Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhempien välinpitämättömyys Sellon ampumatapauksen johdosta

Vierailija
03.01.2010 |

Olen viime päivät miettinyt kovasti Sellon ampumatapausta, joka kosketti minua aika läheltä. Asumme parin kilometrin päässä Sellosta ja asioimme siellä usein koko perhe. Uudenvuoden aattona menin klo 10:30 bussilla Sellon päätepysäkille ja vaihdoin siellä toiseen bussiin lähteäkseni Matinkylään hoitamaan yhtä asiaa. Mieheni oli töissä ja teini-ikäiset lapsemme kotona.Ihmettelin kovasti hälytysajoneuvoja, mutta en nähnyt ainoatakaan poliisia,palomiehiä ja sairaankuljettajia kylläkin. Odottelin muiden kanssa Matinkylän bussia ja se lähtikin ihan aikataulussa klo 10:40. Kukaan ei tiennyt silloin, mitä oli tapahtunut. Äitini, joka asuu satojen kilometrien päässä, soitti minulle n. 11:50 ja kertoi kuulleensa Sellon ampumisista radiosta. Hän oli tietysti hädissään perheemme puolesta ja rauhoittelin häntä parhaani mukaan. Itse pelästyin vasta myöhemmin kun sain tarkempaa tietoa asiasta.

Mieltäni vaivaa, etteivät appivanhempani ole mitenkään ottaneet yhteyttä ja kysyneet perheemme vointia. Luulisi, että heilläkin olisi ollut huoli meistä. Meillä on ihan hyvät välit, mutta nämä tunnepuolen asiat ontuu pahasti heidän taholtaan. Kun isäni kuoli 15 vuotta sitten, he osittivat osanottonsa vasta hautajaisissa kättelemällä, ei muuten. Se loukkasi minua kovin, samoin, ettei meidän kuulumisiamme nyt kysytä. Ajattelevat kai, ettei mitään hätää, kun kaikki surmansa saaneet olivat Prisman henkilökuntaa, ei siis asiakkaita. Olisimme kuitenkin voineet olla paikalla ja nähdä vaikka mitä, mikä kyllä olisi järkyttänyt kovasti. Tietenkin voisimme itse soittaa ja kertoa olevamme kunnossa, mutta ajattelen, että ei se taida heitä kiinnostaa kun ei heistä mitään kuulu. Loukkaannuin taas ja en mielestäni syyttä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ne ei vaikka seuraa uutisia? Me asumme Sellon vieressä ja olin lasteni kanssa tapahtumapaikalla kun rytisi, eikä mun puhelin silti soi ja ihmiset kysele miten jaksamme.

Vierailija
2/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittele (eivät tästä siis myöskään enkä siksi asiaa yhtään edes ajatellut) ja kyseessä oli myös meidän lähikauppa. Omat vanhempani taas ottivat samantien yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea noita uutisia. Muutaman otsikon ja sitten alkoi mässäily ällöttää.

Vierailija
4/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta EN TODELLAKAAN odottanut, että minulle soiteltaisiin ja kysyttäisiin kuulumisiani asian tiimoilta. Minusta tällaiset asiat, jotka periaatteessa olisivat voineet tapahtua missä vain, murentavat ihan kaikkien turvallisuudentuntoa, eikä he, jotka sattuvat asumaan Selloa lähellä, ole mitenkään erityisasemassa.

Itse asiassa ihme omaan napaantuijottaja olet - odotat jotain ihme hyysäystä siksi, että Sello sattuu olemaan sinun lähikauppakeskuksesi.

Vierailija
5/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavasi läpi? Kuka tahansahan on voinut olla Sellossa ja nähdä ja kuulla ties mitä. Kyllähän Selloon tullaan monestakin suunnasta. Joku voi vaikka olla Lepuskissa töissä ja käydä asioillaan Sellossa.

Vierailija
6/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan odottaisi soittoa keneltäkään vaan soittaisin ihan itse jos se tuntuisi tärkeältä.

Vierailija
7/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loukkaa meitä, joilla empatiakykyä on yllinkyllin, koska meidän on vaikea ymmärtää tunnekylmyyttä.

Vierailija
8/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole suhteellisuuden tajua.

Vierailija
9/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kouhkaamaan kamalasti meidän voinnistamme vain siksi, että satumme asumaan Sellon lähettyvillä, kun viisi ihmistä on murhattu. Mun mielestä se kertoo, että ihminen on jotenkin rajoittunut, kykenemätön näkemään oleellisen, hahmottamaan kokonaisuutta tai jotain - en osaa selittää. Mutta mä en katso, että mä tarvitsen mitään erityisiä empatian tai sympatian osoituksia, vaikka Sellossa satun usein asioimaankin. Sitä tarvitsee uhrien omaiset ja läheiset, Prisman työntekijät ja tapauksen silminnäkijät.

Vierailija
10/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun appiukkoni soitti ja tiedusteli vointiamme, sillä asumme Kirkkonummen länsipuolella; n.40km päässä.

Noh, on kyllä totta että olisin voinut hypätä juuri sinä aamuna junaan, sillä junalla kulkiessa tuo kauppakeskus olisi meitä kaikkein lähin. Miehenikin sattui ajamaan Kehä l:stä Sellon ohi siinä kymmenen jälkeen ja ajatella, jos olisinkin keksinyt lähteä vaikka mukaan ja jäädä shoppailee juuri Selloon! Mutta silti...

Vierailija
11/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksen silminnäkijöinähän olisi voineet olla myös meidän lapsemme, heidän lapsenlapsensa. Mutta jätetään asia sikseen Olen vain huomionkipeä, sovitaan niin. Parempaa uutta vuotta kaikille. T: ap

Vierailija
12/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut ihan luontevaa varmistaa, että kaikki kunnossa eli hengissä, vaikka tekstarilla. Itsekin soitin viereisessä talossa asuvalle ystävälleni, vaikka viimeisimmän tietoni mukaan hänen piti olla poissa kaupungista tapahtumahetkellä. Kuten olikin, mutta suunnitelma olisi voinut muuttua.

Vierailija
13/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla provo. Ei kukaan oikeesti oo noin urpo!

Vierailija
14/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin käyn Sellossa monta kertaa viikossa ja mies ja lapsetkin aika usein. Olisi ollut ihan mahdollista, että olisimme olleet sellossa ko aikaan.

Ei ole kukaan soitellut eikä kysellyt, ei. Eikä ole kyllä tullut mieleenkään kaivata että joku soittelisi. Miksi ihmeessä pitäisi?

Sitäpaitsi heti alkuvaiheessahan tuli tieto että ammutut ovat Prisman työntekijöitä. Oletko töissä Sellon Prismassa? Sukupuoli ja syntymävuodetkin julkistettiin melkein heti. Jos et ole töissä Sellon Prismassa niin en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi soitella ja kysellä vointiasi.

Vierailija
15/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaista, kun viisi viatonta, nuorta ihmistä on saanut surmansa. En vain kerta kaikkiaan voi käsittää, miten joku voi olla niin helkkarin pikkumainen, että loukkaantuu, kun HÄNEN vointiaan ei ole kysytty, vaikka hän pääsee mukuloidensa kanssa pulkkamäkeen seuraavanakin päivänä toisin kuin nämä kuolleet. Häpeä ap.

Vierailija
16/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ymmärrän ap:ta! Kun kuulin tapahtuneesta, heti tuli mieleen tätini ja serkkuni, jotka asuvat lähellä selloa. Ajattelin kysäistä että onko heillä kaikki ok, mutta äitini ehti ensin. Aivan luonnollistahan tuo on että varmistaa että läheiset ovat kunnossa!

Vierailija
17/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teki mieli soittaa tai laittaa tekstari et onko kaikki hyvin, ethän ollut sellossa. Mutta en tehnyt näin kumminkaan.

Vierailija
18/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä soitin kahdelle läheiselleni joiden tiedän asioivan päivittäin sellossa. Ihan perusmyötätuntoa. Ja olivat paikalla tai eivät he kokevat että minä välitän heistä. Se lienee pääpontti. Ihmeellistä muuten miksi juuri naisten vanhemmat sittavat näitä välittämispuheluja ja miesten taas eivät.

Kyllä ap on lapsellista loukkaantua, mutta minustakin se että kun jotain kamalaa tapahtuu, vosoitetaan välittäminen läheisille kysymällä ovatko kunnossa. Ilmankos tässä maassa aseet paukkuu kun on näin tunnevammaista porukkaa

Vierailija
19/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mies ole samalainen kylmakalle. Heistä on ilmeisesti ihan ok että ihmisiä ammutaan. Luultavasti käyvät kaupassakin heti kun pääsevät ostamassa halvalla tuotteita..

Vierailija
20/44 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tota typerää jossittelua, että olisin voinut olla.....