Kun alan saamaan muutaman kuukauden päästä kotihoidontukea
Minulle jää vuokran jälkeen vähän yli 200 kotihoidontuesta. Olen yksinhuoltaja ja minulla on kaksi lasta. Joudunko siis sossun tuille myös?
Kommentit (24)
-tehdään luuserimiehelle pari lasta ja heittäydytään sos. tuille =) Noin toimii Oikea Palstamamma! Ja epäilen, ettei sulla ole koulutusta saati työpaikkaa...sopii niin hyvin tuohon kuvioon.Huoltosuhde on nyt jo perseestä, ja näitä hyysätään!
Ihania stereotypioita.
Itse tulevana yh:na (akateeminen ammatti, vakityöpaikka, itseni työllä elättänyt opiskeluajoista asti) aion takuulla hyvällä omalla tunnolla ottaa vastaan muutamilta kuukausilta sossun rahaa ollakseni lapsen kanssa äitiysloman jälkeen kotona koska pidän sitä lapsen kehityksen kannalta tärkeänä. Säästänyt olen raskauden alusta asti mutta nyt kun päälle pamahti yllättäen iso autoremontti niin parin kuukauden ajalta saatan joutua sossun luukulle. Enkä koe itseäni luuseriksi, oman osani veroja olen ehtinyt tässä maassa pulittaa, päivääkään en ole työttömänä ollut enkä muutenkaan isommin etuuksia käyttänyt.
Ap:lla kyllä kurja tilanne, ja asunto tosiaan kuulostaa hirmu kalliilta. Vaikka itsellä on suku ja ystävät pk-seudulla, en näe siellä asumista itselle mahdollisena juuri siitä syystä että asunnot on niin kalliita, joten asuinpaikkakin on sitten valittu osittain kustannussyistä. Ja tietysti kalliita asuntoja on muuallakin kuin pk-seudulla, en tietysti tiedä asuuko ap juuri siellä.
ja ensimmäinen siirto tässä taitaakin olla asunnon vaihto!
töihin meno.JOKAISELLA on oikeus hoitaa lastaan kotona 3 vuotiaaksi asti.Toimeentulotuki on tarkoitettu juuriv tällaisiin tilanteisiin, joten hakemaan sitä mars!Ja vuokra on meilläkin tuota luokkaa. ihan normaali vuokra täälläpäin missä me asumme, kaupungin vuokra-asunnossa.Elämiseenne pitää jäädä sulle 400, lapsille hieman yli 200 per lapsi, joten saat kyllä toim. tulotukea.
ei meillekään makseta mitään ylimääräistä, ehkä johtuu siitä että en osaa vaatia niinkuin sossun eläteiksi syntyneet.
aikaisemmin sanoikin, se vain tuli ilmi vähän liian myöhään. Miehen suku on samaa mallia. Ehkä toi yöihin meno kuulostaakin ihan järkevältä ratkaisulta joksikin aikaa. Pitää asiaa miettiä ja ehkä laittaa pph lle hakemus. Harmittaa vaan kun tämän lapsen kohdalla olisin toivonut että olisin ollut kotona pidempään. Ensimmäisen kohdalla olin tyhmä ja laitoin hoitoon jo 1-vuotiaana, silloin oli pääkopasta kyse, ei rahasta. ap