Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hölmöjä väärinkäsityksiä sinulla oli lapsena?

Vierailija
05.01.2010 |

Kommentit (268)

Vierailija
41/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, et pissa tulee emättimestä ja et sillon, kun alkaa menkat, niin emättimen ja pyllyreiän väliin ilmestyy uus reikä. Tämän takia siis tulee verta. :D

Vierailija
42/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maailma on oikeudenmukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos katsoo vessanpönttöön omia tuotoksiaan, tulee silmään näärännäppy

jaakko heittää kylmän kiven veteen - luulin että se on joku jättiläinen joka kalliolta pukkaa kiven veteen

vesinäkki tulee jos menee liian kauas rannasta - näin mielessäni semmoisen levää ja vesikasveja tursuilevan hirviön

Hyvin on lapset entisaikaan peloteltu :)

Vierailija
44/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton luulin kulkevan vain rattia vääntämällä, eihän niitä polkimia näkynyt. Luulin, että tuuli syntyy, kun puut heiluvat niin kovasti. Seksin saralla käsitykseni oli, että mies makaa jonkin aikaa naisen päällä pippeli siellä ja sitten se oli siinä. En tiennyt, että rusinat ovat kuivattuja viinirypäleitä, tämä tieto tavoitti minut suhteellisen vanhalla iällä.

Vierailija
45/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin todella tyrmistynyt, kun en päässyt mukaan. Luulin, että Karkkila on jonkinlainen "Aku Ankka -kaupunki", siis piirretty ja täynnä karkkitehtaita ja karkkikauppoja ja karkkeja on tienposkessakin.

Vierailija
46/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kihloissa 3kk ja sitten naimisiin.

Vierailija
47/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi karkkeja voi varastaa "takaisin". Vähän niinkuin Robin Hood meiningillä.

Vierailija
48/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sähkötehtaalla" on lakko eli työnseisaus.

Luulin, että naiset eivät tule humalaan, koska en ollut koskaan nähnyt humalaisia naisia ennen kouluikää... (pienet piirit ja silleen)

Luulin, että yksi mies voi saada vain joko tyttöjä tai poikia. Meillä kun oli omassa perheessä ja omalla kylällä yhtä perhettä lukuunottamatta vain tyttö- tai poikaperheitä ja tämä oli ihan yleinen puheenaihe :) Siitä yhdestä perheestä (5 poikaa ja 1 tyttö) sitten aina aikuiset vitsailivat, että kukahan on sen tytön isä. Aina jotenkin alitajuisesti pelkäsin, että paljastuu, että se on meidän isä!

Vierailija
49/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos menee pihalle ilman lakkia niin menee ampiaiset korviin!! Vielä nyt, ikää 36 vee, painajaisunissani mulla menee ampiaisia ja ties mitä ötököitä korviin.

Jos valehtelee niin Jumala pudottaa kuuman kiven päähän. Joskus äiti sitte ihmetteli kun en ollu viikkoon suostunu menemään pihalle ja kun aikansa sitä multa kyseli niin olin tunnustanu valehdelleeni. En uskaltanu mennä pihalle kun sit Jumala vois rankaista mua..

Paras oli ehkä kun luulin, että ajokoira ajaa autoa, mitäpä muutakaan. Sitte puhuttiin että meille tulee ajokoira niin ihmettelin, että mihin isä autossa menee kun se koira ajaa :-) Meillä kun oli viiden hengen auto ja perhe.. No onneks koira ei ajanu ja isä sai pitää kuskin paikkansa.

Vierailija
50/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten sovin naapurin pojan kanssa, että me mennään naimisiin kun tunnetaankin jo.

51/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vene uppoaa, jos ei souda.

Ja kuvittelin myös, että isä ostaa jonkun siemenen, jonka äiti nielaisee ja siitä tulee vauva. Toinen vaihtoehto tarinalle oli se, että heti suutelemisen jälkeen syntyy vauva. :D

Barbileikeistä muistan, että ne pussas ja heti barbi heittäytyi selälleen synnyttämään. :D

Huhhuh.

Vierailija
52/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanvalvoja istuu luokassa lasikopissa ylempänä muita ja valvoo oppilaiden tekosia.

Luulin myös että kaikkien yläasteelle menevien seiskaluokkalaisten päät huljutellaan vessanpöntössä. (Joskus oli joillekin kyllä niin tehtykin.)

Salaojista luulin myös että ne ovat tosi salaista tietoa, ja pelkäsin että jos isäni jää niiden teosta kiinni.. :)

Vierailija
53/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pienenä, että kun palauttaa tyhjän limsapullon niin saa sit tialle uuden täyden pullon ilmaiseksi. Jossakin vaiheessa ihmettelin onkohan se oikein kannattavaa kauppaa :)

Vierailija
54/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että makaronit kasvavat puissa. En muista, missä iässä pääsin tästä luulosta - aika vanhana.

Luulin, että uutistenlukijat ovat niitä, jotka päättävät asioista ja uutisissa kertovat sitten kansalle, miten asiat ovat tästä lähtien.

Luulin, että Arvo Ylppö on meidän kylän apteekissa töissä, oli niin saman näköinen mies :) (Tämä oli varmaan niihin aikoihin, kun Ylppö täytti 100 vuotta ja oli uutisissa jne.)

Luulin, että Soundtrack on bändi. Kun levylistoilla saattoi olla Soundtrack - Forrest Gump ja Soundtrack - Leijonakuningas, niin ajattelin, että tuo bändipä tekee paljon leffamusiikkia. Tämä luulo oli siis joskus 12-vuotiaana, kun aloin seurata musiikkia ja lukea Suosikkia...

Vierailija
55/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huoneen kokoinen. Olin todella pettynyt, kun näin sen vihdoin jossain kauempaa kuvatussa otoksessa ja se olikin sellainen pieni pallo.

Vierailija
56/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain rikollista :)

Vierailija
57/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kauhusta jäykkänä ja itkin hysteerisesti, kun äiti kertoi, että nyt lähdetään lääkäriin, jossa minulta otettaisiin näkö ja kuulo! En voinut käsittää, miksi ne haluttaisiin viedä minulta pois!

Toinen hauska väärinkäsitys liittyy isoisoisäni syntymäpäiviin. Äiti otti autossa puheeksi, että papalle on sitten toivotettava käsipäivää. Minä varmistelin moneen kertaan, että ihan oikeastiko sille pitää sanoa käsipäivää. Perillä sitten ojensin käteni ja tokaisin heleällä lapsenäänelläni: "Käsipäivää!" Kyllä olin vihainen äidilleni, kun kaikki remahtivat nauruun, ja minä nimenomaan olin moneen kertaan selvittänyt, että näin varmasti piti menetellä!

Vierailija
58/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että miksi niitä kaivetaan ihan päiväsaikaan jos ne on salaisia.. Ja ihan maalta olen minäkin kotoisin.

Vierailija
59/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Luulin, että kun nainen alkaa odottamaan vauvaa, niin se vauva vain jotenkin ilmestyy sinne vatsaan, on heti valmis syntymään ja kun se sitten syntyy, niin se syntyy yöllä äidin ja isän nukkuessa eikä sitä lapsen syntymää huomaa ennenkuin äiti ja isä heräävät siihen vauvan itkuun ja huomaavat vauvan syntyneen. Uskoin sen vauvan tulevan ulos mahasta niin nopeasti ja täysin ilman kipua, ettei äiti edes huomaa sitä ja että kaikki vauvat syntyvät poikeuksetta yöllä.

- Luulin koirien olevan poikien ja miesten lemmikkieläimiä ja kissojen olevan tyttöjen ja naisten lemmikkejä eikä kukaan miespuolinen ihminen tahtoisi itselleen kissaa eikä kukaan nainen halua itselleen koiraa. Luulin, että tytöt ja naiset pelkäävän koiria, miesten ja poikien vihaavan kissoja ja siksi naiset eivät tahdo koiria eivätkä miehet kissoja.

- Ihmettelin kovasti erään sukulaislapsen (minua 8 vuotta nuoremman) vaipanvaihdoa katsoessani, että miten tämän vauvan vaipoissa oli kakkaa, vaikka vauva sai vain rintamaitoa. Luulin vauvojen vain pissaavan, koska ne saavat nestemäistä ruokaa eli maitoa enkä voinut käsittää, että miten maidosta voi tulla kakkaa vauvan mahassa.

- Luulin kaikkien villieläinten (esim. susien, karhujen, ilvesten tai hirvien) olevan ihmisille hirveän vaarallisia. Siksi en kesämökillä uskaltanut mennä yksin metsään, koska luulin siellä olevan kaikenlaisten karhujen, susien ja muiden villieläinten olevan väijymässä ja odottamassa koska sinne metsään menee ihmisiä, joiden kimppuun ne eläimet saavat hyökätä.

- Luulin, että vielä joskus 1960-luvulla ja sitä ennen oli kaikki mustavalkoista ja että värit tulivat vasta joskus 1970-luvulla. Luulin myös, että vielä joskus 1900-luvun alussa ja saati sitä ennen kaikkien ihmisten elämä oli hirveän ankeaa, tylsää ja köyhää eikä silloin voinut olla kivaa olla lapsi, kun kaikki oli mustavalkoista eikä ollut mitään televisioita tai sellaisia kivoja leluja, mitä minulla oli lapsuudessa 1980-luvulla ja 1990-luvun alkupuolella. Kun ajattelin esim. 1900-luvun alussa elävien lasten elämää, niin luulin, että eihän se voinut olla kivaa lapsuutta, kun oli vain puisia leluja eikä ollut televisioita, vaatteet olivat aina ikävän harmaita ja kaikki oli aina tosi tylsää, köyhää ja kurjaa.

- Joskus ala-asteella luulin kaikkien nuorten eli yläasteella olevien teinien olevan aina hirveän ilkeitä erityisesti vanhemmilleen, opettajille ja pienille lapsille. Luulin myös, että kaikki teinit juovat viinaa, polttavat tupakkaa ja että minunkin on oltava teininä sellainen, että poltan tupakkaa, juon viinaa, haistattelen aikuisille, kiusaan pieniä lapsia jne.

- Luulin, että kuolema tulee aina yllättäen ja että se sattuu. Siis kuvittelin, että kun ihminen kuolee, niin se tapahtuu aina ihan yllättäen, että tuosta vain vaikka kadulla kävellessä ihminen yhtäkkiä kuolee ja kaatuu kuolleena maahan. Luulin sen sattuvan siksi, kun sydän pysähtyy, aivot lakkaavat toimimasta jne. niin se tietenkin tekee kipeää ja siksi kuolleilla ihmisillä on aina kasvoilla sellainen tuskainen ilme.

- Kuullessani ensimmäisen kerran sanan maitokauppa luulin, että siellä myydään vain maitoa eikä mitään muuta. Vasta myöhemmin tajusin, että ruokakauppaa voidaan sanoa myös maitokaupaksi (tai ainakin sielläpäin sanottiin, missä asuin lapsena). Taisi olla aika looginen luulo, koska tietenkin maitokaupassa myydään maitoa, ruokakaupassa ruokaa, karkkikaupassa karkkeja, vaatekaupassa vaatteita jne.

- Luulin, että joululaulussa "Varpunen jouluaamuna" lauletaan että "joulu on koditon, varpuseni onneton" vaikka se tietenkin menee näin, että "joulu on, koditon varpuseni onneton". Ihmettelin, että miten joulu voi olla koditon, kun vasta joskus lähemmäs aikuisiällä tajusin, että eihän se joulu ole koditon, vaan se varpunen on koditon ja onneton. Ihmettelin myös sitä, että mitä kyseisen joululaulun "varpunen pienoinen syönyt kesäeinehen" ja että mitä se kesäeine oikein on, minkä se varpunen söi.

Näitä luuloja oli varmasti muitakin, mutta tässä on nyt ne, mitä muistuu mieleen.

Vierailija
60/268 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että syljen nieleminen on jotenkin outoa ja viallista. Että minussa on jotain vikaa kun suuhun nousee sylkeä ja sitä pitää niellä. Ajattelin että ei sitä pitäisi nousta ollenkaan.

Luulin että mies ja nainen on tosi noloina kun ne haluaa lapsia (kun olin saanut tietää että kikkeli pitää laittaa pimppiin) mutta ajattelin että kai niin noloa ja hävettävää asiaa on pakko yhden kerran tehdä että saa lapsen.

Pelkäsin myös sitä, että jos nielee omenansiemenen niin mahasta kasvaa omena ja jos nielee purkan niin se ei ikinä sula vaan jää ikuisiksi ajoiksi mahaan.