Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi hyvä unilääke?

Vierailija
05.01.2010 |

Ei nukahtamislääke, vaan ihan unilääke. Sellainen, joka ei aiheuttaisi tokkuraa aamulla. En itselle, vaan miehelle tätä mietin, kun vuorotyön takia unirytmit on sekaisin ja yöputken jälkeen ei pääse normaaliin rytmiin ja aamuvuoroa pukkaa, eikä ukko nuku ollenkaan ja on väsynyt ja kiukkuinen ja koko perhe on varpaillaan.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin sairaanhoitajan työssä ja pääsin nopeasti takaisin kiinni normaalirytmiin.

Pidemmän päälle ei elämää kannata perustaa kuitenkaan unilääkkeiden varaan, niiden tarve kun tuuppaa kasvamaan käytön myötä.

Vierailija
22/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoo ny mitä lääkäri sanoo. Muuten kyllä vuorotyö sopii, mutta miehen luonnollinen rytmi on yökukku ja aamun nukku, joten aamuviideltä herääminen on tuskaa, kun ei saa unta yleensä ennen kahta yöllä. Joten mielestäni pari kertaa kuussa otettu unilääke rytmin kääntämiseen ei ole paha juttu. Parempi se on kuin että lapset pelkää pahantuulista isäänsä joka kiukkuaa unenpuutetta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt menee 4aamua, 4 iltaa ja 4yötä ja sitten 5vapaata. Öiden jälkeen jää yövuoro "päälle" ja kun aamut taas alkaa,ei nukkuminen onnistu.

Ap

Vierailija
24/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten luontaistuote ja reseptituote eroaa (molemmissa siis melatoniinia)

Molemmissa on melatoniinia 2mg, reseptilääkkeenä siis se Circadin. Eroa en ole käytössä huomannut muuten mutta aamuyöstä olen saattanut herätä luontaistuotetta otettuani, Circadin yleensä nukuttaa aamuun asti. Luotaistuotemelatoniinia saa 60 tablettia samalla hinnalla kuin Circadinia 20tbl.

Vierailija
25/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei muuta kuin apteekkiin!

Vierailija
26/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työt menee 4aamua, 4 iltaa ja 4yötä ja sitten 5vapaata. Öiden jälkeen jää yövuoro "päälle" ja kun aamut taas alkaa,ei nukkuminen onnistu.

Ap

Katsoin muuten tuota luontaistuotteen "mainosta" ja siinä sanotaankin näin: "Aikaerorasituksen helpottamisessa ja vuoro- työrasituksen aiheuttamassa univalverytmin häiriintymisessä melatoniinia on käytetty tuloksellisesti."

http://www.vitaravinne.com/epages/vitaravinne.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Sho…

Vierailija
27/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unenpuuteeseen. Nukahdan helposti mutta en pysy unessa. Xanor on bentso ja voi aiheuttaa riippuvuutta, joten varovainen täytyy olla. Tällä hetkellä olen raskaana ja en voi käyttää xanoria.

Vierailija
28/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on melatoniinia 2mg, reseptilääkkeenä siis se Circadin. Eroa en ole käytössä huomannut muuten mutta aamuyöstä olen saattanut herätä luontaistuotetta otettuani, Circadin yleensä nukuttaa aamuun asti. Luotaistuotemelatoniinia saa 60 tablettia samalla hinnalla kuin Circadinia 20tbl.

Unettomuus-sivuilta http://www.tietoaunettomuudesta.fi/melatoniini/ :

Melatoniinia saa apteekista reseptillä kahden tyyppisenä valmisteena, lyhytvaikutteisena ja pitkävaikutteisena. Lyhytvaikutteisen melatoniinivalmisteen pitoisuus veressä suurenee ja pienenee nopeasti, ja sitä käytetään lähinnä aikaerorasituksen hoidossa. Pitkävaikutteinen melatoniinivalmiste vapauttaa melatoniinia hitaasti ja pitää veren melatoniinimäärän riittävän suurena koko yön ajan. Pitkävaikutteinen melatoniinivalmiste jäljittelee elimistön omaa fysiologista melatoniinin eritystä.

Vierailija
29/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaa varmasti eikä aiheuta aamulla tokkuraa.Tosin pitkään ja säännöllisesti nautittuna aiheuttaa riippuvuuden.

Vierailija
30/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän sitä.

Vierailija
31/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole varsinainen nukahtamislääke, vaan anksiolyytti, eli ahdistuslääke, mutta toimii molemmissa.

Ei väsytä yhtään aamulla, jos ottaa vaan 1 tbl. Ja yksi riittää ainakin minulla hyvin. Mutta toisaalta, mulla ei ongelmana ole koskaan ollutkaan liian aikainen herääminen vaan se ettei uni tule.

Vierailija
32/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kamalan helppo sanoa päivätyöläisen, ettei kannata unilääkettä käyttää.

Alkaa olla aika vaarallista kun ei muista työmatkastaan mitään, miten on ajanut ja väsyttää aamulla niin, että meinaa oksentaa.

Jos aamuvuorot joka kolmas viikko, voi käyttää tenxia ihan hyvin ne 4 iltaa ja sitten taukoa pari viikkoa. Ei jää koukkuun.

Ja ei todellakaan tarvitse lääkärillä leikkiä hölmöä. Olen aina pyytänyt tenoxreseptin tyyliin "vuorotyön takia unirytmit sekaisin. Tarvitsen tenox 20mg reseptin 30 tai 60 kpl.". Aina on mukisematta tullut.

Vierailija
33/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tosiaan miehellä uniongelmat johtuu siitä, ettei voi nukkua aina oman luontaisen rytmin mukaan. Nukkuu todella hyvin, jos saa nukkua esim. 02-10 välisen ajan. Jolloin ei todellakaan tarvi minkäänlaista unilääkettä. Mutta kun pitäisikin nukkua aikavälillä 22-04, ei onnistu. Pelkään, että nukahtaa aamuvuoroon mennessään rattiin. On sanonut, että niin meinaa käydä joka aamu=(

Ap

Vierailija
34/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enempää, sillä tulee äkkiä pissahätä. Olut (miksei myös lasi viiniä tm.) aiheuttaa väsymystä.

Vierailija
35/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sekin vain auttaa torkahtamaan alle tunniksi ja sitten mies taas valvoo monta tuntia.

Ap

Vierailija
36/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrmäystipaksi sitä kadulla kutsutaan.

Vierailija
38/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta riippuvuutta ja tuo unen.

Vierailija
39/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuotekaupoistakin ainakin Sininen uni -nimellä.

Olen ostanut sitä Usasta ja ainakin Virosta saa yhdistettynä johonkin rohtoon. Uni tulee ja aamulla en ole tokkura.

Lue netistä melatoniinista. Suomessa saa reseptillä.

Vierailija
40/54 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei melatoniini toiminut. Miksiköhän? Teen kanssa vuorotyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän