Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua apua roaccutan kuurilla olleet!!!

Vierailija
27.12.2009 |

Olen ollut nyt 2kk kuurilla. Alun pahenemisvaiheen jälkeen finnejä ei ole tullut, ja iho on muuttunut todella kuivaksi ja ohuemmaksi. Tästä syystä myös kaikki vuosia sitten haalistuneet aknearvet ovat yllättäin nousseet esiin. Aikaisemmin tasainen, joskin rasvainen iho on nyt kuiva - ja kuoppainen. Lähtevätkö nämä kuopatkin hoidon mukana pois vai ovatko ne nyt paljastuneet jäädäkseen? Vituttaa, en ihan tätä odottanut. Ja iho-ongelmien kanssa olen taistellut ikäni, ajattelin että nyt riittää. Olen kolmekymppinen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut arpia juurikaan..en ainakaan muista. Eivätkä ole näkyvissä nytkään, joten jos niitä oli niin eivät jääneet. Jos muuten hoidon päätyttyä sulla alkaa hillitön hiustenlähtö niin se johtuu sitten roaccutanista.. Mä selvittelin ja selvittelin, kävin kaikenmaailman hormonitasomittauksissa jne. ja nyt vasta parin vuoden jälkeen sain selville että hiustenlähdön aiheutti roaccutan. Hiukset kasvoi kyllä lopulta takaisin, jotkut jäävät kaljuiksi :O

Vierailija
2/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeydenaiheeni. Toivottavasti ei ala :(

Onko muita kokemuksia kuopista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosmetologin tai kosmeettisen kirurgian avulla. Odota nyt ensin kuuri loppuun ja senkin jälkeen useampi kuukausi(3-6kk). Jos arvet häiritsee senkin jälkeen, menet sitten ne poistattamaan.

Vierailija
4/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hionta on vaan pirun kallista. vai onko jollakin maksanut julkinen terveydenhuolto sen lystin?

Vierailija
5/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkän Roaccutanin avulla lähes kokonaan. Vähän tuollaista "kuoppaa" on jäljellä, mutta ei juuri mitään esteettistä haittaa. Tosin muistaakseni en kokenut, että iho olisi pahentunut kuurin aikana muuten kuin juuri kuivumisen suhteen.

Vierailija
6/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pahassa kunnossa iho on ollut ennen Roaccutania? Tarkoitan niitä jotka ovat tuon kuurin saaneet 30 ikävuoden paikkeilla. Onko ollut paljon keltaisena loistavia finnejä? Auttaako lääke jos on lähinnä mustapäitä ja pieniä finnejä siellä täällä?

Vierailija
7/22 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että aikuisiän akne on naisella aina hormonaalista ja siihen usein liittyy hiustenlähtö muutenkin.

Vierailija
8/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuinpa palstalle ja huomasin mun ketjun nousseen. Iho on ehelleen hyvä, kiitos kysymästä ;), mutta pari kuoppa-arpea jäi näkyviin ja häiritsevät edelleen kovasti. Iho on pysynyt hyvänä eikä finnit enää vaivaa. [1]

Rankkaa varmaan oli, mutta kannatti. Miten muuten se paljon puhuttu hiustenlähtö?

Vierailija
9/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenki´n ihmetellyt valtavaa hiustenlähtöä viime aikoina. Mutta, toden totta, se alkoi kun lopetin Roaccutan-kuurin.

Ehdin syödä 8kk. Oli pakko lopettaa kun maksa-arvot nousivat.

Vierailija
10/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut jäävät kaljuiksi :O

Juttelin tuosta juuri eilen lääkärini kanssa. aloitan nimittäin kuurin kunhan ehkäisyehto täyttyy. Olen ollut huolissani lähinnä hiustenlähdöstä, ja lääkäri sanoi, että kaljuuntumista lääke ei aiheuta, ei edes pälvikaljuuntumista. Eihän sitä lääkettä enää määrättäisi, jos sivuvaikutukset olisivat noin rajuja! (Älkääkä alkako inttää, että määrätäänhän syöpähoitojakin, vaikka ne vie hiukset, henkeä uhkaava sairaus on kuitenkin aivan eri asia)

Vierailija
11/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en söisi sitä millään muotoa. Vaikka olisi mimmonen iho-ongelma. Mä en pysty uskomaan, että väkevillä myrkyillä parannetaan ihon kuntoa, ei ole loogista.

On mulle sitä ihotautilääkäri tarjonnut mutten suostunut ottamaan.

Vierailija
12/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahenemista tai siis nousi kunnon paukamia. Hänellä tosin oli todella paha akne, joten oli valmis mihin vaan. Nyt on syönyt n. 4kk ja tulokset todella hyviä. Iho tasaantunut eikä mitään kuoppia. Arvetkin silottuneet, toki punoittavat edelleen, mutta iho on todella hyvä. Sitä pitää vaan jaksaa syödä sitä lääkettä loppuuun asti, pari kk ei ole vielä mitään. Tulokset alkavat vasta siinä 3 kk:n jälken todenteolla näkymään.

