Yli 40-vuotiaat, saatteko langan helposti neulansilmään?
Itse joudun monta kertaa yrittämään, kunnes lopulta menee.
Samoin olen huomannut, ettei kulmakarvojen nyppiminen ole enää helppoa.
Kommentit (7)
Minulla on pientä likinäköisyyttä ja isälläni (jolla oli sama vaiva) ikä muutti tilanteen niin, ettei enää tarvinnutkaan laseja...
että muutama päivä ennen 40-vuotisjuhliani oli pakko hommata "tiimari-lasit" just langan saamiseksi neulansilmään! Ennen ei ollut mitään ongelmia.
Mulla tosin ikää jo lähes 50, mutta tuossa neljänkympin hujakoilla alkoi olla ongelmia näön kanssa. Just tuo langan pujottaminen ja kulmakarvojen nyppiminen ei onnistunut ilman laseja. Nykyään tarvin lisäksi suurennuslasia, kun nypin kulmat. Tiimari-lasit hankin juuri 40-vuotiaana ja niillä pärjäsin viime kesään asti. Silloin sain lukulasit ihan omilla vahvuuksilla (n. +3) ja lisäksi monitehot, joissa on myös kauas katsottaessa plussaa. Kyllä maailma kirkastui.
ja hyvässä valossa ihan helposti. Mutta olen silti huomannut pientä lähinäön huonontumista kuitenkin.
Vaikea tottua siihen, että ilman laseja (olen likinäköinen) näen esim naamani virheet yms tarkemmin kuin lasien kanssa.
Pitäisikin kokeilla saanko langan neulansilmään helpommin ilman laseja.
vaikka mulla on moniteholasit olleet jo pari vuotta.
saa, ompelukoneestakin otettava neula irti, tiimarin lasit omille silmille ja sitten muutaman kerran jälkeen saattaa neulan silmään osua lanka. Näin.
Parsinneulaan kyllä menee ilman lasejakin - hih.
viime vuosina. Kaukonäkö hyvä.