Nyt kun on kovat pakkaset, olethan varoittanut lastasi tekemästä tätä...
Kommentit (18)
En kyllä ymmärrä miten kenelläkään tulee mieleen nuolla jotain rautatolppaa??? Mikä siinä on ideana?
Yritin kyllä kertoa verestä ja muusta. Kuumaa vettähän siihen kielen päälle sitten kaadetaan, jos juttua täytyy päästä itse kokeilemaan.
sisko juoksi hakemaan äitiä, joka tuli lämpimän veden kanssa apuun. Siinä ajassa kyllä hätäpäissäni revin kielen irti. Siihen jäi kieli"nahka" kopin seinään. Veri vain valui,.
sisko juoksi hakemaan äitiä, joka tuli lämpimän veden kanssa apuun. Siinä ajassa kyllä hätäpäissäni revin kielen irti. Siihen jäi kieli"nahka" kopin seinään. Veri vain valui,.
koska lapset toki ihmettelee miksi sitä ei saa tehdä ja haluu sit kokeilla.
muuten ei ehkä tulis mieleenkään.
Se on varmin konsti saada lapsi kokeilemaan, kun oikein kieltää ja varoittaa.
koska lapset toki ihmettelee miksi sitä ei saa tehdä ja haluu sit kokeilla. muuten ei ehkä tulis mieleenkään.
varoittelee niin kyllä ne saattavat pelästyä ja välttää kokeilemasta
Se on varmin konsti saada lapsi kokeilemaan, kun oikein kieltää ja varoittaa.
asumme vesistön rannalla ja totta maar varoitan lastani menemästä sinne. Eikä lapsi ole mennyt, koska on varoitettu ja tietää että ei saa mennä.
3v ja sainkin siitä loistoidea kun mielessäni mietin että miten muka kieli voi tarttua tolppaan kiinni. Kokeilin sitten tietenkin kun oli kielletty eritoten ja idea näin päähäni laitettu. Ei muuten olisi tullut mieleenkään laittaa kieltä tolppaan jollei äiti olisi siitä erityisesti kertonut. No, onpin ainakin läksyni, toista kertaa en laita!
Just pari päivää sitten naapurin 9-v jätti kielensä rautaan, ei ollut vielä tehnyt sitä.. Kyllä kai sen melkein kaikki kokeilee?
liukumäkeen. Kyllä huusi kun kieli irtosi! Meitä oli varoitettu etukäteen, mutta joka talvi muutama ehti kokeilla.
talon tikapuihin,jotka oli seinällä.
kun minut saatiin niistä irti,muutaman minuutin päästä olin kielestä kiinni mattotelineessä:))
sitten vasta uskoin,että ei kannata.
Mielestäni se ei kuitenkaan johdu siitä, että "pieni lapsi kokeilee kaikkea suullaan" koska tytöllä ei ole yleensä tapana nuolla juttuja tai muuten laittaa juttuja suuhun. Siinä huurteisessa tolpassa vain on jotain niin kiehtovaa, se näyttää houkuttelevalta ja jotenkin herkulliselta. Jäätelöltä ehkä?
Ja ei, lämmin hengitys ei siihen näillä pakkasilla tehoa, vaan juurikin se lämmin vesi.
Asun minäkin vesistön lähellä, mutta en anna lapsille tilaisuutta mennä sinne itse ennen kuin ovat tarpeeksi vanhoja. Naapurin mies kielsi joku aika sitten lapsenlastaan nuolaisemasta metallia ja samantien poika työnsi kielensä mattotelineeseen.
Yritin kyllä kertoa verestä ja muusta. Kuumaa vettähän siihen kielen päälle sitten kaadetaan, jos juttua täytyy päästä itse kokeilemaan.
Siihen oli jäätynyt tosi herkullisen näköinen, soikea iso jäähelmi ja teki mieli lipaista. Oli kyllä kamalaa kun kieli jäätyi siihen kiinni, eikä pystynyt kunnolla edes huutamaan apua!
Miten tästä pinteestä pääsee helpoiten eroon??