Vierailija
13/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en söisi sitä millään muotoa. Vaikka olisi mimmonen iho-ongelma. Mä en pysty uskomaan, että väkevillä myrkyillä parannetaan ihon kuntoa, ei ole loogista.

Voi pliiiiiiisssssss. Älä sanoa tuota, ettet suostuisi syömään vaikka olisi minkälainen iho-ongelma! Voi että mua suututtaa nää siloposket, jotka näin sanovat. Et tiedä todellisesta aknesta mitään. KUinka se pilaa nuoren ihmisen elämän, kun on naama ihan märkäisillä paukaimilla koko ajan. Kyllä tuo lääke on ihan viimeinen keino eikä sitä kukaan määrää ensisijaisesti aknen hoitoon,m utta kun kaikki muut keinot käytetty, niin tuo lääke OIKEASTAI AUTTAA!!

Vierailija
14/22 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Roaccutane (kutsutaan Accutane myös) täällä ilman reseptiä jos olet kiinnostunut http://www.trustworthypills.com

Vierailija
15/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pliiiiiiisssssss. Älä sanoa tuota, ettet suostuisi syömään vaikka olisi minkälainen iho-ongelma! Voi että mua suututtaa nää siloposket, jotka näin sanovat. Et tiedä todellisesta aknesta mitään. KUinka se pilaa nuoren ihmisen elämän, kun on naama ihan märkäisillä paukaimilla koko ajan. Kyllä tuo lääke on ihan viimeinen keino eikä sitä kukaan määrää ensisijaisesti aknen hoitoon,m utta kun kaikki muut keinot käytetty, niin tuo lääke OIKEASTAI AUTTAA!!

Juu, helppohan se on sanoa, ettei ottaisi jotain lääkettä mistään hinnasta, kun tilanne ei ole ns. päällä. paha akne on teinille jotain sanoinkuvaamatonta kärsimystä, kun se on kova paikka vielä tällaiselle 30-vuotiaalle ja elämänkumppaninsa löytäneelle (Aivan, teinillä on muiden aknen riesojen lisäksi mielessä se piinaava kysymys, huoliiko tällaista näppynaamaa kukaan)!

Sivuvaikutukset voivat olla kovia, mutta annostusta säätämällä voidaan välttää kestämättömän pahat. Ne kyllä lievittyvät ajan kanssa, ja netistä voi lukea kommentteja ihmisiltä, jotka ovat saaneet avun Roasta ja ovat siksi hyvin tyytyväisiä.

Tsemppiä kommentoijan 10(kö se nyt oli) tyttärelle! Voittopuolella ollaan jo!

Vierailija
16/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kommentoijan 10(kö se nyt oli) tyttärelle! Voittopuolella ollaan jo!

Kommentoijan nro 11 tytärtä piti tsemppaamani. Nro 10 ei tsemppiä kaipaa saati ansaitse.

T. 9

Vierailija
17/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, en viitsisi tähän ketjuun edes kommentoida.

Vierailija
18/22 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuinpa palstalle ja huomasin mun ketjun nousseen. Iho on ehelleen hyvä, kiitos kysymästä ;), mutta pari kuoppa-arpea jäi näkyviin ja häiritsevät edelleen kovasti. Iho on pysynyt hyvänä eikä finnit enää vaivaa. Olen menossa varmaan laseroimaan kuoppani nyt muutaman kk:n sisällä.

Vierailija
19/22 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha, mutta otetaan esille kuitenkin. Söin vuoden kuurin roaccutania, vuoropäivin 20 ja 40 mg. Kärsi vaikeasta aknesta, todella kipeitä ja suuria, syvällä olevia paiseita sekä märkäpäitä. Aluksi kuuri huononsi ihon, mutta se tasaantui pikkuhiljaa. Uusia paiseita ja finnejä ei enää tullut ja ne entisetkin alkoi rauhoittumaan ja katoamaan sekä iho tasaantumaan (n. puolessa väliä kuuria olin todella iloinen vaikutuksia!).

Alusta asti oli vaikeita sivuvaikutuksia kuitenkin, todella kuiva ja ohentunut iho, äärimmäisen kuivat silmät ja nenän limakalvot sekä verenvuotoa, aivan hirveät selkä- ja nivelkivut, haurastuneet ja jatkuvasti lohkeilevat, liuskottuvat kynnet, päänsärkyä ja karmeaa valoherkkyyttä, itkuherkkyyttä sekä hiukset ihan kamalaa kuivaa ja ohutta hamppua ja jatkuva hiusten lähtö..

