Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkiä toivotte lapsistanne?

Vierailija
05.01.2010 |

Nyt ei "kunhan on terve" ym vastauksia. Siis oletetaan, että lapsista tulee terveitä, tervepäisiä, fiksuja ym . Mutta pituus?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viehättävämmäksi, lapsuudesta asti oli niin että lyhyet tytöt oli muiden mielestä kauniimpia ja suositumpia. Olen 168cm ja kokenut itseni usein liian pitkäksi. Omat tyttöni ovat pienikokoisia ja siroja, ja minusta se on jotenkin niin ihanaa. Itselläni on ollut aina tosi norsu olo itsestäni, vaikka olenkin ollut hoikka.

mutta lapsistani tulee varmaan aika pieniä. Olen 152 cm ja mieheni on 165 senttinen lipputanko :)

Joten varmaan pojasta tulee alle 170cm, eikä tytöstä tule pitkää :(

Tuo surullinen hymiö oli vitsi, täällä niin vouhkataan pituudesta, ihan kuin olisi jokin oikea arvo. Pienenä ihmisenä olen joutunut kehittämään muita puoliani, että olen saanut asiat läpi ja "menestynyt" kyllä työelämässä ym.

Vierailija
42/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vamaan sopivan pituisia eli 175-190 cm. Tyttöjä meillä ei ole, mutta sellainen +/- 165 cm on oikein hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 175 cm. Molemmat ovat syntyneet keskosina, esikoinen on nyt jo ikäisekseen pitkä ja kuopus pätkä. :-D Joten jännä nähdä ja koroilla korjaa jo paljon.

Vierailija
44/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pituuden voi siis arvioida?

Poikani oli 5v. 118 cm? Osaako kukaan laskea?

Luultavasti tulee pitkä ja söpö mies=D

Vierailija
45/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kirjoitti 185 senttisestä keskimittaisena, kuulostaa kyllä minusta jo pitkähköltä.

Naisten keskipituus Suomessa lienee siinä 167 sentin paikkoilla?

Vierailija
46/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisi oikeastaan parempi mitata esim. työikäisten keskipituus tai vaikka 18 - 45 -vuotiaiden keskipituus ja katsoa, miten se oma pituus sinne sijoittuisi. Meidän ikäluokkamme ravinto on ollut monipuolisempaa ja porukkakin pidempää kuin esim. pula-aikoina kasvaneet.

Itse olen 179 cm ja tuntuu, että nykynuorissa on hirveästi TODELLA pitkiä ihmisiä.

Vierailija
47/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan sanoa että sotien jälkeiset sukupolvet ovat eläneet hyvällä ruualla, eli ruokaa on ollut riittävästi. Ehkä "ennen vanhaan" 180cm mies oli pitkä, mutta nykyään teini-ikäinen poikani ja 90% hänen kavereistaan ovat n.180cm tai pidempiä, pari poikkeusta on joukossa, ja hehän voivat vielä kasvaa kun ikää tulee... Niin, ja tämä varma havainto, itse olen 176cm pitkä ja noita paria lukuunottamatta kaikki pojan kaverit ovat itseäni pidempiä.

Vierailija
48/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 180 cm.

Isänsä on 184 cm, joten tämä toive saattaa toteutuakin :)

Vierailija
49/79 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä kun tässä myös on keskusteltu..

miehet - kaikki: 176,6 cm 15–25-vuotiaat: 180,2 cm

naiset - kaikki: 163,5 cm 15–25-vuotiaat: 168,7 cm

Vierailija
50/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän pettykö jos lapsi ei toivomalla kasva ;)

Vierailija
51/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pojasta vähintään 180cm, mieluummin yli 190cm.

Itse olen 175cm ja mies on 190cm ja kumpikin olemme mielestämme sopivan mittaisia.

Lapsemmekin ovat kohtuullisen pitkiä ikäisekseen, mutta naapurin lapsiin verrattuna hukkapätkiä ;D Tosin siellä vanhemmatkin on meitä pitempiä. Ja tuttavapiiriimme kuuluu muitakin meitä pitempiä pariskuntia eli emme edes tunne itseämme pitkiksi. Ja emme oli muuten isokokoisia eli romuluisia tms.

Vierailija
52/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä kun tässä myös on keskusteltu..

miehet - kaikki: 176,6 cm 15–25-vuotiaat: 180,2 cm

naiset - kaikki: 163,5 cm 15–25-vuotiaat: 168,7 cm

tuo keskipituus lähivuosina. Aika monella alle kaksikymppisellä kuitenkin on kasvu vielä kesken ja pituusero vanhoihin tappeihin on jo noin suuri. Taitaa naisillakin tuo 170cm piakkoin ylittyä.

Vierailija
53/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäähän pettykö jos lapsi ei toivomalla kasva ;)

Itselin silloin aikoinani toivoin, että pojasta tulisi aivokirurgi tai lakimies.

Tänään olen superonnellinen kunhan saa ammattikoulunsa kunnialla loppuun asti : )

Vierailija
54/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöstä noin 175cm ja pojasta 190cm. Mielestäni sen pituiset on kauniita ja komeita.

Itse olen 180 ja mies vähän lyhyempi. Miehellä vähän häiritsee olla lyhyempi osapuoli, itse olen omaan (ja hänenkin) pituuteen tyytyväinen.

Vierailija
55/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suoraan sanottuna olen pettynyt, jos pituus jää alle 180cm. Luulisin heistä tulevan noin 185-195 senttisiä. Ihannepituus miehelle mielestäni :)

Vierailija
56/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon minä mitä hyvänsä. Toivon kuitenkin että pituus olisi alle 180 cm, sen yli menee naisen elämä vähän hankalaksi.

Vierailija
57/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa, ja toivon heistä pitkiä. Pitkät ja raamikkaat & harteikkaat (ei laiheliinit) ovat mielestäni miehekkäitä ja komeita. Uskon myös, että miesten maailmassa isompikokoisilla on helpompaa ja pienikokoiset miehet joutuvat todistelemaan miehuuttaan ja kovuuttaan liikaa, pörhistelemään kuin kukot tunkiolla. Isommat saavat olla ehkä rauhemmassa?

Miehen hyvä pituus on mielestäni 180-200cm, mieluiten 185-193cm.

Tyttöjä meillä ei ole, mutta tyttöjen hyvä pituus on mielestäni 168-175cm.

Vierailija
58/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 173 ja mies 182. Omasta mielestäni ollaan hieman keskivertoa pidempiä, vaikka nykynuoret näyttävätkin ajavan jo ohi.

Tyttäremme on kuitenkin todella pieni ja siro, kasvuennuste nyt 158cm. Empä olisi ollenkaan pahoillani, jos tämä ennuste toteutuisi. Pienenä ja sirona oleminen tuntuisi itsestäkin ihan kivalta ajatukselta. Toisaalta olen kyllä viihtynyt tämän pituisenakin. Kaikki siis kasvuennusteen ja omien pituuksien välillä olisi mielestäni lapselle hyviä pituuksia. Yli- ja alimenevät aiheuttaisivat varmasti lapselle ongelmia.

Vierailija
59/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on ja ennustaisin että tulee 175cm, missin mittoihin siis :) Toivon siis tätä, vaikken hänestä missiä toivokaan!

Vierailija
60/79 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat pitkiä ja jos toivoa saa niin tuollaisia mittoja toivon:) Itse olen 170 ja mies 198 ja nämä pituudet ovat hyvät:) Pidän pitkistä ihmisistä, koska pituus oikein kannettuna tekee ihmisestä näyttävän. Myös lyhyehköt ja sirot naiset ovat kauniita, mutta välillä säälin miehiä, jotka ovat alle 170 cm... Tiedän, etteivät he sääliäni kaipaa ja ovat tosi miehiä siinä missä pidemmätkin, mutta pituus vain on miesten maailmassa paljon isompi juttu kuin naisten maailmassa. Lyhyet miehet joutuvat usein "kärsimään" pituudestaan ja tässä puhun nyt kokemuksesta, sillä minulla on useita lyhyitä miespuolisia ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi