Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko tämä teidän perheessä sietämätön rahatilanne?

Vierailija
04.01.2010 |

Laskin, että meillä jää kaikkien pakollisten menojen (sisältää mm.ruoan, matkaliput, tv-luvan, lainanmaksut...)jälkeen noin 300 euroa "löysää rahaa".

Eli mietiskelen, pärjätäänkö ettei nuorimman tarvitsisi mennä hoitoon alle kolmevuotiaana.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta summasta maksetaan ruuat, lääkkeet, matkakulut, vaatteet, huvittelut ym pakolliset äkilliset menot.

Äiti ja 2 lasta. Ja oli vähän pakko laittaa 1,5v pväkotiin jotta jää edes tuon vertaa ELÄMISEEN, kotihoidontuella oltaisiin oltu miinuksella tuo 300e..

AIka huikea summa teillä tuo, jos 300e jää YLIMÄÄRÄISTÄ, toisilla tuo 300e jää elämiseen.

Vierailija
22/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä apteekkiin menee paljoa perusterveellä. meilläkin menee ehkä 20 euroa/vuosi, tuskin sitäkään. Pari buranapakettia vuodessa, nekin ostan halpisversioina, maksaa ehkä 4 euroa yhteensä. Raskaustestejä en tod mistään apteekista osta, tilaan nettikaupasta, nytkin sain 5 kpl eurolla. perusvoiteet tulee apteekista ostettua, niitä menee ehkä pari tuubia vuodessa.

menee kyllä rahaa, etenkin kesällä, koska täällä urheillaan: särkylääkettä paketti kuussa kesät talvet, urheiluteippiä (6e/rulla) rulla pari kuussa, ideaalisidettä ja liimasidettä, kesällä kortisonia itikoille ja ehkä zyrtec, jos kaupungista poistutaan, monivitamiinit (välttämättömät, jos juoksee paljon). Apteekkiin menee helposti rahaa, vaikka olisi perusterve, eikä yhdelläkään taloudessa ollut ikinä korvatulehdusta, angiinaa tai muuta ja sairastaisi muutenkin harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää tuolla summalla!! Meillä on 6 henkinen perhe ja ihan kädestä suuhun mennään. Itse olen kotona!! Mielestäni kaikkea ei voi rahassa mitata!! Meillä ei ole kaikki viimisen muodin mukaisia, mutta kuitenkin kaikilla lapsilla on siistit vaatteet, meillä on oma talo ja autokin käytössä. Jos tulee jotain yllättävää eteen, niin kaikista on tähän mennessäkin selvitty ja ihan varmasti selvitään tulevaisuudessakin!! Mä oon mieluummin kotosalla lasten kanssa ja jätämme ulkomaan reissut väliin. Mutta jokainenhan tekee asiat tavallaan!!

Vierailija
24/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää pakollisten menojen jälkeen vielä hiukan ylimääräistäkin?

Vierailija
25/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tuleekin pakollisiin menoihin: asuminen, ruoka ja muut päivittäistavarat, matkat, bensat. Jos meillä jäisi 300 euroa "ylimääräistä", se olisi ruhtinaallista! t. Neljän äiti

Vierailija
26/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ei jää edes tuota laskujen ja ruuan jälkeen.kaikki mitä jää laskujem jälkeen menee ruokaan.

Vierailija
27/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille ei jää edes tuota laskujen ja ruuan jälkeen.kaikki mitä jää laskujem jälkeen menee ruokaan.

samoin ja olemme umpikin töissä..

Vierailija
28/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt tosiaan, mitä kaikkea olette jo ruuan ja asumiskulujen lisäksi laskeneet...

- vakuutukset?

- apteekkikulut (yllätyin kerran, että apteekkiinkin menee ns. perusterveellä perheellä aika säännöllisesti rahaa)

- autokulut... onko teillä auto? Meillä 2 autoa nielee kuussa (laina, bensa, vakuutukset) n. 1000-1200e

- perussälä, jota koko ajan menee (pattereita, lamppuja, työkaluja...) ?

- huonekaluhankinnat, vaatehankinnat, harrastuskulut?

300e / kk on todella pieni raha per kk elämiseen. Siitä ette saa mitään säästöön ja ns. yksikin isompi katastrofi kun jääkaappi hajoaa, sähkön tasauslasku (asutteko okt?) tulee tai halutaan ostaa jouluna joululahjoja tai käydä kesällä huvipuistossa kaataa talouden.

Mutta, jos olette kovin pihiä luonnetta niin en epäile hetkeäkään, etteikö tuolla rahalla eläisi. Kysehän on vain siitä, millaista elämää haluaa.

Vierailija
29/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kuitenkin lyhyestä ajasta, maks vuosi tai kaksi. Kyllähän nyt sen ajan pärjää helposti pienelläkin summalla ja tuon parin vuoden aikana tuskin tarvitsee uusia kaikkia kodinkoneita, matkustella kalliisti jne.

Itse pärjäisin loistavasti, kun tietäisin, että tilanne on väliaikainen.

Vierailija
30/51 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä saa ylimääräisiä tuloja,kun vähän avaa suutaan.

Mä myyn tällä hetkellä kahden tutun tavaroita huuto.netissä ja saan 50 % tuotosta itselleni. Omia myyn kanssa, niissä käy tietty huonommin kauppa.

Saamalla tulolla mä ostan meidän ruuat, olen tehnyt näin syyskuusta asti, posti saa rahaa, tutut tilaa kaappeihin ja ostajatkin ovat tyytyväisiä.

Käytiin just tutulla kylässä, meillä on tälläinen ns hiljainen sopimus, vien kakun mukanani ja saan kassillisen vaatteita. Nyt saatiin kypäräpipo, kevätpuku ja paljon kesävaatteita. En edes muista milloin olen viimeksi ostanut pojalleni vaatteita, kun aina saadaan.

Olen kondiittori ja heillä on tänään tulossa vieraita, kaikki oltiin tyytyväisiä.

Mun runsas n 400 euroa mitä saan kuussa käteen, menee suoraan tilille ja en ole joutunut sitä vielä kertaakaan nostaa, koska kaikki omat menoni maksan huutiksen tuotoilla. Mulla ei juuri mitään menoja ole, ainoastaan ruokahuolto on mun vastuulla, kerhokuvaukset maksoin ja muutaman joululahjan ostin.

Mies maksaa vuokran ja sähkölaskut etc muut laskut ja ne rahat menee aina lailla kokonaan. Mutta mun tulot ja lapsilisät ollaan lähes koko syksynä voitu laittaa säästöön. Keväällä tulee taas miehellä pakkolomia, joten silloin niihin varmaan kosketaan, lisäksi tähän mennessä olen paljon käyttänyt ruokaa, mitä löytyy kaapista. Nyt alkaa kaapin jemmavarastot olee tyhjiä, ehkä vielä tammikuu pärjätään, mutta keväällä ruokarahaa menee ehkä enemmän. Mutta minulle olisi muitakin ns asiakkaita tulossa, eli jos otan kolmannen ihmisen, kenen tavaroita myyn huutiksessa, varmaan erotus tulisi siinä.

Teen huutista vaan sen verran että joka toinen sunnuntai yhdessä kuvataan tuotteet ja sitten vain silloin kun ollaan sisällä ja poika ottaa päiväunia, sinä aikana niitä lisäilen. Eli 1 asiakas lisää tarkittaa siihen pitää myös käyttää enemmän aikaa. Mutta pääasia on että selvitään.

Vierailija
31/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäis varmaan ihan mukavasti säästöön, mutta mies pistää jokaisen ylimääräisen killingin nettipokeriin ja eikä aina ees ylimääräisiä, vaan ottaa tekstivippejä ja muutakin lainaa pelaamista varten. Laskeskelin, että pärjäisin paremmin yksinhuoltajana.

t. peliriippuvaisen vaimo, 4 pientä lasta

Vierailija
32/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sattuu pakollisten kulujen lisäksi hajoamaan jokin kallis osa työvehkeistä, niin siinä se sitten kusisi.

Vierailija
33/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen kyllä että häivyt mäkeen tosta liitosta. Ikävä kyllä sulla taitaisi tosiaan olla helpompaa ilman ukkoa.

Vierailija
34/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein saadaan säästöön se 300€ ja toisinaan taas tuhlaataan kaikenlaiseen sälään. Jonkin verran on säästötilillä joten ei tarvi ihan kädestä suuhun olla.

Vierailija
35/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli, niin kyllä varmasti pärjäätte.

Meillä elelty viime kuukaudet yhden ihmisen palkalla, ja huomattu miten paljon vähemmällä sitä pärjää. Jää toki kotiin vaavin kans.

Vierailija
36/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti pärjää sitä saa ylimääräisiä tuloja,kun vähän avaa suutaan.

varakkaita ja tavaralle persoja tuttuja. Koska sitähän nuo helpot tulosi edellyttävät.

Ainakin meillä ihmisiltä löytyy lähinnä kirjoja ja levyjä, muuten turhaa ja ilmeisen kallista roinaa ei juuri ole. Ihmiset ostavat kaliita asioita, mutta harkitusti ja kestävää. Halvempi kiertää ilman maksua.

Lastenvaatteet/vaatteet/lelut/kulutustavarat jne. kiertävät siis jo valmiiksi lainoina ja lahjoituksina kaverilta toiselle, ystäviähän tässä ollaan eikä kenellekään ole rahasta pulaa. Kesällä saatetaan tyhjentää kaappeja yhteisellä kirpparipyödällä.

Eli tuo on aika suhteellinen käsite tuo helpot tulot suutaan avaamalla.

Vierailija
37/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni muutama vuosi takaperin apteekkiin joka kuukausi 20€ rasvaan (lääkärin määräämä) +toiseen rasvaan ehkä n. 5€/kk, e-pillereihin n.10€/kk ja tuohon päälle ehkä joku antibioottikuuri tai hiivatulehduslääke, tai raskaustesti tmv. niin aikalailla 50€/kk meni apteekkiin jos jakaa apteekkimenot tasaisesti koko vuodelle. Eli yht. n.600€/vuodessa.

Vierailija
38/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jää mitään säästöön, vaikka molemmat töissä. Miehellä nyt niin huono työtilanne (yrittäjä). Meillä onkin nytkin tilit miinuksilla, koska joulun takia tuli hieman ylimääräisiä menoja. Ehkä parikyteuroa kuussa saadaan miinuksia tasoitettua kun ei ostetaan yhtään mitään mitä ei ole ihan pakko.

Vierailija
39/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosteusvoiteet (menee paljon), allergialääkkeet, flunssa-aikoina nuhasuihkeita, kipulääkkeitä (jokaiselle erilaista...), maitohappobakteereja, e-pillerit, kortisonia, hiivan estoon maitohappoa emätinkapseleina, apteekin pesuneste (eucerin), aikuisille monivitamiineja ja yhdelle perheessä kalkkivalmistetta, ...

Onneksi ei ole tarvittu vielä täi- tai kihomatokuureja!

Vierailija
40/51 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- apteekkikulut (yllätyin kerran, että apteekkiinkin menee ns. perusterveellä perheellä aika säännöllisesti rahaa)