Kun viimeisiä kuukausia vietiin en tunnistanut itseäni enää peilistä, juonteita, ryppyjä, silmänympärysiho vaurioittunut ja hyyyyyyvin ohut, tasaisuudesta ei tietoakaan, kuoppia entisistä ja uusista aknearvista.... Itketti, olin taas siinä jamassa missä olin kamalan akneni kanssa, en halua lähteä ihmisten ilmoille! Meikillä ei puoltakaan saanut piiloon, ei ryppyjä, ei kuoppia. Yritin ajatella että ajan kanssa tilanne kyllä muuttuu, koitin pysyä positiivisena ja hoitaa ihoani hellävaroen. Kuitenkin, arvaatte varmaan mikä olo on nuorella 20-vuotiaalla tytöllä joka näyttää ihonsa vuoksi lähestulkoon nelikymppiseltä! :( Aivan kamala, ulkonäkö meni siinä lopullisesti enkä tosiaan tiedä valitsisinko näistä kahdesta yhtä pahasta sen aknen vai ohentuneen, vaurioituneen ihon. Ja tilanne ei ole parantunut kahdessa vuodessa miksikään. Sivuoireet on jo lakannut suurimmalta osin, ei kuivuutta eikä verenvuotoja, päätäkään ei jatkuvasti särje, hiusten lähtö on lakannut ja ne näyttää paljon paremminvoivilta, selkä- ja nivelkivut on vähentyneet. Valoherkkyys silmiin vielä jäi ja nuotuus on menetetty sekä mietin botoxia tämän ikäisenä.... :( Lohduton olo, enkä tunnista peilistä itseäni edelleenkään... Rypistynyt vanha akka....

Vierailija
20/22 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:04"]vanha, mutta otetaan esille kuitenkin. Söin vuoden kuurin roaccutania, vuoropäivin 20 ja 40 mg. Kärsi vaikeasta aknesta, todella kipeitä ja suuria, syvällä olevia paiseita sekä märkäpäitä. Aluksi kuuri huononsi ihon, mutta se tasaantui pikkuhiljaa. Uusia paiseita ja finnejä ei enää tullut ja ne entisetkin alkoi rauhoittumaan ja katoamaan sekä iho tasaantumaan (n. puolessa väliä kuuria olin todella iloinen vaikutuksia!).

Alusta asti oli vaikeita sivuvaikutuksia kuitenkin, todella kuiva ja ohentunut iho, äärimmäisen kuivat silmät ja nenän limakalvot sekä verenvuotoa, aivan hirveät selkä- ja nivelkivut, haurastuneet ja jatkuvasti lohkeilevat, liuskottuvat kynnet, päänsärkyä ja karmeaa valoherkkyyttä, itkuherkkyyttä sekä hiukset ihan kamalaa kuivaa ja ohutta hamppua ja jatkuva hiusten lähtö..

Kun viimeisiä kuukausia vietiin en tunnistanut itseäni enää peilistä, juonteita, ryppyjä, silmänympärysiho vaurioittunut ja hyyyyyyvin ohut, tasaisuudesta ei tietoakaan, kuoppia entisistä ja uusista aknearvista.... Itketti, olin taas siinä jamassa missä olin kamalan akneni kanssa, en halua lähteä ihmisten ilmoille! Meikillä ei puoltakaan saanut piiloon, ei ryppyjä, ei kuoppia. Yritin ajatella että ajan kanssa tilanne kyllä muuttuu, koitin pysyä positiivisena ja hoitaa ihoani hellävaroen. Kuitenkin, arvaatte varmaan mikä olo on nuorella 20-vuotiaalla tytöllä joka näyttää ihonsa vuoksi lähestulkoon nelikymppiseltä! :( Aivan kamala, ulkonäkö meni siinä lopullisesti enkä tosiaan tiedä valitsisinko näistä kahdesta yhtä pahasta sen aknen vai ohentuneen, vaurioituneen ihon. Ja tilanne ei ole parantunut kahdessa vuodessa miksikään. Sivuoireet on jo lakannut suurimmalta osin, ei kuivuutta eikä verenvuotoja, päätäkään ei jatkuvasti särje, hiusten lähtö on lakannut ja ne näyttää paljon paremminvoivilta, selkä- ja nivelkivut on vähentyneet. Valoherkkyys silmiin vielä jäi ja nuotuus on menetetty sekä mietin botoxia tämän ikäisenä.... :( Lohduton olo, enkä tunnista peilistä itseäni edelleenkään... Rypistynyt vanha akka....
[/quote]

Finnit kuitenkin lähti, jotain positiivistä? Etkä sä varmasti rypistynyt vanha akka ole :) itse sitä tuppaa vain näkemään itsensä rumempana kuin on. Käy ihotautilääkärillä ja pyydä voiteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi