Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä Facebook voi tietää?

Vierailija
04.01.2010 |

Facebook ehdottaa minulle välillä kaveriksi tyyppejä, joiden kanssa olen ollut samalla luokalla pari vuotta sitten. En ole kenekään kaveri edes siitä koulusta, enkä Facebookissa missään vaiheessa maininnut, että olen ollut kyseisessä koulussa. Häh?!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oletko lähettänyt hänelle sähköpostia? Oletko jossakin samassa ryhmässä?

Vierailija
2/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes facebookissa ja olen saanut sähköpostiini kutsun tulla jonkun kaveriksi. Tämä joku on ollut samalla luokalla kanssani vuonna marja ja EI ole lähettänyt minulle kutsua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen käy ja kenelle kirjoittelee... Miten muuten systeemi ymmärtäisi ehdotella että reconnect to Matti Meikäläinen.

Vierailija
4/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos sulla vaan on jonkun yhteystiedot tietyissä sovelluksissa ja olet fb:lle antanut luvan niin lähettelee ehdotuksia tutuillesi

Vierailija
5/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä joskus laittanut sinne jonkun sähköpostisi tiedot, ainakin yahoo on yhteistyössä Facebookin kanssa. Facebook saattaa ehdotella kavereiksesi ihmisiä, jotka joskus ovat lähettäneet sinulle sähköpostia tai joille sinä olet lähettänyt sähköpostia. Riittää, että olette olleet saman sähköpostin jakelulistalla.

Itse saan paljon näitä ehdotuksia täysin tuntemattomista ihmisistä joiden kanssa minulla ei ole yhtään yhteistä ystävää ja oletan, että aika moni on esim. huutonet-kauppakumppani, koska käytän huutonetissä yahoo-sähköpostiani.

Vierailija
6/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen käy ja kenelle kirjoittelee... Miten muuten systeemi ymmärtäisi ehdotella että reconnect to Matti Meikäläinen.

profiilia katsomassa niin fb voi alkaa ehdottelee mua sen kaveriks, vaikka meillä ei ole kaverin kaveria.

Vierailija
7/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

profiilia katsomassa niin fb voi alkaa ehdottelee mua sen kaveriks, vaikka meillä ei ole kaverin kaveria.

Vierailija
8/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä joskus laittanut sinne jonkun sähköpostisi tiedot, ainakin yahoo on yhteistyössä Facebookin kanssa. Facebook saattaa ehdotella kavereiksesi ihmisiä, jotka joskus ovat lähettäneet sinulle sähköpostia tai joille sinä olet lähettänyt sähköpostia. Riittää, että olette olleet saman sähköpostin jakelulistalla.

Itse saan paljon näitä ehdotuksia täysin tuntemattomista ihmisistä joiden kanssa minulla ei ole yhtään yhteistä ystävää ja oletan, että aika moni on esim. huutonet-kauppakumppani, koska käytän huutonetissä yahoo-sähköpostiani.

Sähköpostissani, jota käytän myös FB:ssä on muuten vielä yksi maili, joka on lähetetty kaikille silloisille luokkalaisilleni. Arvoitus selvisi :)

ap

Vierailija
9/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki myös niitä, joiden kanssa on yhteisiä ystäviä, mutta ainakin kolme kertaa ehdotuksissa on ollut sellaisia joiden kanssa ei ole yhtään yhteistä ystävää.

Vierailija
10/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki myös niitä, joiden kanssa on yhteisiä ystäviä, mutta ainakin kolme kertaa ehdotuksissa on ollut sellaisia joiden kanssa ei ole yhtään yhteistä ystävää.

joilla ei ole yhtään tai vaan vähän kavereita :D

Vierailija
11/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista ehdotuksista on yhteisten kavereittenne tekemiä - uusille FB-ihmisille pystyy tekemään kaveriehdotuksia omalta kaverilistalta, ehkä joku sun toinen kaverisi on sinua heille (vanhoille koulukavereillesi) ehdotellut kaveriksi.

Tai sitten teillä on yhteisiä kavereita, koska myös sen pohjalta ehdotuksia tehdään.

Kaveriehdotuksia EI tule sen mukaan, kuka on käynyt profiilissasi, eikä asialla ole mailiosoitteesi kanssa mitään tekemistä myöskään. Ehdotukset = kaverinkavereita tai sellaisia, joita joku on sun kaveriksi ehdottanut.

Vierailija
12/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mullekin tulee ventovierailta kaveripyyntöjä, mutta kaveriEHDOTUS on eri asia ja niitä ovat vain kaverien kaverit tai yhteiset tutut, jotka ovat ehdottaneet erikseen, että tekin voisitte olla kavereita.

FB ei tee itsestään kaveripyyntöjä ;)

Vierailija
13/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mullekin tulee ventovierailta kaveripyyntöjä, mutta kaveriEHDOTUS on eri asia ja niitä ovat vain kaverien kaverit tai yhteiset tutut, jotka ovat ehdottaneet erikseen, että tekin voisitte olla kavereita. FB ei tee itsestään kaveripyyntöjä ;)

joiden kanssa ei ole yhteisiä ystäviä. Mm. paria nuoruudenaikaista poikaystävää.

Vierailija
14/14 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehdottelee kavereiien kavereita, ja eritoten jos monet sun kavereista on jonkun kaveri, se ehdottaa sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä