Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Berliinistä hotelli aamiaisella vai ilman?

Vierailija
05.01.2010 |

Miten kannattaa tehdä? Hotellit ilman aamiaista on suht edullisia. Jos ottaa aamiaisen hinta nousee noin 100 €:lla. Onko keskustan alueella paljonkin aamiaispaikkoja ja paljonko niissä aamupala maksaa noin suunnilleen maksaa? Syökö 5-vee lapsi puoleen hintaan vai täydellä hinnalla?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää siitä että ekana pitää lähteä etsimään aamiaispaikkaa. En halua kuluttaa energiaa aamiaisen hankintaa. Eri asia hakea kotiin sämpylät leipomosta kuin mennä koko aamiainen syömään johonkin. Imbiksen nakkisämpylä ei innosta minuakaan. Meillä oli Berliinissä pieni vaatimaton huoneistohotelli (varasin suoraan netin kautta ilman välikäsiä). Oli hyvä perusaamiainen kuin kotona eikä ollut todellakaan kallis majoitus, vaikka sijaintikin oli loistava, ihan Kadewen takana.

Vierailija
2/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiaisella! Saksalainen hotelliaamiainen on aivan ihana! Makkaroita jos minkälaisia ja ihanaa vastapaistettua tuoretta leipää! Juuri olin Saksassa ennen Joulua ja nautin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi aamiaisesta. Toki se riippuu täysin hotellista ja sen laadusta.

Saksassa on paljon kahviloita, joissa tarjoillaan kunnoon aamiaista, joten sen takia ottaisin sen vaihtoehdon.

Vierailija
4/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan siitä syystä, ettei meidän perheessä juurikaan syödä aamulla. Ei kukaan meistä. Jos hotellissa (suurimassa osassa on) jääkaappi, niin sinne vaan jugurtti tai jotain. Kyllä sillä meidän perhe pärjää lounaaseen ongelmitta.

Vierailija
5/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan siitä syystä, ettei meidän perheessä juurikaan syödä aamulla. Ei kukaan meistä. Jos hotellissa (suurimassa osassa on) jääkaappi, niin sinne vaan jugurtti tai jotain. Kyllä sillä meidän perhe pärjää lounaaseen ongelmitta.

Me syödään niin myöhään illallinen, ettei kukaan syö aamupalaa. Vasta joskus 11:n aikaan alkaa lapsi (4 v.) puhumaan ruuasta, siihen mennessä on joku nakkikiska kyllä löytynyt.

Vierailija
6/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yötä, joten hotellin sijainnilla on sen puoleen merkitystä. Useimmissa hotelleissa joita mä olen katsellut ei ole aamiaisvaihtoehtoa ollenkaan myynnisssä ja jos on niin se on 13 - 17 € per naama aikuisilta (meitä on siis lähdössä 2 aikuista ja 1 lapsi). Jos hotellin hintaan on ujutettu aamiainen mukaan niin se tekee tuon 100 € lisää eikä hotelli ole sitä mitä me haluttaisiin.

Aamiainen sinsänsä hotellissa on ihanaa syödä varsinkin kun ei ole tarvinnut itse laittaa tikkuakaan ristiin, mutta tiedä sitten mitä tässä tekisi.

ap

Vierailija
7/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yötä, joten hotellin sijainnilla on sen puoleen merkitystä. Useimmissa hotelleissa joita mä olen katsellut ei ole aamiaisvaihtoehtoa ollenkaan myynnisssä ja jos on niin se on 13 - 17 € per naama aikuisilta (meitä on siis lähdössä 2 aikuista ja 1 lapsi). Jos hotellin hintaan on ujutettu aamiainen mukaan niin se tekee tuon 100 € lisää eikä hotelli ole sitä mitä me haluttaisiin.

Aamiainen sinsänsä hotellissa on ihanaa syödä varsinkin kun ei ole tarvinnut itse laittaa tikkuakaan ristiin, mutta tiedä sitten mitä tässä tekisi.

ap

Mittessä? Lännessä KaDeWen nurkilla? Vai missä? Berliini on sairaan iso kaupunki ja alueellisesti saattaa olla hyväkin kahvilavalikoima, tai sitten ei.

Vierailija
8/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan toistuvasti Berliinissä lasten kanssa ja nimenomaan lasten kanssa on hotelliaamiainen todella hyvä. Berliinihän on tunnettu kahvila-aamiaisistaan, mutta lasten kanssa se on hankalampaa - itse koen lasten kannalta parhaimmaksi sen, että aloittaa aamun hotellissa ja lähtee lapset ruokittuina liikenteeseen. Kahvila-aamiaiset tulevat aivan yhtä kalliiksi kuin hotelliaamiaisetkin. Ja varsinkin jos hotelli on hyvätasoinen niin aamiainen on todella runsas ja monipuolinen.

Vinkki: muutamissa nettivaraamoissa aamiainen kuuluu osassa hotelleita hintaa, kurkkaapa hotelliin.fi ja sunhotels.net (vai oliko sunhotels.fi). Noiden kautta olemme aina saaneet varattua berliinistä 5 tähden hotellin aamiaisineen ja huomattavasti halvemmalla kuin esim. booking.comista tai hotels.comista.

Hyvää matkaa, Berliini on mahtava lasten kanssa!

Vierailija
9/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös paikan päällä sitten ottaa sen.

Eli ei sun tarvi sitä nyt päättää.

Mun mielestä yleensä hotellin aamiaiset ovat tosi kalliita. Esim. Amsterdamissa se maksoi aikuiselta 22 € joulukuussa. Ja saman sitä syö aina, eli liian kallista mun mielestä.

Vierailija
10/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoillaan frustucken (aamiaista, sori väärin kirjotettu..)iltapäivään asti.

Tosiaan noin kovalla hintaerolla ottaisin hotellin ilman aamiaista.

Mäkin haluun berliiniin!

Vierailija
11/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat tottuneita matkaajia, eivätkä niin välitä ruuan päälle, kaikki käy. Eli meidän perheessä en ottaisi tuota aamiaista. Vaikuttaa hinnakkaalta. Meillä lapset selviäisivät hyvin imbissin sämpylällä. Se on lomaa, kotona sitten taas asiat on eri tavalla.

Vierailija
12/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ulkona" siis ihan paikallisetkin, joten en huolisi. Kahviloista jne. saa varmasti hyviä ja edullisia aamiaisia. 100 € on paljon rahaa. Saksassa on ylipäätään ruoka edullisempaa, joten tuolla rahalla syötte jo moneen kertaan.

Vierailija
13/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan lasten kanssa ulkomaille 3-5 kertaa vuodessa ja haluan aina kunnon hotelliaamiaisen - minulle aamiainen ei ole sämpylä kadunkulmassa =)

Nimenomaan lomaa minulle on se, että pääsee aamuisin valmiiseen pöytään, voi valita kymmenistä herkuista, juomat kannetaan eteen ja voit aamiaistaa rauhassa =)

Sen jälkeen voikin lähteä päivän rientoihin =)

Vierailija
14/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön mieluiten hotelliaamiaisen, koska silloin voi vielä palata aamiaisen jälkeen helpossti huoneeseen hetkeksi (esim. jos nähtävyydet aukeavat vaikka klo 10, niin aamiaisen voi syödä vaikka jo klo 7 ja palata sen jälkeen torkuille). Lisäksi hotelliaamiaisella jaksan pitkälle päivään, ei tarvitse heti olla etsimässä ruokapaikkaa.

Vierailija
16/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mövenpick-hotellin aamiainen on aivan mahtava! Suosittelen (ja hotellia muutenkin).

Vierailija
17/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mövenpick-hotellin aamiainen on aivan mahtava! Suosittelen (ja hotellia muutenkin).

Osaan kyllä linkittää hotellien kotisivut mutta en sitten viitsi niitä itse sen tarkemmin tutkailla. Mövenpickillä on tarjous jossa saa valita ottaako hotelliin saapuessaan korotetun huoneen vai aamiaisen... Ja mikä parasta niin tuossa ei näytä olevan ehtoja ollenkaan. 382 € ei taida olla ollenkaan paha hinta :D

Kiitos sulle että herättelit mut katsomaan Mövenpickiä tarkemmin!

Vierailija
18/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hotellin aamiaisista todellakaan kannata maksaa kahtakymppiä per syöjä, kuten eka kerrallla hölmöyksissämme teimme. Jos hotelli on jossain keskustan kaupunginosissa, aamiaiskahviloita löytyy ihan varmasti.

Vierailija
19/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama ongelma, hotelli Pariisissa ja aamupala 22 euroa per nuppi per päivä. Miehen kanssa mennään kahdestaan kolmeksi päiväksi eli 132 euroa tulisi laskua aamiaisesta. Mies aamunälkäinen eli ruokaa pitäisi olla pian herättyä. Kannattaako tässä hotellissa ottaa aamupalaa vai löytyykö vierestä muuta tarjontaa?

http://www.accorhotels.com/gb/hotel-7229-pullman-paris-tour-eiffel/inde…

Vierailija
20/32 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hotellin ravintolasta kun Eiffel on valaistu.

Melkein pystyi aistimaan Pariisin tunnelman vaikkei ole ikinä tullut siellä käytyä :D