Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät halua tehdä siivoojan töitä?

Vierailija
05.01.2010 |

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni siivoaminen on paljon kivempaa, kuin mitä olin ajatellut. Työ on fyysistä, ei tarvitse istuskella koko päivää. Kivempaa kuin kaupan kassalla olo omasta mielestäni, ja palkka ja työajat samat. 

Toimistosiivous oli kivaa, ihmiset kohteliaita. Myymäläsiivous ihan ok muuten, paitsi että kaupan muut työntekijät (enimmäkseen kylläkin kassat) kohtelivat kuin ilmaa ja juoruilivat, ja kuiskivat kun asiakkaita ei ollut. Jos siivoojaa kohdellaan huonosti, kyllä se enemmän kertoo arvostelijasta kuin siivoojasta. Jos arvostelee siivoojaa ilman todellista syytä, niin luultavasti arvostelee muitakin ihmisiä/on melko inhottava ihminen, mulle taas sellaset ihmiset on kuin ilmaa.

Siivosin vuoden ajan kun otin opinnoista taukoa, koska sain 310e/kk enemmän kuin jos olisin elellyt tuilla. Valmistun ensi vuonna ammattiini. Voi olla, että siivoilen tulevaisuudessakin työni lisäksi osa-aikaisesti, mielestäni ei ollenkaan huonoa työtä mitä nyt joitain ihmisiä lukuunottamatta. :)

Vierailija
42/49 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuosta arvostuksesta, en minä koe, että mua olisi pitänyt kiitellä ja kumarrella koko ajan. Ei niin tehdä muillekaan. Toki siivojilla on enemmän kiirettä, ihmeen monet työntekijät vaan istuu ja juttelee työajalla.

t. 44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sama raha jää käteen, kun hakee sossusta toimeentulotuen. Lusmut ovat valitettavasti myös havainneet tämän yhteiskunnallisen epäkohdan ja hyödyntävät sitä häpeileämättä.

Vierailija
44/49 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tehdä ja teenkin. Kaupungilla siivoojan työaika on hyvä, mulla klo 7 - 15. Tuntipalkka n. 11 € eli ei ihan huono siivoojalle. Oon vielä paikassa jossa ei ole hirveä kiire vaan aika rentoa työtä. En menisi siivoustyöhön yksityiselle firmalle, niin paljon oon kuullut pahaa niistä.

Vierailija
45/49 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykeni ei kestänyt. Olin töissä paikassa jonne menin klo 2.30-3.00 aamuyöstä. Olin siellä yksin. Pelotti, säikyin ääniä joita siellä kuului, naksetta, narinaaym. Sydämeeni alkoi koskea, pelkäsin sydänkohtausta. Se oli suuri rakennus ja pelkäsin pimeitä tiloja ja en meinannut uskaltaa avata ovia. Joskus olin näkevinäni hahmoja kun käänsi päätä. Viimenen pisara oli kun meni takapihalle viemään roskia ja vilkaistessani rakennuksen suuntaan näin ikkunassa tumman varjon/hahmon, en uskaltanut mennä enää takaisin sisälle.

Vierailija
46/49 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pelkää ehkä, työ on fyysisesti raskasta ja likaista. Teen kesäpestiä eräällä liikuntaan liittyvällä klubilla ja voin sanoa, että ainoastaan maanantait ovat raskaita. Silloin on raivattava koko viikonlopun sotkut. Likaista ei ole edes miesten vessoissa. Lattioiden puunaus kerran viikossa yhdistelmäkoneella jännitti alkuun, en ollut aiemmin käyttänyt mokomaa härveliä, mutta koska kyseessä on uusi ja moderni kone, on homma toiminut hyvin alun pienen hapuilun jälkeen. Olen saanut asiakkailtakin kiitosta, että paikkaan on aina niin mukavaa tulla, kun on niin siistiä. Työaikani alkaa toki aamulla jo ennen viittä, mutta vastaavasti jää koko pitkä iltapäivä vapaaksi, kun olen kotona viimeistään puolilta päivin. Isoin miinus on palkka, se on oikeasti surkea. Jos saisin pari kolme euroa tunnissa enemmän, olisin jo tosi tyytyväinen. Mutta koskaan en ole kieltäytynyt rehellisestä työstä. Kotisiivouksia en tekisi koskaan. Niistä ei saa kuin paskat silmilleen. Mikään ei kelpaa. Eräs ystäväni teki kotisiivouksia opiskeluaikanaan ja totesi, ettei koskaan enää. Tuli kummasti motivaatiota opiskella ja valmistua.

Vierailija
47/49 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siksi, että opintotuki ei ollut riittävä elämiseen.

Opiskelin siis varsinaisesti akateemisen ammatin itselleni.

Kaippa ne syyt ihmisillä on, että se on tosi huonosti palkattua työtä. Paitsi metsäteollisuudessa. Paperiliittoon kuuluva siivooja saa meillä metsäteollisuudessa 3000 e/kk vaikka polttaa puolet työajastaan tupakkaa...

Whatt!?? En usko tuota :o

Vierailija
48/49 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ihan apinan hommaa. Pieni palkka, fyysistä eikä haasta älyllisesti. Ei kiitos

Vierailija
49/49 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi  jäädä käteen itseasiassa tukia vähemmän, koska usein ne työmatkatkin kustantavat jotain. Tuet ovat mitoitettuja sen mukaan, että jotenkin selviää, ei niillä kuuhun mennä. Eli pitäisi tehdä alipalkattua, fyysisesti kuormittavaa, likaista ja henkisesti puuduttavaa työtä ihan vaan työn ilosta? Olen itse näin tehnytkin, mutta enää enkä aioakaan ennen kuin palkkaus on kohdillaan. Ja kyllä, minulla on koulutus ja enin työkokemus aivan toisella alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi