Mitä uhrautumista tämä äitiys vielä vaatii?!
Tänäänkin oltiin luistelemassa. Pakkasta -12 ja sormet ja varpaat minulla niin jäässä, vaikka olinkin laittanut todella lämpimästi päälleni. Sidoin luistimet molemmille lapsille(kaksoset 5 v) ja värjöttelin tunnin ulkosalla, kun luistelivat.
Luistelu on juuri pahinta vanhemman kannalta, kun on vääntelehtivät lapset, kylmä ja luistelusuojatkin (kypärä sekä polvi-, ranne- ja kyynärpääsuojat) täytyy virittää. Tuntuu, että paljoa eivät ole edistyneet, vaikka luisteltu on jo viisi kertaa luistelukoulun lisäksi. Paljon vaivannäköä ja vielä meno-paluu kävellen/pulkkaillen kotiin yhteensä 2 km.
Oma mieliala matalalla, kun tekee tätä "pakosta", lasten vuoksi. Mieluummin olisin sisällä ja villasukat jalassa! Inhoan uhrautumista, mutta minkäs teet, kun täytyy tämäkin taito opettaa!
Kommentit (28)
ei ole olemassa jos hoitaa ehkäisyn kunnolla.
mennä lasten kans pihalle. väkisin itteni kyllä sinne laitan ja aika usein on ihan kärsimystä ensin pukea lapset, sitten tinttaillaan ties mistä.. ihan ok myöntää että näin on. Kyllä mä silti mun lapsia rakastan ja haluan niitä pihalle viedä kun tiedän että se tekee hyvää ja useimmiten nauttivat. Joskus siten annan ittelleni vapaata ja päätän että tänään vietetään kalsaripäivää. Senkin voi hyvällä omalla tunnolla tehdä kun ei tavaksi tule.
Eikä mitkään hanskat auta kun pitää luistimia laittaa ja muita suojia! sormikkaat ehkä pystyy pitämään, siis ehkä..
Minulla on nämä talviliikuntalajit ja liian vähäinen oma-aika.
Olen yrittänyt saada ulkopuolista lastenhoitoapua, mutta aina niiden kanssa on tullut joitain ongelmia. Meillä on myös 2 v lapsi ja nyt siis tämä vauva rv 9 tulossa.
ap
sun vaatetuksesta vielä: ne sukkahousut oli liikaa. eivät lämmitä materiaalina.
ei ole olemassa jos hoitaa ehkäisyn kunnolla.
olet hommannut vielä raskaaksi itsesi jos koet vain uhrautuvasi.
Ehkäisy on kultaseni keksitty. Kohta olisit päässyt jo lapsista eroon kun ovat jo 5 vuotiaita. Muutaman vuoden päästä olisivat tajunneet pysyä pois jaloistasi, että olisit saanut kaivella omaa napaasi.
Näin kävi kaverin tytöllekin. On nyt 13 ja ei paljon iltaisin kotona enää näy kun äitinsä aina on kitissyt, että ei saa olla lapsen takia koskaan rauhassa. Tyttö vetää kaksin käsin kaljaa jossai jengissä-.