Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en TA-JU-A suurinta osaa "nyky"rattaista / vaunuista...

Vierailija
05.01.2010 |

Eniten ihmetyttää kun kaikissa on ihme kangasrättitavarakori.

Kyllä niin ärsytti kun olisi halunnut ostaa lapselle uudet vaunut, mutta totesin että vanhassa vara parempi.

Ainakin isommalla perheellä on kyllä tärkeää, että sinne kuomurattaiden/vaunujen koriin saa ihan kunnolla painavia ruokakauppaostoksia pari kassillista lastata. Eli metallinen ritiläkori on must.

No semmoista ei monissakaan rattaissa/vaunuissa nykyään ole :(.

Ja esim. kattelin just jotain mitä lie Bugaboo Cameleon tai mitä lie - ei MITÄÄN tavarakoria!

Miten semmoisten kanssa pärjää!?

No, niitä ostaa tietty nuoret ekan lapsen cityvanhemmat jotka ei muusta tiedä...

pärjäähän sitä jos ei ole parempaan tottunut.

Olen siis nähnyt kaupoissa varmaan yhden vaunun jossa kunnon tavarakori, joku Emmaljungan sikakallis megapainava ja iso vaunu.

Onneksi löysin huuto.netistä hyvät kuomurattaat,joista kantokassilla sai toimivat.

Avorattaat aion ostaa myös varmaan Orat / Emmaljungat, kun niissä kai oli muistaakseni metallikori (en osta Brio Ponyja).

Vai - kestääkö nuo kangasrätit saman mitä metallikorit????

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset hakee autolla raskaammat tavarat ja vaunujen korien ei tarvi kestää kuin jotain pientä.

Vierailija
2/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on emmaljungan yhdistelmät just tuollaisella kangaskorilla. Ensinnäkin, se korin pohja on vaneria (ja niille, jotka ei tiedä vaneri on puuta). Kiinnikkeet ovat kestäviä.

Mun mielestä taas tuollainen rättikori on taas ihan tosi hyvä, koska ostokset eivät kuraannu.

Bugien tavarakori on tilava, mutta naapuri haukkui että uuden mallin kori ei ole kovin kestävä.

Brio ponyt on mun mielestä hyvät rattaat ja meillä on niissäkin rättikori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikissa vaunuissa ja rattaissa ollut kangaskorit ja hyvin ovat kestäneet painavat kauppaostokset. Tiiliskiviä en ole vaunuilla kuskannut joten en tiedä kestäiskö niitä, mutta ainakin sen määrän ruokaostoksia minkä sinne koriin saa mahtumaan on kestänyt moitteetta.

Kangaskorin korkeista reunoista olen tykännyt, sillä liikun paljon linja-autolla eikä ostokset pääse tippumaan linja-autoon noustessa :)

Vierailija
4/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hepposen näköiset kangasrättikorit on yhtä kestäviä ja parempiakin käytössä kun metallikorit :P.

Kun olen rumilla vanhoilla rattailla kitkkuttanut jo yli vuoden eikä enää kannata ostaa uusia vaan ulkonäen takia!

(Matkarattaat voisin vielä vaihta...)

Ihan OIKEASTIKO ne kestää esim. 4-6 litraa maitoa ja muutenkin 2-3 täyttä kassillista ruokaa??

ap

Vierailija
5/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne emmaljungan rättikori ei ole mun mielestä heppoinen. Mä olen tehnyt kaksi vuotta niillä ruokaostoksia juuri tuolla tavalla. Kuten sanoin, niissä on pohja vaneria.

Ja kuten sanoin, bugien korista olen kuullut huonoja kommentteja, omakohtaista kokemusta ei ole.

Metallilankakorien käytettävyys perustuu kai siihen kuinka hyvät on kiinnittimet on runkoon. Jos kiinnittimet on hempulat, niin eihän ne kestä, vaikka itse kori kestäisi vaikka katujyrän.

Vierailija
6/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OIKEASTIKO ne kestää esim. 4-6 litraa maitoa ja muutenkin 2-3 täyttä kassillista ruokaa?? ap

Meillä oli teutonian (2004) vaunussa "rättikori" ja niissä 5kg painoraja. Ja ihan sama painoraja oli niissa Brion metallikorissakin. Ainut vaan, että sieltä tippuu kaikki kamat ja ne oli ihan kurassa.

Vierailija
7/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja mua ei kyllä saisi kirveelläkään lähtemään ruokaostoksille vaunujen ja lasten kanssa. Huh!! Sitä varten on auton takakontti ja mies, joka kantaa ne kassit sinne.

Mä en taas käsitä ihmisiä, jotka ostaa niitä hirvityksennäköisiä kömpelörattaita, joissa voisi kuljettaa esikoisen kopan ja korin välissä. Ei ole mua varten, ei. Eihän niiden suunnankääntökään onnistu ilman voimasanoja.

Vierailija
8/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa kangaskori ja hyvin on säilynyt, pakkaan sinne monta muovikassillista ruokaa/ ostos kerta. Ei tarvitse ostaa kassejakaan, eikä ole vaikea raahata trappuja toiseen kerrokseenkaan

Vierailija
9/9 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi rattaisiin tehdään tilava ja syvä (=ihan hyvä) kori, vaikka nyt sitä kangasta (ei musta huonoja ollenkaan), mutta siihen istuimen ja korin reunan väliin jätetään sit ehkä jotain 10cm tilaa! Siis yksi kerrallaanko ne tavarat on tarkoitus nakella sinne alakoriin?? Tai ehkä joku luukku jäisi, jos rattaiden selkänoja on ylhäällä, mutta jos rattaissa nukkuu vauva, niin nostelepa siinä sitten selkänojaa...

Harmittaa, kun keskimmäinen kasvoi niin isoksi, etten kehtaa kulkea tuplien kanssa :D Oli iso kori ja hulppeat tilavuudet :P