Mitkä ominaisuudet ovat MUST-juttuja hoitolaukussa? Mikä taas turhaa?
Haluaisin hoitolaukun, jonka saa kiinni vaunuihin ja jossa on ainakin muutama lokero.
Mitä suosittelette?
Kommentit (29)
Mulla ei ole ollut kuin yksi hoitolaukku, mutta siihen olen ollut tosi tyytyväinen.
Säänkestävä materiaali on ollut hyvä. Muutama lokero sisäpuolella, sekä sivussa isohko lokero, johon saa esim. reseptit tai muuta ns. tärkeää paperia. Päätytaskut ovat olleet kivat. Sinne on saanut tungettua käsistään nopeasti vaikka hanskat, säilytettyä vesipulloa itselle tai vauvalle, possuflussa-aikaan pidin siellä käsidesiä.
Mulle hoitolaukku on ollut tosi hyvä olla olemassa. Se on pysynyt hyvin vaunujen aisassa kiinni, ei ole tarvinnut kanniskella erikseen olkalaukkua. Mulla on lisäksi tapana herkästi muuttaa suunnitelmia, joten kauppareissulta on voitu päätyä puoleksi päiväksi kyläilemään. On ollut kiva, kun aina voinut mennä ex-tempore, kun on ollut mukana pari vaihtovaippaa, harsoja, vaihtovaatteet ja vähän isompana evästä.
Tavaroiden tarpeeseen on varmaan vaikuttanut sekin, että vauvalla oli pienempänä tapana kakata monta kertaa päivässä ja välillä vielä selkäkakat, joten vaatteet saattoivat mennä vaihtoon lyhyelläkin kauppareissulla. Lisäksi tietenkin puklaili ja kiinteät aloitettuaan on ollut tosi sotkuinen syöjä, joten vaihtovaatetta on senkin vuoksi tarvittu. Lisäksi vielä allergikon kanssa ei voi luottaa, että saa sopivaa ruokaa mistään, joten ruoat pitää aina kantaa mukana.
No hoitolaukussa on hyvä olla sisällä vaippoja ja pyyhe/puhdistuspyyhkeitä, pieni peppurasva, varatutti, lelu tai pariki, sosepurkki/vesipullo jos sattuu käyttään, 1 body, 1 sukkahousut/potkarit, ja sukat. Mahdollisesti myös paksumpaa vaatetta näin talvella. Noilla nyt käy ainaki yhen reissun.
Turhaa on raahata monia ulkovaatteita mukana. Ja kynsisakset ja harjan voi jättää pois. Eli kaikkee ei tavi hoitopöydältä tyhjentää sinne laukkuun
Ja tosiaan hoitolaukkuna käy ihan mikä laukku vaan, jonne nuo tavarat mahtuu. Oli se reppu tai laukku, iso käsilaukku tai muu :D
Turhaa on katsoa vaunuihin sopivaa laukkua. Ei sitä kukaan huomaa mikä reuhka on mukana :) Vauva se on jota katsotaan, ja äiti miten se vauvaa hoitaa!
sitten siirryin isoon, tavalliseen kassiin. Pakkaan lasten tavarat mukaan mihin milloinkin. Mukavaa saada vaihtelua. Ja olen huomannut, että kun on useampi pieni lapsi, ei kaikki tavarat ja lelut edes mahdu hoitokassiin.....
Turhaa rahantuhlausta oli se ostos.
Itse käytin omaa entistä koululaukkuani. Ainut mitä pitäisin kätevänä, on se että laukussa on erillinen etutasku. Just mihin saa vaikka neuvolakortin tai muun pikkutavaran ilman että hukkuu laukkuun. Mun siinä entisessä koululaukussa oli taskuja ja lokeroita toisaalta ehkä vähän liikaakin...en ikinä muistanut mihin pistin mitäkin, etsimiseksi meni...kunnes lopulta lakkasin käyttämästä muita kuin etutaskua ja muut tavarat vaan itse laukku-osioon.
Aisaan kiinnittämistä en ole ikinä ymmärtänyt, en minä ainakaan halua siinä mitään roikkuvan, se jotenkin häiritsee kävellessä. Onhan vaunuissa aina alakori.. (ok, joillain se on vain avoin ritilä, siinä kai rapaantuu. Mutta meillä ihan suojaisa versio.)
vaipat, puhdistuspyyhkeet ja vaihtovaatteet, niillä pärjää hyvin.
Ja suosittelen :) Meillä kyllä kulkeekin kokoajan ihan mukavasti kamaa mukana. Kestää sään kun sään ja mukavasti taskuja ja lokeroita. On hoitoalusta ja pullotermari, tutille oma paikka jne.
laukulla/repulla ollaan pärjätty.
Mun mielestä on hyvä asia jos laukku on joko pestävissä ja/tai sen sisus on kosteussuojattua materiaalia. Laukussa kun joutuu välillä kuljettamaan pissaisia tai ruokatahraisia vaatteita.
Ulkomateriaalin olisi hyvä olla säänkestävää. Se rapaantuu herkästi.
Jos olet lokeroihminen, niin ne ovat käteviä. Itse olen enemmän sulloja, joten mulle ei ole lokeroista kamalasti hyötyä.
Vaunuihin saa melkein laukun kuin laukun kiinni niillä pikakiinnittimillä (siis sellaisilla millä kiipeilijät kiinnittävät tavaroita, myydään retkeilykaupoissa). Toisaalta joissain hoitolaukuissa on hihnassa nepparit.
Mun mielestä se Marimekon perusläppälaukku on itse asiassa ihan hyvä vaihtoehto.
Mulla itselläni on Storksakin Elizabeth, olisi voinut olla tummempi väri. Kaksi vuotta käytössä ja ihan hyvin pelittää edelleen.
http://www.storksak.co.uk/product.php?shopprodid=147
toimi yhdistettynä käsi- ja hoitolaukkuna. Kahta kassia en halunnut kuljettaa mukana. Ja tuossa Marikassissa on se hyvä puoli, että lasten kasvaessa sitä voi käyttää muutenkin, ja fiksun näköinen myös jos liikkeellä ilman rattaita.
Lisäksi sitä mieskin kehtaa kantaa mukanaan, nytkin isompien lasten kanssa reissateesa ja retkillä jos pitää olla mukana pillimehua, pikkuevästä, laastaria, nenäliinoja, kamera ym.