Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abc designin vaunut?

Vierailija
04.01.2010 |

Olen huomenna menossa hiukan vaunukauppoja kiertelemään ja haluaisinkin kokemuksia eri vaunuista, mutta etenki Abc designin kärryistä. Elämäni ensimmäiset vaunut tosiaan kyseessä ja Abc designin Pramy luxeja oon miettiny. Kovin tuntuu olevan vaan ihmisten kokemukset niistä kiven alla. Samoin kuin jälleenmyyjät. Nettikauppoja löytyy kyllä, mut haluaisin päästä ihan livenä niitä testaileen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Nyt on vaunut hankittu, abc:n vaunuja ei tosin tullut kun sattui löytymään emmaljungan viime vuoden malli melkein samaan hintaan. Edelleenkin oon sitä mieltä ettei abc:t millään lailla merkittävästi huonommilta vaikuta, mutta tällaset meille valikoitui. Toivottavasti ei tarvii katua.

Vierailija
2/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostimme nämä vaunut esikoisellemme. Kärryt olivat alussa aivan loistavat. Ja suosittelimmekin kyseisiä kärrejä tuttaville. Meillä sekä tuttavillamme samanlainen kokemus, yhden lapsen kestää, ei useampaa. Toiselle lapselle ostimme sitten 'huippu kärrit', emmaljungat (egge). Nämäkin kestivät vain yhden lapsen. Jopa olivat huonommat kuin nuo abc:t. Kolmannelle sitten ostimme briot (happy) ja aivan loistavat kärryt. Ainoa miinus on se, että ei ole kääntyviä etupyöriä. No toisiksi vaunuiksi ostimme i'coon (peak 4 air) vaunut. En ole ikinä tavannut näin hyviä vaunuja. Kestävät vaikka mitä (kokeiltu on, tai mieheni). Aateltiin ostaa i'coon kakkos vaunuiksi, mutta nyt briot ovat lähdössä pois vähäisen käytön takia. Eli i'coota suositelen, jos haluat hyvät kärryt joka paikkaan. Happyjä suosittelen, jos kaipaat sitä heittoaisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä nyt 5kk(vauva 5kk) ja aivan loistavat!Täytyy myöntää että itsellä oli hiukan ennakkoluuloja miten kestävät.Mutta en kyllä vaihtaisi mihinkään.

Ei kovin kalliit nuo ainakaan olleet, Hobby Hallista tilattiin.

Vierailija
4/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella ja hyvin menivät. Olivat aika pienikokoiset, joten koin ne näppäräksi kaupoissa jne. Tosin jäivätkin sitten pieneksi ehkä aikaisemmin kuin jotkut isommat ja kalliimmat. Mutta ihan hyvät peruskärryt.

Vierailija
5/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ovat käytössä jo toisella lapsella. Hyvin ovat kestäneet. Ne on kivat on ovat melko pienet ja näppärät vaunut. Suht helppo kasata ja rattaina menevät pitkään. Olen ollut tosi tyytyväinen!

Hobbyhallissa on ainankin, samoin törmäsin niihin jossain nettikaupassa, googlettamalla varmaan löytyy...

Vierailija
6/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä vauva on ihan hyvin mahtunut niissä nukkumaan varsinkin kun sen kantokassin ottaa pois, se on tosi ahdas...

Vierailija
7/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jousitus on susipaska verrattuna esim. emmaljungaan tai brioon. Eli maastossa melko raskaat... kaupungissa varmaan ihan ok...

Vierailija
8/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muihin vaihtaisi. Mahtuu nätiti autoon ja kauppaan. Helpot ja hyvät. Meillä myös kestänyt hyvin.

Vierailija
9/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oo ollu ongelmia työnnellä maastossakaan ABC:ita.Näppärästi menevät myös normaalin auton takaluukkuun(meillä ei siis farkkua tai tila-autoa).

Vierailija
10/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niitä, joilla ei ole hajuakaan paremmista.

Minulla ollut esikoisella ja toisella Emmaljungat, kolmannela ja neljännellä Briot. Kunnon, tukevat, kestävät, kevyet, ja luotettavat. Ja kalliit, huippukalliit itseasiassa ABC:n ja muihin KILIKALEIHIN verrattuna. Mutta laatua ei saa jos rattaat on pääosin muovia ja pehmeää metalliseosta halpiskankaista puhumattakaan..

Ja kyseiseen kilikaliaabeeseehen oon tutustunut ystäväni taloudessa, jossa hoidin perheen vaunuikäistä kuukauden kun ystäväni joutui sairaalaan ja leikkaukseen. Joten kokemusta valitettavasti on.

Eli jos ei ole varaa panostaa uusiin hyviin vaunuihin, suosittelen ostamaan mieluummin käytetyt laatuvaunut kuin samalla rahalla surkeat halpikset. Laatua kyllä osaa arvostaa, varsinkin kun pääsee joskus tutustumaan näihin heikompiin..

Mutta kuten alussa totesin, eivät taida kehujat tietää millaista on omistaa laadukkaampia, pitkäaikaisessa käytössä sen laatun todella huomaa.

Vierailija
11/11 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut käytössä -06 vuoden Pramy luxet, eli olivat käytössä sen reilu kolme vuotta, jolloin lähtivät seuraavalle vauvalle.Mielestäni hyvät perusvaunut, jos ei ole kovat vaatimukset.

Eli ovat näppärän kokoiset, koppaan mahtui niin talvi- kuin kesävauvakin sen tarvittavat 6kk syntymästä (pidempäänkin meni kun otti kopasta laidat pois).Olivat helpot kasata ja meni pieneen tilaan ja ovat kevyet.

Mutta miinusta antaisin jousituken löystymisestä hetken käytön jälkeen ja tavarakorin koosta, ei paljoa kauppareissulla voinut tavaraa ostella.Jousitus löystyi niin, että vaunut menettivät ryhtinsä.Kankaat olivat mielestäni hyvälaatuiset, eivät kylläkään kosteutta juuri kestäneet.Kauniit kuosit mielestäni.

Ja minulla löytyy myös kokemusta Emmaljungista, Brioista ja Gessleinin kolmepyöräisistä.Ei Abc:t paljoa näille häviä ja ovat mielestäni maailman tukevimmat vaunut, ei niitä ainakaan kaatuumaan saa, kun taas Emmaljungan vaunut olen meinannut juuri maastolenkillä kaataa.Emmaljungissa ja Brioissa vaan todella paljon parempi jousitus, eli ovat siinä määrin kevyemmät työtntää.Eivät menetä ryhtiään edes vuosien saatossa.

Mutta en lähtisi haukkumaan Abc:itä, mutta paljon työntävälle suosittelisin kyllä joitain toisia vaunuja.Muista myös se, että vaunuikä ei ole kovin pitkä, ja rinnalle yleensä ostetaan ne pienemmät ja näppärämmät rattaat, että tuleeko teille vaunuille kovaa käyttöä vai vain pientä ulkoilua?Emmaljungissa ainakin hyvä kori jos kaupassa käy vaunuilla.Mutta muuten tosi paljon kookkaammat ja kalliimmat.

Eli jos ei rahasta kiinni, niin kannattaahan sitä satsata esim.Emmaljungiin tai Brioihin tai vastaaviin.Vaikka eihän sekään varmaa ole, ettei pettymään tulisi.Minä tykkäsin meidän Pramy luxeista, mutta olivat ne hieman pettymys minulle, minä kun ulkoilen kovasti vaunuilla ja rattailla.Perusvaunuina ok.

Onnea vaunuviidakkoon!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä