onko mun 4-vuotias häiriintynyt vai puhuuko muut tälläisiä...
"mä ammun konarilla meiän talon"
"jos sä käsket mut nukkuun, mä ammun mun sänkyä singolla"
"älä koskaan enää katso mua silmiin tai mä huitasen"
Eilen sanoi isälle jopa tappavansa isän, mutta keskustelun jälkeen itki kovasti ja sanoi ettei oikeasti tee niin. On oikeasti kiltti ja hoivaava isoveli pikkusiskolle, jääräpää mutta ei paha, paitsi puheissaan... Ja isoveli on koulussa, sieltä nää jutu on opittu..
Kommentit (25)
Munkin pojalla se on ollut, vaikka onkin tosi inhottava kuulla noita juttuja ja lisäksi niillä saa äidin suuttumaan ja sekös vasta kivaa on.
Oneeksi menee ajan kanssa ohi.
ja meillä poliisit ampuu kaikki pistoolilla (tarhasta tullut juttu), jos pyydän siivoamaan huoneen ja poikaa ei huvita niin sieltä tulee just tuollaisella uhoäänellä, että potkin tämän sängyn palasiksi tai jotain muuta vastaavaa. Eli joo, sama uho täälläkin.
Entä onko se vielä suloista kun ekaluokkalainen poika sanoo luokkakaverilleen, että haluaisi ampua aivot tohjoksi?
joilla on tämä hirveä uhmavaihe.
kaikilla normaali terve uhmavaihe vaikkei ole yksikään ollut päivääkään tarhassa! Ei siis liity siihen! Toki kaikilla ollut paljon kavereita ihan pienestä pitäen, mikä myös normaalia!
Neuvolassa puhuttu siis kahdeksan kertaa samat tarinat ja jos ei olis ollut tätä uhmavaihetta niin olisin TOSI huolissani. Ne joilla sitä ei ole niin on varmaan ne tulevaisuuden häiriköt ja mahdolliset kouluampujat!
samanlaisia puheita, mutta lisäksi sanoo tappavansa itsensä. Se tuntuu pahalta, vaikka puhe tulee 4 vuotiaalta.
ja sanoi että olen hänen rakas kultansa, koska pesin kakalla käynnin jälkeen pepun. Mutta ennen vessaan menoa huusi mulle tuon älä koskaan enää katso mua silmiin jutun.. Hieman vaihtelee..
jahas ja nyt taas huutaa pikkusikolle ettei enää koskaan leiki sen kanssa.. huoh..
ap
mutta mistä moisia oppinut, tv:stäkö? Ehkä kannattaa seurata mitä katsoo ja poistaa "väkivaltaisimmat" ohjelmat.
Leikkivät yhdessä legoilla, ja ukot ampuu pahiksia konareilla ja rakentavat esteratoja joissa ukot räjäyttää seiniä singoilla. Isoveljellä nää jutut alkoivasta eskarissa, pikkuveli tempautui hyvän ja pahan taisteluun jo 3-vuotiaana.. :(
ap
en pitäisi mitenkään vaarallisena. Kyllähän jotkut viisaat (olikohan Jari Sinkkonen) sanovat, että poikien tulee saada leikkiä rajuja leikkejä, ja purkaa näin aggressioita. Toisaalta nelivuotias on vielä niin pieni, että hänelle on hyvä selittää ( ja isoveljellekin)miten todellisuudessa tapahtuu. Ja ettei ole normaalia elämää räjäyttää seiniä singoilla. Jos hän uhkaa huitaisemisella, sanot ettei äitiä uhkailla.
leikissä tuo on ok, vaikka minusta epämiellyttävää. Mutta se pitää opettaa, että muille ei puhuta noin!
eli siis esineiden tuhoamisuhoamisjutut olen antanut olla, mutta jos on uhkaillut elollisia esim tukistamisella, sen olen lujasti kieltänyt. Ja uskoo kyllä, seuraavan kertaan asti..
ap
mutta ei tuo kovin mukavalta kuulosta. Mitä jos puhuisit isoveljen kanssa asiasta.. ettei hän opettaisi 4-vuotiaalle tuollaista kielenkäyttöä? Ei vanhemmille puhuta noin epäkunnioittavasti.
pikkuinen on siinä "talonkaatoiässä".Kuvittelee pystyvänsä mihin vaan vaikka onkin vielä pieni. Kuolemajutut ja Jumala-jutut kiinnostaa ja varmaan testailee myös, mitä saa sanoa. Isoveikalle voi tietty sanoa, ettei opettaisi pienelle noita omia juttujaan!
mutta ei tuo kovin mukavalta kuulosta. Mitä jos puhuisit isoveljen kanssa asiasta.. ettei hän opettaisi 4-vuotiaalle tuollaista kielenkäyttöä? Ei vanhemmille puhuta noin epäkunnioittavasti.
ei pahalla
Ei tosin isoveljeä (vaan isosisko), joten konseptit kuten "sinko" ei ole vielä hallussa. Mutta paljon väkivaltaisia ideoita on pojalla puheissa. Oikeasti myös hellä ja rakastava isoveli (suurimman osan aikaa), ja muutenkin herkkä poika.
ei pahalla
Tuo 1v taitaa olla esikoinen?
ja niin isoa miestä,että :).
Aikoo possauttaa kaikki ilmaan ja samantien sanoo "äiti,mä rakastan sua ihan hirveän paljon " ja rutistaa niin lujaa kuin vaan pystyy :).
Niin suloinen ja ei ole aina helppoa kun tunteet vaihtelee sekunneissa raivosta hellyyteen :).
Ihan normaalina olen lastani pitänyt ;) ja niin neuvolassakin pidetään,kun kerroin pojastani 5 v neuvolassa.Kuuluu ikään...ja sanottiin,että sitten pitää huolestua,jos lapsi nössöttää sohvalla eikä mikään kiinnosta.Että terve lapsi leikkii ja riehuakin saa :).