Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä paras kaupunkiloma?

Vierailija
06.01.2010 |

Mies täyttää kesällä 40v, ja olen suunnitellut yllärinä tilata meille jonkun viikonloppumatkan, mutta minne? Roomaan, Lontooseen vai minne? Missään kaupunkilomalle ei olla yhdessä käyty, suosittele joku kiva kulttuuri-kaupunki.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisilaiset ovat nimittäin matkustaneet silloin pois kaupungista kesälomilleen. Näin vältätte paitsi tungoksen, myös ne tylyt ihmiset.

Paitsi että ne ei kyllä ole yhtään sen tylympiä kuin muuallakaan. Pitää vain osata puhua ranskaa.

Vierailija
2/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Pariisissa pärjää turistina ihan hyvin, vaikka ei osaa yhtään ranskaa.

Ihmiset eivät ole siellä yhtään tylympiä kuin missään muussakaan kiireisessä suurkaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan suunnittelu siitä mitä te haluatte nähdä ja/tai tehdä. Jos mies esim. haaveilee näkevänsä Bundesliigan futismatsin niin sitten vaan Saksaan. Jos haluatte romanttisen illallisen Eiffel-tornissa niin sitten Pariisiin jne.

Vierailija
4/30 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan mielettömän positiivinen yllätys. mahtava kaupunki.

Vierailija
5/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos tykkäätte erinomaisesta ruuasta ja kylpylöistä.

Vierailija
6/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa, jazz-klubeja, oopperaa, historiaa, erittäin hyvä taidemuseo, vanha linna jne. Samalla reissulla voi käydä myös Auschwitzin keskitysleirillä jos kiinnostaa. Krakova on kauneimmillaan keväällä kun magnoliat kukkkivat.

Vierailija
7/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Pariisi, se on mun ehdoton lempparikaupunki johon on pakko päästä uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
8/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla porukalla käynyt jo Budabestissa.

Vierailija
9/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyt ihmiset?

Vierailija
10/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut mielestäni ihanin kaupunkilomakohde jossa olen ollut. Varsinkin kevät/alkukesä on ihana kun Petrinin kukkuloiden hedelmäpuut kukkivat, se näky ei unohdu...

Mutta ihania paikkoja on monia. Upeita voisi olla myös esim Barcelona tai Rooma jota jo mietitkin. Lontoo on myös upea, itse rakastan sitä kaupunkia ja olen ollutkin useita kertoja. Mutta ei niin romanttinen kuitenkaan. Budapest on myös tosi kiva ja myös edullinen. Kaunista, paljon nähtävää, kylpylät... Mutta ruoka ei niin hyvää.

Vierailija
11/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan kesästä? Itse vältän eteläisemmän Euroopan suurkaupunkeja kesähelteillä, ei jotenkin innosta yhtään.

Barcelona oli keväällä (toukokuu) ihana, samoin Wien ja Kroatia syksymmällä (syyskuu).

Vierailija
12/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuuria on monenlaista, lohenkalastusta, ryyppäämistä ja saamelaisuutta. Jo matka sinne postiautolla on elämys.

Vierailija
13/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nähty ja koettu jo joka kesä.

Tarkoitus olisi reissata elokuussa, onko Roomassa liian kuumaa tavis-suomalaiselle, kun monet niin sanovat?

Ap

Vierailija
14/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa kiehtoo historian ja taiteen lisäksi ilmapiiri, jota ei löydy mistään muualta. Ja okein, sekään ei haittaa että on ihania, historian havinaa täynnä oleiva kauppoja, markkinoita ja kirppareita. Tai toisaalta ihania lastenvaateputiikkeja =)

Ja ihmiset eivät tosiaan ole tylyjä, ainakaan eivät minulle ole olleet. Päinvastoin, esim. Pariisin metrossa olen keskustellut muun muassa suomalaisesta politiikasta ventovieraan pariisilaismiehen kanssa.

Vierailija
15/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi reissata elokuussa, onko Roomassa liian kuumaa tavis-suomalaiselle, kun monet niin sanovat? Ap

Elokuussa on esimerkiksi Roomassa yhtä paljon turisteja kuin Lapissa hyttysiä. Lämpötilasta en osaa sanoa mitään tarkkaa, mutta kyllä siellä jotain 30 astetta voi helposti olla. Itse en nauti kaupungeissa kävelemisestä ja kiertelemisestä jos on liian kuuma; siksi matkustelen Euroopan kaupungeissa mielellään keväällä/alkukesästä tai syksyllä Euroopan lomakauden jälkeen.

Vierailija
16/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Roomassa juuri elokuussa ja kyllä siellä oli oikeasti tosi kuuma. En ole ns. tavissuomalainen joten minua ei niin haitannut, mutta jos ei tykkää paahtavasta yli +30 asteen kuumuudesta niin voi olla liian kuumaa tuolloin. Ja tosiaan, turisteja on niin paljon että tuntuu kuin olisi jossain huvipuistossa koko ajan. Mutta silti, hieno paikka ja ikuinen kaupunki!

Vierailija
17/30 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun lopulla kolmatta kertaa,eikä muuten jää viimeseks i!

Ihmiset on mukavia,ruoka hyvää,taidetta ja kaunis kaupunki ylipäätäänsä.

Vierailija
18/30 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa omat suosikit on München, Berliini, Wien ja Budapest - ehkä myös Milano. Myös Sofia on kiva Bulgariassa, jos tykkää Itä-Euroopan tunnelmasta ja kyrillisistä aakkosista. Barcelonasta olen kuullut myös paljon hyvää. Jos mielii turistikohteisiin niin tietty myös Lontoo, Pariisi ja Rooma.

Prahaa, Ljubljanaa, Bratislavaa, Bukarestia tai Zagrebia en pidä kovin kummoisina.

Keski-Euroopan todellinen juju ovat kuitenkin keskikokoiset, vähemmän tunnetut kaupungit kuten Bamberg, Heidelberg, Verona ym. Niissä ei toki aina pelkällä tankeroenglannilla selviä. Jo alkeistason osaaminen ranskassa, saksassa tai italiassa auttaa kummasti.

Vierailija
19/30 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza. Kaupunki- ja rantaloma yhdistettävissä.

Elokuu on kyllä haasteellinen lomakuukausi, kuumaa ja kamalasti turisteja kaikkialla. Roomassa olen kerran ollut elokuussa, en suosittele.

Koskas ne Lontoon olympialaiset loppuvat?nrhän ovat heinä-elokuussa.

Vierailija
20/30 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton kaupunkilomien kuningas. Siitä ei saa koskaan tarpeekseen, aina tekee mieli uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän