Mikä olisi hyvä unilääke?
Ei nukahtamislääke, vaan ihan unilääke. Sellainen, joka ei aiheuttaisi tokkuraa aamulla. En itselle, vaan miehelle tätä mietin, kun vuorotyön takia unirytmit on sekaisin ja yöputken jälkeen ei pääse normaaliin rytmiin ja aamuvuoroa pukkaa, eikä ukko nuku ollenkaan ja on väsynyt ja kiukkuinen ja koko perhe on varpaillaan.
Kommentit (54)
Edesmennyt veljeni käytti ja ajattelen, että oli myrkkyä...
höpön löpön...ei itellä ainakaan toimi noin hyvin! tenoxilla nukahtaa hetkeksi, parin tunnin kuluttua taas pyörii hereillä..kevyt uni sattaa tulla uudestaan hetkeksi tai olla tulematta. olen hyvin pettynyt tähän:( parin ayönä kokeillut myös circadin 2 mg: ei mitn apua...väsyttää ja pyörit unen rajamailla koko yön - nukahtamatta....
sillä uni pysyi vain 2 tuntia ja sitten heräsi. Sa onkin oikeiastaan nukahtamislääke.
Lopulta lääkäri uskoi, että tarvittiin unilääke joka vaikuttaa koko yön ja määräsi Insomin-nimistä lääkettä. Se on sopinut hyvin, toimii eikä ole aamulla tokkuraa.
No mitä unilääkkeitä itse oon testannut (monia!) niin kaikki kyllä aiheuttivat tokkuraisuutta ja muutenkin epämiellyttävää oloa ja tuntemuksia. Nyt oon sitten vähitellen vierottautumassa niistä. Tilalle melatoniinia, luontaistuotteita ja etenkin terveelliset elämäntavat. http://aluokanalennukset.blog.co.uk/2014/05/12/unilaeaekkeet-vs-luontaistuotteet-unettomuuden-hoidossa-18429168/
[quote author="Vierailija" time="05.01.2010 klo 17:47"]
Minulla ei melatoniini toiminut. Miksiköhän? Teen kanssa vuorotyötä.
[/quote]
ei toimi minullakaan, varsin isoillakaan annoksilla. teen myös vuorotyötä.
Omat kokemukset:
Ketipinor toimi ihan ok 1,5 vuotta, sitten alkoi aiheuttaa pahoja sydämen tykyttelyjä ja teki nukkumisen mahdottomaksi lopulta.
Olanzapiini toimii 20mg annoksella, mutta siitä on ihmeellisesti jumissa ja tunteeton kaikelle.
Levozin toimii 100-200mg annoksella, mutta siitä on aika pahasti jumissa aamulla.
Rentoutuisiko ukkosi piikkimatolla? Itselleni antaa syvän ja levollisen unen kun ennen nukkumaanmenoa köllöttää piikkimatolla 10-20 min. Testatkaa useampana peräkkäisenä iltana, parantaa unen laatua.
Kukka. Joku ihan indica. Ihan joskus pelottaa olla niin tieto pois koko yö. Kaveria siis.
Jokin bentsodiatsepiini - jos lääkärisi suostuu sellaisen kirjoittamaan... Bentsot eivät aiheuta sellaista tokkuraisuutta aamu(päivällä) kuin esimerkiksi masennuslääkkeet (Mirtazapin yms.) Melatoniinihan olisi ihanteellinen, mutta niille, joiden pimeähormonivarastot eivät ole vajaat, sillä ei isoillakaan annoksilla ole juurikaan vaikutusta.