Kaupunkilomalle 11kk ikäisen kanssa. Kantoreppu vai matkarattaat?
Eli olemme lähdössä kaupunkilomalle Amsterdaminn 11kk ikäisen lapsen kanssa, joka ei vielä osaa kävellä. Emme mista kantoreppua, emmekä matkarattaita ja nyt mietinkin että kummat pitäisi hankkia.. Viihtyykö tuon ikäinen enää kantorepussa kun ei ole siihen aiemmin totutellut ja pystyykö siinä nukkumaan päiväunia... Kantorepun kanssa olisi taas helpompaa esim. shoppailla, kuin rattaita työntäen.
Ja kummasta ostoksesta tulisi olemaan enemmän hyötyä matkan jälkeen? Meillä on Brion yhdistelmävaunut, mutta niitä en aio reissulle raahata.
Pirkko
Kommentit (47)
KAntoreppu selässä ei lapsi paina kyllä niin yhtään mitään muutamaan tuntiin....
siis ihan ilman mitään liinoja ja reppujakin. Meillä on ollut aina rattaat mukana. Pariisissa, Roomassa, Lontoossa... kentällä vein rattaat aina portille asti.
Siis se juuri on kunnon kantorepun (ergo / manduca) idea, että lapsi tulee niin lähelle ja mukautuvasti kantajan vartaloa vasten että lapsen paino ei tosiaankaan tullu juuri miltään lisäykseltä. Itse olen tehnyt pitkiä mäkisiä metsävaelluksia sekä hellesäässä kaupunkireissuja kantaen 15-kiloista kaksivuotiasta tuntikaupalla ja on tosiaan erittäin helppoa kantaa tuolla tavalla varmasti hiukan isompaakin lasta.
Pariisissa mun mielessä ainakin olisi ollut tosi vaikea liikkua rattailla, siellä metrossahan oli joka ikisessä välissä rappusia.
mutta älä osta Manducaa enää noin isolle! Suosittelisin Patapum-kantoreppua, siitä saa myös taaperomallin, huutiksesta edukkaasti käytettyjä.
Manduca on loistava vauvalle, mutta turhan kallis. Itse tykkäsin hurjasti tuosta Patapumista esikolla, ostettiin, kun poika oli vuoden. Vielä 2,5vuotiaana matkusti omassa selässäkin pitkiä matkoja epätasaisia maastoja, vaikken ole mikään huippu kuntoinen. Patapumissa säädöt ovat todella helpot ja yksinkertaiset, toisin kuin Manducassa (toki niitäkin oppii käytämään).
Mutta kokeilkaa ehdottomasti ennen reisuun lähtöä, jos lapsi ei ole tottunut matkustamaan "iholla" (esim aiemmin liinassa). Siskon tyttö ei suostunut yhtään olemaan missään kantovälineessa vuoden iässä, kun ei ollut tottunut, toisin kuin omani.
sitä jonkun suosittelemaa baby björn reppua! Ensinnäkään ei enää sovi noin isolle ja lisäksi siinä saa kantaa max 20 minuuttia kerrallaan, ihan turha tuollaiselle matkalle.
Meillä on Manduca käytössä yli 7 kiloisella, kevyt kantaa (repulla voi helposti kantaa 20 kiloistakin). Repun saa eteen tai selän puolelle, joten on kätevä käyttää.
Edulliset sateenvarjo-malliset rattaat voisin ottaa lisäksi mukaan.
rattaat, mm. easyjet. Monella kentällä on omia rattaita tavaroiden luovutuksen jälkeen saatavilla. Itsellä ollut reissussa halvat ja kevyet sateenvarjorattaat, jotka helppo saada kasaan, kevyet kantaa yksinään (liukuportaissa) tai lapsen kanssa (portaat) ja koska halvat niin voi tarvittaessa jättää vaikka matkasta pois.
kaikki lentoyhtiöt/kentät eivät salli rattaiden vientiä portille. Ja repussa paino ei todella tunnu miltään verrattuna käsinroikottamiseen...
täytty varmaan alkaa käymään salilla. Lapseni on pitkä eikä edes viihtynyt repussa. Rattaissa viihtyy hyvin. Olen aina saanut rattaat portille. Tosin matkustan reittilennoilla, jossa ei ehkä ole niin paljoa lapsia niin on helpompi olla joustava.
No kuule nimenomaan siksi se sun poika painoi kun ei ollut sitä reppua.... Aaaaauta armias onko joku ihan oikeasti noin vajaa.....
meillä oli reppu Pariisissa mukana kun olisi ollut kätevät, mutta en jaksanut kantaa eikä lapsi repussa viihtynyt. Sopiiko se sinulle, että vastaisuudessakin käytän rattaita ja jätän repun kotiin?
No kuule nimenomaan siksi se sun poika painoi kun ei ollut sitä reppua....
Aaaaauta armias onko joku ihan oikeasti noin vajaa.....