhakijalle kelpaa.
Työttömän aamu alkaa ihanasti: herätys klo 11, aamukahvi tulelle ja kone auki. Aika kirjoittaa aamun ensimmäinen mamuviesti AV:lle! Sillä tavalla saa kivasti sellaisen tunteen, että on tosi tärkeä henkilö, kun voi kuvitella, että maailmassa olisi häntä itseä huonompia ihmisiä.
Tunnen muuten joitain somalialaisia, mutta he ovat kaikki Suomen kansalaisia.
Niistä 90-luvun alkupuolella tulleista suuri osa tuli Neuvostoliitosta tai sen kautta, mutta nämä ovat jo "long-gone". Mm. Joensuun somaleista suurin osa muutti jo todella varhain, ensin pk-seudulle, mutta nyttenmmin mm. Britteihin ja USA:han.
Ja mitä taas tuohon "huvittamiseen" tulee, kyllä Neuvostoliitosta heitä oltiin aktiivisesti poistamassa. Suuri osa siellä olleista oli maassa opiskelemassa, tai jopa juuri valmistuneita. Palaa siinä sitten kotimaahan kun vastasssa olisi ollut varma kuolema.
Eikä Suomesta ole lähdetty pelkän sodan vuoksi maailmalle, kyllä täältä(kin) on ihmisiä muuttanut paremman elintason perään!
Mitä taas tuohon "menkää sinne mistä tulittekin"-asenteeseen, tämän saivat karjalaisevakotkin kokea tullessaan. Ja heidätkin sijoitettiin, hekään eivät itse voineet valita minne muuttivat.