Mitä uhrautumista tämä äitiys vielä vaatii?!
Tänäänkin oltiin luistelemassa. Pakkasta -12 ja sormet ja varpaat minulla niin jäässä, vaikka olinkin laittanut todella lämpimästi päälleni. Sidoin luistimet molemmille lapsille(kaksoset 5 v) ja värjöttelin tunnin ulkosalla, kun luistelivat.
Luistelu on juuri pahinta vanhemman kannalta, kun on vääntelehtivät lapset, kylmä ja luistelusuojatkin (kypärä sekä polvi-, ranne- ja kyynärpääsuojat) täytyy virittää. Tuntuu, että paljoa eivät ole edistyneet, vaikka luisteltu on jo viisi kertaa luistelukoulun lisäksi. Paljon vaivannäköä ja vielä meno-paluu kävellen/pulkkaillen kotiin yhteensä 2 km.
Oma mieliala matalalla, kun tekee tätä "pakosta", lasten vuoksi. Mieluummin olisin sisällä ja villasukat jalassa! Inhoan uhrautumista, mutta minkäs teet, kun täytyy tämäkin taito opettaa!
Kommentit (28)
Jos seksiä harrastetaan (oli mikä ehkäisykeino tahansa) niin ei voi tulla "yllättäen" raskaaksi. Siinä on aika selkeä syy-seuraus suhde. =D
Ja opetelkaa hyvät ihmiset pukeutumaan talvella. Yllättäen voi palella jos on liikaa sitä vaatetta päällä. Jos sulle tulee kuuma kun tulet ulkoa sisään niin on liikaa päällä. Kunnollisten toppahousujen alle ei tarvitse muuta kuin välikerraston.
"en luistele kun olen raskaana ja pelkään kaatumista" hohhoh.. Pulkkamäessä kuitenkin käyt? Ja siinähän ei voi käydä mitään..
Laiskalta kuulostat ja siksi selittelet.
myös miksi olet ryhtynyt tulevan suurperheen äidiksi, jos kerran lapset vaativat liikaa uhrauksia. Varmaan sen ekan vahingon (2v) jälkeen olisit voinut tehdä jotain tuon toisen välttämiseksi. Kaksoset (tai toinen niistä) lienee suunniteltu.
se on suurin uhraus mitä mulle tää äitiys on tuottanut
Mulla samat fiilikset... Joo, vois ottaa termariin hiukan "lämmikettä".
Pyrin kyllä viimeiseen asti välttämään ulkoilua näillä keleillä, kesin jotain tekemistä sisällä. Käyn lapsen kanssa kavereilla kylässä ja pyydän ystäviä meille. Piirretään, askarrellaan, leikitään yms sisällä, kesällä ollaan ulkona melkein koko ajan.
Ap, mulla oli tänään ihan samanlaiset tuntemukset. Samassa veneessä ollaan! Tsemppiä :)
Jos käyttää ehkäisyä ja tulee siitä huolimatta raskaaksi, kyllä sitä voi sanoa "yllätysraskaudeksi" erotuksena sellaiseen raskauteen, jota on suunniteltu ja tarkoituksella jätetty ehkäisy pois.
T: ohis
Siksi kivitetään. Ehkä ne lapset ei kitisi jos äiti kerrankin luistelisi heidän kanssaan eikä olisi kuin perseelle ammuttu karhu siellä jään reunalla.
Ohis. Käytettiin ehkäisyä, ei ollut suunniteltu raskaus ja silti en käytä termejä "yllätysraskaus", "vahinko" tms. If u like, kutsu saivartelijaksi, älä jeesustelijaksi.
Mikään ehkäisykeinohan ei ole 100% varma. Tämäkin ollut tiedossa jo useampia vuosia.
Ja saisinpa joskus lomaa tästä raatamisesta.
ap
Ja kannattaa muistaa se, että pukeutuminen on asenne kysymys...! Nyt ale-aikaan saat lämpimän toppapuvun +lämpimät kengät n. 100 eurolla, ja tuolla asulla menet vuosia eteenpäin...! Eli vuotta kohden ei maksa mitään.
Kannattaa ostaa kunnon varusteet, niin ulkona ei tule kylmä.
lämmintä. Sulle kahvia ja lapsille mehua. Et vaan osaa.
kuomat ja hirvennahkakintaat. Ei palele enää sormia ja varpaita.
angora-villa vatteet ja varsinkin sukat niin eipä enään palele!!!
Etenkin kengät on tärkeät, toppakengät tai huopikkaat on hyvät. Sellaiset, joissa on tilaa vielä villasukalle. Kunnon kintaat myös. Fleeceä alle.
Mikset itse luistele samalla?
alla oli sukkahousut, pitkät kalsarit ja polven yläpuolelle ulottuvat Ruskovillan villahousut! Hupullisen toppatakin alla oli pitkähihainen paita ja fleese. Talvikengissä alumiini/villa-lämpöpohjalliset, sukkahousut ja villasukat. Lisäksi villainen kaulaliina, villainen pipo ja kolmet käsineet päällekkäin.
Lasten ilo ei paljoa lämmittänyt, koska matkaan sisältyi ne lasten tavanomaiset valituksetkin. Lisäksi en ole saanut kunnolla omaa aikaa viiteen vuoteen! Vedän kaiken selkänahastani!
ap
Mutta ongelma sulla taitaa olla oikeasti. Masennusta?
Ja miksi niitä suojia tarvii niin kamalasti. Meillä on lapset opetelleet luistelemaan niin, että luistimet ja kypärät on olleet varusteina.
Ja miksi lapset ei kävele vaan vedät heidät pulkalla?
alla oli sukkahousut, pitkät kalsarit ja polven yläpuolelle ulottuvat Ruskovillan villahousut! Hupullisen toppatakin alla oli pitkähihainen paita ja fleese. Talvikengissä alumiini/villa-lämpöpohjalliset, sukkahousut ja villasukat. Lisäksi villainen kaulaliina, villainen pipo ja kolmet käsineet päällekkäin.
Lasten ilo ei paljoa lämmittänyt, koska matkaan sisältyi ne lasten tavanomaiset valituksetkin. Lisäksi en ole saanut kunnolla omaa aikaa viiteen vuoteen! Vedän kaiken selkänahastani!
ap
Luisteluvarusteet kulkevat pulkassa. Matkan varrella on pulkkamäki ja siellä aina pysähydytään laskemaan mäkeäkin. En luistele, koska olen raskaana ja pelkään kaatumista.
ap
Minäkin inhoan värjöttelyä, enkä tajua kuka hullu pitää luistelua niin tärkeänä taitona, että viitsii perskarvat huurussa kaatuilla ja kanniskella itkeviä ipanoita luistinradalla. Onneksi meillä on auto, ja lapsillakin polkupyörät, että päästään kulkemaan talvisaikaankin, vaikka vesistön ylityksissä luistelussa ehkä kriisitilanteessa saattaisi olla hyötyä. Tosin silloinkin mentäisiin jo Näsijärven ylityksen jälkeen varpaiden amputointiin, mutta tärkeintähän onkin että lapset saa luistella.