Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Hormonikierukka ja halut

Vierailija
07.01.2010 |

Jos olet hankkinut hormonikierukan, onko halut hävinneet? Entä verrattuna e-pillereihin, heikommat vai paremmat seksihalut?

Olen ollut kylmä kuin kala pillereiden kanssa. Voisiko hormonikierukka olla ratkaisu? Kortsua emme uskalla käyttää, ei tunnu tarpeeksi luotettavalta eikä kivalta...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mulla. Pillereillä oli todellakin haluja vähentävä vaikutus. Kierukka niin matalahormoninen ja paikallinen vaikutus, että suurin osa oireista on kuviteltuja.

Vierailija
2/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit olivat paljon pahempia siinä suhteessa. Tiputteluvuoto alussa oli kyllä ärsyttävää, mutta sen kanssa pystyi elämään. Ennen hormonikierukkaa käytettiin kumeja, mutta ne jos mitkä tappavat halut, kun ovat niin hankalia ja ikävän tuntuisia. On ollut suorastaan juhlaa sen jälkeen kun sain kierukan laitatettua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun halut palasi nopeasti, en juuri muistanutkaan mitä ne oli :-)

Vierailija
4/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkään sivuvaikutuksia kuten haluttomuutta ja lihomista. mutta alan jo pikku hiljaa kallistua kierukan kannalle:)

Vierailija
5/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kaipaisin edelleen. Olen kolmen lapsen äiti, joten pitkäaikainen ehkäisy on tarpeen, koska enempää muksuja ei haluta. Lisäksi menkat on olleet lasten jälkeen JÄRKYTTÄVÄT. Jos yöllä ollut superplus-tamponi ja paksuin yöside, niin silti läpi puolessatoista tunnissa.

Eli kertokaahan myös, pienenivätkö vuodot.

Ap

Vierailija
6/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo toinen kierukka menossa, raskaus välissä. Ei kuukautisia OLLENKAAN ;)

Vierailija
7/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 4 kertaa vuodessa. Aiemmin vuosin viikon ja rapiata

Vierailija
8/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan ei olis v*tuttanut koko ajan niin rankasti.

Hormonikierukka poistettiin, kävin sterilisaatiossa ja johan helpotti. Nyt on halut ja mieli kohdallaan.

Vierailija
9/11 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kaipaisin edelleen. Olen kolmen lapsen äiti, joten pitkäaikainen ehkäisy on tarpeen, koska enempää muksuja ei haluta. Lisäksi menkat on olleet lasten jälkeen JÄRKYTTÄVÄT. Jos yöllä ollut superplus-tamponi ja paksuin yöside, niin silti läpi puolessatoista tunnissa.

Eli kertokaahan myös, pienenivätkö vuodot.

Ap

Ei haitanneet ne alun tiputtelutkaan kun pärjäsi pikkuhousunsuojalla, aivan ihanaa luksusta ;)

Haluihin vaikutti positiivisesti: aiemmin oltiin sählätty kumin kanssa, koska pillereistä sain migreeniä ja raivokohtauksia, kumeista kun pääsi eroon niin tuli ihan uusi vaihde petihommiin! Lihonutkaan en ole, otan kuurina aina välillä magnesiumia, se poistaa nestettä.

Vierailija
10/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen hormoonikierukan laittoa, koska liian runsas vuoto on aiheuttanut anemian. Olen kohta 40v ja lääkärin mukaan ehdin viellä käyttää ainakin kahdet kierukat? Sanoi hormoonikierukan siirtävän vaihdevuosien alkamista, onko kukaan kuullut samaa?

Onko teillä käyttäjillä ollut mitään kipuja/nipistelyitä? Muutamalla tutulla on hormoonikierukka aiheuttanut kipua ja yksi poistikin kierukan sen vuoksi.

Aiheuttaako lihomista, finnejä, tai karvankasvua?

Jotenkin suhtaudun epäileväisesti vieläkin... ehkä juuri noiden kavereiden kokemusten takia.

Vierailija
11/11 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää kokemuksia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi