Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies kohta vuoden työttömänä,minä kotona vauvan kanssa

Vierailija
07.01.2010 |

joskus leikittelen ajatuksella että hakisin töihin,olen lähihoitaja ja saisin heti kun soittaisin. mutta en raaskisi,haluan olla lapsen kanssa kotona kun se vielä niin pieni on (7kk).lapsi on vain kerran pieni. ja pelkään että jos lähden niin mies ei saa ikipäivänä haettua töitä! on jo nyt laiskistunut sen suhteen,mikään ei oikein kiinnosta...meillä ei lainoja eika autoa,asumme vuokralla,ei siis mitenkään mega tiukkaa,vaikka ylimäärästä ei jääkkään...en tiedä. kadunko myöhemmin jos nyt menen töihin enkä voi olla lapseni kanssa kotona..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakevan, että sinä olet kotona ja palvelu pelaa.

Äkkiseltään väittäisin, että hänelle tulisi kiire töihin, jos pitäisi kotona hoitaa lasta ja kotitöitä sinun käydessä töissä!

Mene ihmeessä töihin että ukkokin ryhdistäytyy!

Vierailija
2/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan yhtäpaljon kun minäkin,on ihan myyty tytön edessä. auttaa kotitöissäkin kun vaan muistan muistutella,ja tykkää lapsen kanssa olemisesta,herää vuoroaamuin ja yöllä myös vuoroöin,vauva kyllä nukkuu koko yön ja syö pullosta. siitä en tiedä tulisko kaikki tehtyä jos menisi töihin,ruoka,siivous,pyykit,roskat jne..voi olla että ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset menisi töihin? Näin ainakin yksi perheessä pysyy työelämässä kiinni.

Tiedän erään perheen, jossa mies jäi työttömäksi, eikä saanut enää omalta alaltaan töitä (oli liian vanha työnantajien mielestä). Vaimolla sen sijaan riitti töitä, joten mies jäi suosiolla kotiin lasten kanssa. Kyseinen mies on nykyään lastenlasten elämään tiiviisti kuuluva pappa ja vaimonsa viihtyy edelleen työelämässä. Ei elämän tarvitse mennä sillä "normaalilla" tavalla ollakseen hyvää.

Vierailija
4/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sinuna lähtis vielä töihin. Ei sun työtilanne ole huono vielä vuoden päästäkään, joten älä huolehdi. Ajatelkaa, että saatte elää nyt aivan ainutlaatuista aikaa koko perhe yhdessä, kiireettömänä. Se on luksusta! Monet perheet on tilanteessa, jossa isä/äiti ei näe lastaan kuin tunnin-pari päivittäin jos on töissä. Ei sekään kaksista ole. Sulla ois sun lasta aivan tajuton ikävä, ja kuulisit sitten mieheltäsi, mitä lapsi on päivän aikana oppinut.

En mä ainakaan ajattele, että töihin on mentävä töitten vuoksi - elämässä on muutakin, arvokkaampaa, kuten pikkuvauva-vaihe. Lapsesi kasvaa nopeasti ja sinäkin voit sitten lähteä töihin ilman että kadut myöhemmin.

Vierailija
5/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin ja tehdä osa-aikaisena sitä. Vaikka 20h/viikko.

Vierailija
6/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat vuosituhansia raataneet perheensä eteen töissä niska limassa. Miksi te naiset ette voi tehdä sitä nyt kun on tasa-arvokin?

Miksi ahdistat miestäs nurkkaan noilla vaatimuksillas? Maailma muuttuu mies ei ole enää perheenpää.

Vierailija
7/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ajattelen juurikin näin.elämässä on paljon arvokkaampiakin asioita kuin raha ja työ,pienemmilläkin rahoilla pärjää. sen olen jo huomannut miten ainutlaatuista tämä on meille ollut kun mieskin on ollut 24h läsnä koko ajan,lapsi luo aivan erilaisen kiintymys suhteen häneen ,kuin työssäkäyvään isään. monet vahat ihmiset sanovat että nauti nyt,elät elämäsi parasta aikaa. sitä tämä todellakin on,saan olla kotona,lapsen ja sen miehenkin kanssa,ei ole kiire mihinkään,eikä tämä ny tkovin raskastakaan ole.töihin minulla ei siis mikään hinku ole ja olen aina tehnyt töitä vain siksi etä sillä kustannan elämisen,on pakko. ehkä sivutan töihin meno ajatuksen,en oikeastaan kovin vakavissani ole sitä miettinytkään...mitä tuohon osaika työhön tulee niin siinä taas ei ole mitään järkeä,sama summa jää käteen kuin mitä kelantuista ;) menettäisimme siis asumistuen,kotihoidon lisän,miehen työttömyys pv rahan(mies siis jäisi kotihoidon tuelle) joten nou tänks!

Vierailija
8/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on vielä noin pieni. Jos kerran taloudellisesti pärjäätte eikä ahdista, niin jäisin kotiin.

Toisaalta tuo osa-aikaisuus kuulostaa teidän tilanteessa tosi hyvältä ajatukselta.

Mites mies muuten, onko hänellä kaikki ok? Kävi vain mielessä, että jos ei mikään oikein kiinnosta, niin onkos se masentunut?

Vierailija
9/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat vuosituhansia raataneet perheensä eteen töissä niska limassa. Miksi te naiset ette voi tehdä sitä nyt kun on tasa-arvokin?

Miksi ahdistat miestäs nurkkaan noilla vaatimuksillas? Maailma muuttuu mies ei ole enää perheenpää.

Nyt naisilla alkaa mennä pupu pöksyyn. Aluksi vaativat tasa-arvoa mutta osaavat miehetkin vaatia. Vuosituhansien työssäkäyntiä ei noinvain unohdeta. Miehelläkin on oikeus pysytellä kotona vauvan kanssa. Menköön nainen töihin.

Moni koulutettu nainen on sitä mieltä että molempien pitää käydä töissä. Miksi ihmeessä. Esi-isät ovat käyneet vuosituhansia töissä perheensä eteen. Käykööt naiset vuosituhannen töissä ja vaatikoot sitten myös miestä töihin.

Vierailija
10/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei työnteko kiinnosta eikä koulunkäynnit ja minun tuloilla elättää koko perheen.

Mies siivoaa ja hoitaa lapset. Minä imetän vauvoja 3kk. Hyvin on toiminut jo 3 lapsen kanssa.

Olen samaa mieltä tuosta: Miehet ovat elättäneet perheensä jo vuosituhansia. Kiitos siitä kyllä me naisetkin osaamme elättää perheemme ja miehemme :)

Jos kummatkin ovat työttömiä niin silloin homma ei pelaa. Ainakin yhden on käytävä töissä.

Vierailija
11/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäymisestä tulee niin paljon kuluja että työttömyskorvaus on suurempi kuin palkka, ainakin mulla. Siis ansiosidonnaista sain, jouduin töihin jossa parempi palkka kuin mihin ansiosidonnainen perustui ja käteen jäi monta sataa euroa vähemmän kuin työttömänä. Päivähoitomaksut, bensat yms. vie niin paljon että kaikkein eniten tienaa työttömänä!

mitään järkeä ei ole töissä käydä jos on mahdollista olla työtön. itse olen aina joutunut heti töihin kun olen ilmoittautunut työkkäriin ja kyllä on vituttanut kun tulot tippunu.

Vierailija
12/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on se periaate, että jos vain suinkin mahdollista, niin toisen on oltava töissä. Eri asia sitten jos on niin paljon säästöjä/perintöjä, että voi olla vuosikausia ilman tuloja.

Mutta eikös teiltä kohtu lopu kaikki rahat? Sulta loppuu vanhempainraha ja eikä kai sitä ansiosidonnaistakaan saa maailman tappiin.

Vierailija
13/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te opetatte lapsillenne? Että on ihan ok, että aikuiset työkykyiset ovat erilaisilla yhteiskunnan rahoilla kotona vuosikausia?

Vierailija
14/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei voi esim kumota biologisia tosiseikkoja.

Tasa-arvoa on mun mielestä se, että perhe ja yksilöt voivat tehdä itsensä kannalta parhaan ratkaisun ilman mitään ulkoa tulevia sukupuolisidonnaisia odotuksia. Kuten esim että tasa-arvon nimissä kotiäitiys/kotirouvuus on tuomittavaa.

Vierailija
15/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naisilla alkaa mennä pupu pöksyyn. Aluksi vaativat tasa-arvoa mutta osaavat miehetkin vaatia. Vuosituhansien työssäkäyntiä ei noinvain unohdeta. Miehelläkin on oikeus pysytellä kotona vauvan kanssa. Menköön nainen töihin.

Moni koulutettu nainen on sitä mieltä että molempien pitää käydä töissä. Miksi ihmeessä. Esi-isät ovat käyneet vuosituhansia töissä perheensä eteen. Käykööt naiset vuosituhannen töissä ja vaatikoot sitten myös miestä töihin.

Vierailija
16/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sinuna lähtis vielä töihin. Ei sun työtilanne ole huono vielä vuoden päästäkään, joten älä huolehdi. Ajatelkaa, että saatte elää nyt aivan ainutlaatuista aikaa koko perhe yhdessä, kiireettömänä. Se on luksusta! Monet perheet on tilanteessa, jossa isä/äiti ei näe lastaan kuin tunnin-pari päivittäin jos on töissä. Ei sekään kaksista ole. Sulla ois sun lasta aivan tajuton ikävä, ja kuulisit sitten mieheltäsi, mitä lapsi on päivän aikana oppinut. En mä ainakaan ajattele, että töihin on mentävä töitten vuoksi - elämässä on muutakin, arvokkaampaa, kuten pikkuvauva-vaihe. Lapsesi kasvaa nopeasti ja sinäkin voit sitten lähteä töihin ilman että kadut myöhemmin.

Vierailija
17/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jäisin joku päivä lasten kanssa kotiin ja nämä kotona lusmuavat tyypit menis edes yhdeksi päiväksi töihin ja näkisivät, mitä muut tekevät sen eteen, että he voivat maata kotona vuodesta toiseen.

Vierailija
18/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jäisin joku päivä lasten kanssa kotiin ja nämä kotona lusmuavat tyypit menis edes yhdeksi päiväksi töihin ja näkisivät, mitä muut tekevät sen eteen, että he voivat maata kotona vuodesta toiseen.

En mäkään tollaista sietäisi.

Vierailija
19/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS ei aktiivisesti edes yritä saada töitä. En ymmärrä sitä naiselta enkä mieheltä.

Kaikkein vähiten ymmärrän niitä luusereita, jotka laskevat menettävänsä asumistuen yms. menemällä töihin. Siis mitä??? Yhteiskunnanko (=ne ahkerat veronmaksajat, jotka haluavat ja jaksavat tehdä töitä) tehtävä on elättää ihmisiä, eikö se ole ihmisten itsensä tehtävä?

t. yh-äiti joka elättää lapsensa tekemällä töitä eikä saa mitään tukia

Vierailija
20/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas ois kiva leikitellä ajatuksella, mä jäisin joku päivä lasten kanssa kotiin ja nämä kotona lusmuavat tyypit menis edes yhdeksi päiväksi töihin ja näkisivät, mitä muut tekevät sen eteen, että he voivat maata kotona vuodesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan